تجلیل از آیت‌الله رشاد در بیست و هفتمین آیین تکریم از خادمان قرآن کریم

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی ریاست جمهوری کشورمان، عصر روز پنجشنبه مورخ ۸ اردیبهشت‌ماه جاری در بیست و هفتمین دوره آیین تکریم از خادمان قرآنی و اختتامیه بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از خادمان قرآنی کشور تجلیل کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند ابزار شناخت و معرفت را به همه انسان‌ها کرامت کرده اما برخی از انسان‌ها از آن بهره نمی‌برند، افزود: هر کس که از قرآن که «هدی للناس» و پیامبری که «کافه لناس» است، بهره برد، به قله‌های انسانی هدایت می‌شود و مانند حضرت سلمان به جایگاه رفیعی می‌رسد.
دکتر رئیسی همچنین با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت ناس است که ظرفیت هدایت همه انسانها را دارد، اظهار داشت: با این حال برخی از این هدایت برخوردار نمی‌شوند. امروز جامعه بشری و فرهنگ و اقتصاد و سیاست و تمام لایه‌های زندگی انسان معاصر بیش از هر زمان دیگری نیازمند هدایت‌های قرآنی است.
رئیس جمهور تصریح کرد: اگر همه ما و جامعه بشری دل به آیات نورانی قرآن و به هدایت‌های مفسران و مبیّنان قرآن یعنی ائمه هدی (ع) که عِدل قرآن هستند، بدهیم دولت اسلامی، جامعه اسلامی، نظام اسلامی و تمدن اسلامی در پرتو هدایت‌های قرآن شکل می‌گیرد. مدنیتی که در پرتو قرآن نباشد، مدنیتی نیست که موجب ارتقای انسان بشود.

در ادامه مراسم بیست و هفتمین آیین ملی تکریم از خادمان قرآن کریم، از آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به عنوان خادم قرآنی در گروه مطالعات و پژوهش‌های قرآنی، تجلیل شد.