حمایت از فلسطین، به نفع مردم و امنیت کشور است

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین قاسم ترخان مدیر گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی پژوهشگاه در پایان راهپیمایی روز قدس شهر نور با اشاره به اینکه حمایت از مظلوم یک امر انسانی است، اظهار کرد: متاسفانه یک عده به دلیل منافع شخصی خود به کمک رسانه، کاری می کنند که جای شهید و جلاد عوض می شود.

وی با با طرح این پرسش که آیا نباید از کودکی که در مقابل زور می ایستد حمایت کرد ضمن بیان اینکه حمایت از مظلوم یک امر دینی و اعتقادی است، خاطرنشان کرد: به فرموده پیامبر اکرم(ص) هر کس اهتمامی به امور مسلمین نداشته باشد مسلمان نیست.

مدیر گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی پژوهشگاه در ادامه گفت: امیرالمومنین علی علیه السلام در وصیت نامه خود خطاب به امام حسن (ع) و امام حسین(ع) حمایت از مظلوم را تاکید کرده است.

ترخان با اشاره به آیاتی از قرآن در خصوص حمایت از مظلوم یادآور شد: هر قدمی برای حمایت از مظلوم و مبارزه با استکبار برداشته شود خداوند ثواب آن را برای فرد نیکوکار در نظر می گیرد.

مدیر گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی پژوهشگاه دیگر علل حمایت از مظلوم را امنیت کشور دانست و افزود: باید خیلی قدردان مردم فلسطین و یمن و سوریه و جبهه مقاوت باشیم که با دشمنان خود و کشور ایران می جنگند.

حجت الاسلام ترخان با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم دشمن وارد سرزمین ما شود، خاطرنشان کرد: خسارت مالی جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۴۴۰ میلیارد دلار و ۲۴۰ هزار شهید و ۶۰۰ هزار مجروح به همراه داشت و اگر از فلسطین حمایت می شود به نوعی به نفع مردم خودمان است.

وی گفت: اگر کسی دین نداشته باشد و مسائل انسانی هم در نظر نگیرد آیا به دنبال منفعت خویش نیز نیست؟ بنابراین اگر دنبال امنیت خود هستیم باید از مردم فلسطین حمایت کنیم.