سیزدهمین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران- روسیه برگزار می‌شود

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سیزدهمین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران- روسیه، با موضوع “درآمدی بر روش‌شناسی هنر اسلامی” توسط تعاملات علمی ملی و بین‌المللی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و بنیاد مطالعات اسلامی روسیه به صورت مجازی برگزار می‌گردد.

محمدعلی محمدی عضو شبکه همکاران علمی پژوهشگاه و دانش آموخته حوزه علمیه قم،فارغ التحصیل مقطع دکتری در رشته مطالعات هنر از دانشگاه فدرال اورال یکاترینبورگ- روسیه سخنران این نشست آنلاین خواهد بود.

محمدعلی محمدی در سال ۱۳۶۶ در شهر گرگان متولد شد. وی در سال ۱۳۸۱ میلادی وارد حوزه علمیه قم شد و همزمان با دروس کلاسیک دروس حوزوی را تا اتمام دروس سطح دوم حوزه ادامه داد. وی پس از اخذ مدرک کارشناسی در رشته الهیات و معارف اسلامی در سال۱۳۹۱وارد دانشگاه ادیان و مذاهب قم شد و با ارائه پایان نامه با موضوع” نمادگرایی از منظر کارل یونگ و فریتیوف شوان در قلمرو هنر”  موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته فلسفه هنر شد. محمدی در سال ۱۳۹۵ وارد دانشگاه فدرال اورال در شهر یکاترینبورگ روسیه شد و در مقطع دکتری رشته مطالعات هنر به تحصیل پرداخت. موضوع پایان نامه وی با عنوان” Влияние идей Титуса Буркхардта и школы традиционализма на развитие искусствоведческой мысли России и Ирана. ” در دست پژوهش و دفاع می باشد. او همچنین در سال های اخیر در درس خارج فقه و اصول اساتید شاخص حوزه علمیه قم از جمله آیت الله احمد عابدی شاهرودی، آیت الله سید عباس سید کریمی و آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم با موضوعات فقه هنر، فقه پول و بانک و فقه تجارت شرکت داشته است.

از جمله فعالیت های اجرایی وی می توان به مدیریت اجرایی فصلنامه علمی پژوهشی الهیات هنر و همچنین مسئولیت اتاق ایران‌شناسی و کرسی تدریس زبان فارسی در دانشگاه فدرال اورال را برشمرد.

محمدعلی محمدی در موضوعات هنر اسلامی، مطالعات تطبیقی هنر ادیان و هنر و نمادگرایی سنتی دارای آثار و تالیفاتی است.

سیزدهمین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران- روسیه، با موضوع “درآمدی بر روش‌شناسی هنر اسلامی روز یکشنبه ۳ مرداد ماه جاری (۲۵july 2021) ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران (۱۷ به وقت مسکو) برگزار می‌شود.

سخنرانی به صورت آنلاین و به دو زبان فارسی و روسی می‌باشد. پس از ثبت نام، اطلاعات و نحوه شرکت در رویداد از طریق ایمیل، اطلاع‌رسانی می‌گردد.

لازم به یادآوری است که صفحه جلسات مجازی برای راهنمایی جهت حضور شما علاقمندان در نشست‌های مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فعال شده است.