مراسم چهلم حجت الاسلام موسویان در مدرسه فیضیه برگزار شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان فقیه اقتصاد عصر پنج شنبه ۲۷ شهریورماه در صحن مدرسه فیضیه برگزار شد.

در این مراسم نمایندگان دفاتر مراجع تقلید و علما، جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم و بخش هایی از طیف های مردمی حضور داشتند.

پس از قرائت قرآن، مداح اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی در رثای اسرای کربلا پرداخت. همچنین در بخشی از این جلسه پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین موسویان قرائت شد.

گفتنی است، در ادامه پیام استادعلی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز به مناسبت درگذشت آن مرحوم قرائت شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه به عنوان سخنران اصلی در بخش هایی از مراسم بیان کرد: ائمه اطهار مصداق اتم اولوالعلم هستند؛ تا زمانی که روزگار هست علما باقی هستند، ولو جسم آن ها زیر خاک باشد.

وی ادامه داد: ملاصدرا وقتی می خواست به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف شود، کفش های خود را از پا خارج می کرد و می گفت اینجا بزرگان زیادی مدفون هستند.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با تاکید بر بالا بودن مقام شهدا بیان کرد: نبی گرامی اسلام تاکید کرده اند که مقام عالم درجه ای از شهید برتر است؛ مصداق اتم علما اهلبیت(ع) هستند اما قطعا علمایی که در این مکتب درس خوانده اند هم مخاطب این روایت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه یادآور شد: علمی که همراه با تفکر است، برای جامعه نافع است و همراه با عمل است، علم دارای حکمت بوده و مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان از علمایی هستند که تمام این ویژگی ها را برای علم خود دارا بودند.