به مناسبت چهل سالگی یک انقلاب غیر قُلابی!

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، همزمان با فرارسیدن گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی ماه، جدیدترین یادداشت محمدحسن شاهنگی معاون مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه از منظرتان عبور خواهد کرد:

بی‌شک بزرگترین سرمایه عمومی نظام جمهوری اسلامی، مردمی هستند که در بزنگاه‌های سرنوشت‌ساز مثل وقوع جنگ تحمیلی، دفع فتنه‌های سیاسی، شرکت در انتخابات، حضور در راهپیمایی‌های ملی و … حکومت اسلامی خود را تنها نگذاشته و حمایت معناداری از ارکان آن انجام داده اند. دستگاه‌های تبلیغاتی مخالف نظام این نکته کلیدی را متوجه شده و به منظور جدا کردن ملت از حکومت، عزم خود را جزم نموده‌اند. این رسانه‌ها به شدیدترین شکل ممکن و به نحو بی سابقه‌ای پروژه سیاه‌نمایی جمهوری اسلامی را کلید زده و تلاش گسترده‌ای برای نشان دادن «ناکارآمدی نظام» انجام می‌دهند. هدف اصلی دراین پروژه آن است که نظام را رژیمی درمانده و ارتجاعی معرفی کنند که روز به روز عقبگرد داشته و بدبختی و فلاکت را برای مردمش به ارمغان می آورد. آنچه سیاست‌گذاران این رسانه‌ها را امیدوار می‌کند سیگنال‌های فروپاشی نظام در آینده‌ای نزدیک است! این در حالی است که واقعیت‌های میدانی و افکار عمومی چیز دیگری را می‌گوید.
رهبرانقلاب مکررا در سخنان خود به هم قسم شدن دشمن در تصویرسازی غلط از واقعیات داخلی کشور، هم برای افکار عمومی داخلی و جهانی اشاره کرده‌اند و ضمن کشیدن خط بطلان براین جبهه روانی و رسانه‌ای منسجم، به ظرفیت‌های عظیم و نقاط امید فراوان به آینده تاکید نموده‌اند. ایشان از سالها قبل بحث الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را مطرح کرده و در این خصوص چشم انداز‌های بلند مدتی را نیز تنظیم نموده‌اند. آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بزرگنمایی و تمرکز دستگاه‌های تبلیغاتی روشن بر روی ضعف‌ها،کاستی‌ها، هدف این فعالیت‌ها را از بین بردن ایمان مردم، نا امید کردن آنها، سلب اعتماد به نفس آن‌ها و همچنین تاریک نشان دادن آینده مخصوصا برای نسل جوان می‌دانند. ایشان با اشاره به ظرفیت‌ها و واقعیت‌های کنونی نسل جوان کشور، آینده ی انقلاب اسلامی را به عنوان حرکتی رو به جلو، آینده‌ای روشن و به مراتب بهتر از امروز توصیف کرده و معتقد اند که ابزار رسانه، ابزاری است که دشمن هم اکنون از طریق آن، واقعیت و واقع بینی را در کشور مورد حمله قرار می‌دهد.
گره زدن تنگناهای معیشتی و معضلات اقتصادی -که ماحصل تحریم‌های غیر منصفانه و یک جانبه امریکا علیه کشورمان است- به کارآمدی نظام موضوعی ساده لوحانه است که هر مخاطبی از شنیدن آن پس می‌زند. البته هیچ کس منکر ضعف‌ها و کاستی‌ها، فسادهای اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی کشور و … نیست اما حقیقتا نمی‌توان دستاوردهای بزرگ نظام همچون استقلال ملی، آزادی‌های اساسی مدنی، تحقق حقوق شهروندی، گسترش زیرساخت‌های اجتماعی، توسعه رفاه عمومی، تاثیر گذاری بین المللی و جهانی از جمله در منطقه و حفظ و بسط جریان و فرهنگ مقاومت و … را در این خصوص نادیده گرفت. بر اساس آمارهای رسمی سازمانهای مختلف روند توسعه و پیشرفت درعرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، نظامی، فرهنگی، انسانی، سخت افزاری و نرم افزاری درکشورمان جهشی باورنکردنی داشته و دوست و دشمن را به تعجب واداشته است. دراین میان کتمان و یا قلب حقایق خیانتی بزرگ درحق ملت رشید ایران است؛ ملتی که بعد از قرن‌ها سلطه شاهان خودکامه و وابسته به خود باوری، عزت، مردم‌سالاری رسیده و قصد دارد تا تجربه انقلابی خود را به کشورهای دیگرصادر کند.