اجتماع عظیم حوزویان استان تهران برگزار شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، اجتماع عظیم حوزویان استان تهران با عنوان «حوزه و گام دوم انقلاب اسلامی» صبح روز یکشنبه مورخ ۵ اسفندماه جاری مقارن با صدور منشور روحانیت امام در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

اجتماع عظیم حوزویان با حضور و سخنرانی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس شورای حوزه‌های استان تهران و موسس و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی از ساعت ۰۸:۳۰ صبح روز یکشنبه آغاز شد.

در ابتدای این مراسم که مسئولین حوزه‌های علمیه، مدیران، اساتید، مبلغین و جمعی از طلاب خواهر و برادر استان تهران حضور داشتند، حاضرین با حضور در کنار مرقد مطهر امام خمینی(ره) با اهدای تاج گل با آرمان‌های امام، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

در ادامه این مراسم؛ حجت الاسلام موسوی درچه‌ای آیاتی از کلام الله مجید را قرائت نمود و سپس حاج مرتضی طاهری از مداحان اهل بیت(ع) به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا(س) به مداحی پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در این اجتماع به سخنرانی پرداخت و گفت: مبدأ انقلاب حوزه بوده است؛ مرجعی عالی‌قدر که مورد تأیید مردم قرار گرفت به‌عنوان پرچم‌دار انقلاب از قم برخاست و این انقلاب را به سراسر کشور سرایت داد که امروز به برکت این انقلاب اسلامی مردم و کشورهای مسلمان بیدار شدند و می‌خواهند هویت بازیافته خود را که همان اسلام زندگی‌ساز،‌ جامعه‌ساز و تمدن‌ساز را دنبال کنند و می‌خواهند در یک ‌کلام مسلمان زندگی کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه ما حوزه انقلابی را که در ارتباط با حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ دین و اداره جامعه بر اساس فقه دارای چند مشخصه و ویژگی بارز می‌دانیم، اظهار داشت: برخورداری از فقه کامل به معنای فقه در عقاید و باورها،‌ اخلاق کریمه و فاضله، احکام بایدها و نبایدها اجرا شود و فقیه به کسی می‌گوییم که فقه در جان و خشت او نشسته باشد و امام راحل به‌عنوان کسی است که فقه در جان و سرشت او به‌خوبی نشسته بود و همه فعل‌وانفعال او برخوردار از فقه و فقاهت بود.

وی با بیان اینکه ایجاد امید و زدودن هرگونه یاس و ناامیدی وظیفه مهم روحانیت است، افزود: عده‌ای می‌خواهند طاغوت و طاغوتیان و نظام ستم‌شاهی را تطهیر کنند که باید جنایت نظام شاهنشاهی توسط علما برای مردم تبیین شود و اقداماتی که باعث عقب‌ماندگی کشور شد در آن زمان برای مردم اشاره شود و با بیان خدمات انقلاب اسلامی در طول این چهل سال امید به جامعه تزریق شود.

تولیت آ‌ستان قدس رضوی با اشاره به اینکه دل دادن به بیگانگان گره از کار هیچ‌کسی نگشوده است، خاطرنشان کرد: مشکلات این جامعه با هدایت‌های رهبری تنها به دست مردم و جوانان گره‌گشایی می‌شود.

سیدابراهیم رئیسی عدالت و مبارزه با فساد را از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: تداوم جریان انقلاب و ارزش‌های آن در اجرای عدالت و مبارزه با فساد است و زندگی اشرافی سازگاری با تفکر انقلاب اسلامی ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دستاوردهای نظام برای مردم در طول سال باید بیان شود و تنها به ایام دهه فجر محدود نشود.

تحقق دولت اسلامی در گرو اجرای دقیق بیانیه گام دوم انقلاب است

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران در این مراسم گفت: تجمع امروز بیانگر آمادگی حوزه‌های علمیه برای تلاش در اجرایی شدن بیانیه رهبر معظم انقلاب در چله دوم است.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه امروز با حضور در این اجتماع عظیم با دو رهبر خود پیمان و میثاق می‌بندند که واژه به واژه این بیانیه را نصب‌العین قرار دهند.

رشاد افزود: حوزه رسالت عظیمی در گام دوم انقلاب دارد؛ حوزه علمیه محور انقلاب و عامل اصلی انقلاب به شمار می‌رود.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تأکید کرد: حوزویان باید در میان مردم حضور پیدا کنند و نسبت به سایر اقشار معتقدتر به مواضع انقلاب باشند و در راستای نهادینه کردن آرمان‌ها و اهداف انقلاب تلاش کنند.

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد با تاکید بر اینکه حوزویان باید در عرصه‌های مختلف علمی، فکری و سیاسی ورود کنند، خاطرنشان کرد: حوزویان باید در رسیدن به دولت اسلامی که نتیجه آن جامعه‌سازی است، تلاشی مجدانه داشته باشند و این امر با اجرای دقیق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی امکان‌پذیر است.

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تحقق دولت اسلامی در گرو اجرای دقیق بیانیه گام دوم انقلاب است.