امروز بزرگترین فرهنگ شناس، انقلاب اسلامی را رهبری می‌کند

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در همایش ملی منطق بازسازی انقلاب ساختار فرهنگی کشور که با حضور ریاست محترم جمهور در سالن همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد اظهار داشت: مقوله فرهنگ امر زیربنایی است، فرهنگ یک زیست جهان بوده و انسان موجودی فرهنگی است. برای همین فرهنگ بدون انسان پدید نمی‌آید و انسان بدون فرهنگ نمی‌تواند زندگی کند.

رشاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک حرکت فرهنگی بود، خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین فرهنگ شناس، انقلاب اسلامی را رهبری می‌کند و بعید میدانم در تاریخ ایران فرهنگ شناسی مانند رهبر انقلاب وجود داشته است چرا که حجیم‌ترین مطالب فرهنگی از نظر کمی توسط ایشان مطرح شده که از نظر کیفیت نیز بی نظیر بوده است.

سخنرانی آیت الله علی اکبر رشاد در همایش ملی منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تاکید بر اینکه ساختار فرهنگی کشور نیاز به بازسازی انقلابی دارد، گفت: در بهترین زمان با وجود دولت انقلابی این مهم از سوی رهبر انقلاب مطرح شد. جامعه نخبگانی و روشنفکر باید تحول بنیادی و زیر ساختی بر اساس شناخت درست از فرهنگ را در بازسازی فرهنگی کشور به کار گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار حکمرانی فرهنگ می‌تواند از افتخارات دولت سیزدهم به شمار آید اگر به انجام برسد.