سومین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران- روسیه برگزار می‌شود

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سومین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران- روسیه، با موضوع “بررسی جوامع شیعی کشورهای عربی، تاریخ فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی آن ها در قرن ۲۰ و ۲۱” توسط اداره تعاملات علمی ملی و بین‌المللی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و بنیاد مطالعات اسلامی روسیه به صورت مجازی برگزار می‌گردد.

خانم دکتر ناتالیا الکساندرونا برنکووا (دکترای علوم تاریخی ، محقق برجسته و دانشیار انستیتوی روابط بین الملل و تاریخ جهانی. لوباچفسکی) سخنران این نشست آنلاین خواهد بود.

جنبش‌ها و احزاب شیعه در کشورهای عربی از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون به شکل گسترده توجه محققان را به خود جلب کرده و به نحو وسیعی در مجامع مطرح می‌شوند. در طی این سخنرانی، شنوندگان با نقاط عطف اصلی تاریخ جوامع شیعه در جهان عرب آشنا می‌شوند. عوامل موثر در ایجاد هویت مشترک برای اعراب شیعه خاورمیانه و موانع آن نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت. این سخنرانی توجه ویژه‌ای به شکل گیری جنبش‌های سیاسی اجتماعی شیعه در اواخر قرن بیستم – اوایل قرن بیست و یکم دارد، مبانی ایدئولوژیک و دلایل فعالیت سیاسی جوامع شیعی نیز مورد بحث قرار خواهند گرفت.

سومین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران – روسیه، با موضوع “بررسی جوامع شیعی کشورهای عربی،تاریخ فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی آن ها در قرن ۲۰ و ۲۱روز شنبه ۱۵ آذر ماه جاری  (۲۰۲۰ ۵Dec ) ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران (۱۶ به وقت مسکو) برگزار می‌شود.

سخنرانی به صورت آنلاین و به دو زبان فارسی و روسی می‌باشد. پس از ثبت نام، اطلاعات و نحوه شرکت در رویداد از طریق ایمیل، اطلاع‌رسانی می‌گردد.

لازم به یادآوری است که صفحه جلسات مجازی برای راهنمایی جهت حضور شما علاقمندان در نشست‌های مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فعال شده است.