کتاب “آزاداندیشی و آزادی بیان” برگزیده نخستین جشنواره ملی آثار و تألیفات حقوقی بین المللی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نخستین جشنواره ملی آثار و تألیفات حقوقی بین المللی برگزیدگان خود را شناخت.
نخستین جشنواره ملی آثار و تالیفات حقوقی بین‌المللی توسط معاونت حقوقی رئیس جمهور و با هدف توسعه و تعالی دانش حقوق بین‌الملل در کشور با معرفی و تقدیر از آثار و تالیفات حقوقی بین‌المللی برگزیده سه شنبه ۹ خردادماه جاری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزارشد.
در این جشنواره جمعی از مسئولان کشوری از جمله وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر دادگستری و همچنین جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون های مرتبط با حوزه همایش حضور داشتند.
در این جشنواره ملی، کتاب “آزاداندیشی و آزادی بیان” اثر ارزشمند دکتر محمود حکمت نیا عضو هیات علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی که توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه منتشر شده به عنوان اثر برگزیده شناخته شد.
این جشنواره با هدف توسعه و تعالی دانش حقوق بین‌الملل در کشور با معرفی و تقدیر از آثار و تالیفات حقوقی بین‌المللی برگزیده و فراهم ساختن زمینه‌ای مساعد برای توسعه دانش بومی در حوزه حقوق بین‌ الملل در راستای پاسخگویی به نیازهای روز و موضوعات مبتلا به جمهوری اسلامی ایران در عرصه حقوقی بین‌المللی برگزار می‌شود و قرار است به صورت دوسالانه برگزار گردد.
گفتنی است در انتخاب آثار به عنوان اثر برگزیده معیارهای مختلفی وجود داشته است که برخی معیارهای اصلی شامل تاثیرگذاری آن در توسعه دانش جامعه حقوقی کشور، نوآوری در انتخاب موضوع و رعایت استانداردهای نگارش علمی و لحاظ اخلاق پژوهشی و کاربردی بودن دستاوردها در راستای حل مسائل مبتلا به حوزه حقوق بین الملل می‌باشد.
در این جشنواره از آثار و تالیفات برتر و منتخب داوران و کمیته علمی در سه بخش “کتاب تألیفی”، “طرح پژوهشی” و “رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد” تقدیر به عمل آمد. قابل ذکر است در هر بخش دو اثر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند و آثاری نیز از اساتید با سابقه حقوق بین‌الملل به صورت مجزا برگزیده شدند.