کتاب درباره پیامبر اعظم (ص) به چاپ سوم رسید

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب پاسخ به شبهات کلامی دفتر سوم: درباره پیامبر اعظم (ص) اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن قدردان قراملکی عضو هیات علمی گروه کلام و دین‌پژوهی پژوهشگاه به چاپ سوم خود رسید. به این بهانه در ادامه معرفی کوتاهی از این کتاب خدمتتان ارائه می‌شود.

کتاب، دفتر سوم از سلسله دفترهای«پاسخ به شبهات کلامی» است که پیش تر دفتر اول آن به نام «خداشناسی» و دفتر دوم به نام «دین و نبوت» منتشر شده بود. دفتر دوم به تحلیل و نقد مطلق شبهات ناظر بر اصل دین و نبوت عامه پرداخت که در خاتمه آن، بعض شبهات مهم متوجه تعدادی از پیامبران پیشین نیز مورد تحلیل قرار گرفت.
دفتر سوم، شبهات مطرح در خصوص شخصیت پیامبر اسلام(ص) را مورد بازکاوی قرار داده، آن را در دو بخش، انجام و سامان بخشیده است.
در بخش اول، نگارنده همانند دفترهای پیشین با رویکرد کلامی – فلسفی به تحلیل شبهات کلامی و اعتقادی در هفت فصل(۱. امی بودن پیامبر؛ ۲. علم و غیب؛ ۳. معجزات؛ ۵. نیوت و وحی؛ ۶. خاتمیت؛ و ۷. حکومت و مشروعیت) پرداخته است.
در بخش دوم تحت عنوان «شبهات تاریخی و اجتماعی»، شبهات متوجه شخصیت و اخلاق فردی و اجتماعی حضرت در سه فصل(زندگی و اخلاق فردی، اخلاق جنسی و اجتماعی) مورد کالبدشکافی قرار گرفته است.
در هر دو بخش، حدود یکصد شبهه مورد تحلیل و نقد قرار گرفته و کوشیده شده است با نقد شبهات و اثبات گزاف و تهمت بودن آنها در حق پیامبر(ص) و نبوت، التزام حضرت به مبانی و اصول اخلاق فردی، اجتماعی و حکومتی به نحو کمال و اعلی، ثابت و منقح شود.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به وبگاه رسمی سازمان انتشارات پژوهشگاه مراجعه نمایند.