ماهنامه فرهنگی اجتماعی حاشیه

این نشریه از سوی مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران برای «طلاب و فضلای جوان» منتشر می‌شود. حاشیه تلاش می‌کند با نگاهی موشکافانه و دقیق در ارائه‌ی مطالب خود این مأموریت‌ها را پی‌گیری کند:

۱. بازشناساندن و احیاء سنت‌های اصیل ، آزموده و دیرپای علمی، تربیتی و معیشتی حوزه مقدسه شیعه؛

۲. بازنمایی تجارب کامیاب چهره های موفق حوزه؛

۳. تحلیل و آسیب شناسی امور و شئون حوزه و چالش های فرا رو، و سعی در فزایش نشاط وامید؛

۴. تبیین و ترویج آرمان «تحول حوزه» و اصول، روش‌ها، آسیب‌ها و راهکارهای آن؛

۵. طرح و تبیین مباحث فکری و معرفتی مورد نیاز فضلا و طلاب جوان حوزه؛

۶. انعکاس مناسب وقایع، مسائل حوزه‌های علمیه و شئون صنفی حوزویان؛

۷.توسعه و تعمیق گفتمان فکری انقلاب اسلامی در محیط حوزه.

طلبه جوان امروز، با رسالتی فراتر از وظایف طلبه های دیروز روبرو است ، او باید خود را مهیا کند و برای قرار گیری در مسند پشتوانه فکری نظام اسلامی بکوشد. حاشیه به سهم خود برای پررنگ کردن این رسالت جهانی تلاش می کند؛ البته همراهی شما تضمین کننده این حرکت مقدس خواهد بود. اولین گام ، یاری شما در گسترش مخاطبان طلبه و شکل گیری «شبکه حاشیه» است. همراهی شما ارج می‌نهیم…

شورای سیاست گذاری مجله حاشیه

Uploaded image

علی اکبر رشاد

رئیس شورا
علی‌اکبر رشاد (متولد سال ۱۳۳۵ خورشیدی / ۱۳۷۵ قمری)، محقق اسلامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو هیئت علمی و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مؤسس و رئیس حوزهء علمیه‌ی‌امام رضا و رئیس شورای حوزه‌های علمیهء استان تهران است.
Uploaded image

محمدباقر پورامینی

عضو شورا
آقای محمد باقر پور امینی در سال ۱۳۴۷ متولد شد. تحصیلات ابتدائی تا دبیرستان را در قم گذراند و به سال ۱۳۶۶ مقدمات دروس حوزوی را آغاز کرد.
Uploaded image

حبیب الله غفوری

عضو شورا
متولد سال ۱۳۴۱ دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای بارجین و فیروز آباد میبد به انجام رساندم و از مهرماه ۱۳۵۶ ش در مدرسه قدیری قم که شعبه شماره ۲ مدرسه کرمانیها محسوب می شد شروع به تحصیل علوم دینی نمودم در حالیکه نوجوانی بیش نبودم دروس حوزه را به همراه جریانات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گذراندم
Uploaded image

سید محمدرضا آقامیری

عضو شورا

 

 

برای ارتباط با دفتر مجله، ارسال مطلب و اشتراک به پایگاه رسمی ماهنامه حاشیه مراجعه فرمائید.