کتاب معنویت اجتماعی در مکتب سلیمانی منتشر شد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب معنویت اجتماعی در مکتب سلیمانی اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد رودگر از سوی موسسه اندیشه معاصر و توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه به زیور طبع آراسته شد.

زندگی سردار شهید سلیمانی نقطه عطفی در سلوک حماسی ـ‌ انقلابی و عرفان اجتماعی ـ تمدنی در دوره نوین است. او باب جدید در ساحتِ سلوک و عالمِ عرفان عملی گشود و معنویتِ متعالیه توحیدی، عبودی، حبی،ولائی و فرهنگ‌ساز، تحول‌زا و تمدن‌پرداز مبتنی بر عنصر مقاومت درونی و برونی را در عمل و عینیت اجتماعی به جامعه اسلامی و انسانی معاصر هدیه کرد. حیات و ممات سلیمانی نشان داد که سلوک و سیاست، معنویات و اجتماعیات، درون‌گرائیِ برون نگرانه، خلسه و عرصه، خلوت و جلوت، عرفان و حماسه نه تنها مانعهالجمع نیستند، بلکه قابلیت جمع سالم دارند و زندگی مجاهدانه معنوی سردار سلیمانی اُسوه حسنه‌ای در این خصوص است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

عارفان و شهیدان مجذوب جمال حق و مستغرق دریایی وحدت الهی اند که مجهول زمینیان و معروف آسمانیان و همنشین کروبیان‌اند و ملائکه خادم آنان هستند چرا که در مقام جهاد اصغر و اکبر از هر چه غیر اوست گذر کردند و از دید تعلق و بند تعیین عبور کردند با نیستی از روز ازل گام‌به‌گام شده و با هستی و هستی طلبان پشت پشت شدند و جزم علمی و معرفت یقینی را با عزم عملی و ثبت قطعی گره زدند تا توانستند در عرضه مستقیم کالای جان حضور یافته و به جانان برسند و در تجارت حقیقی سود شهود ببرند تا با نقد جان بر کف خدا را خون بهای خویش نهند و کشته حضرت دوست شوند این آن را نشانه هایی است که در عرفان و سلوک و شهادت و شهود برای ما واماندگان دیار ظلمت و دیر خراب آباد و متحیر آن وادی حیرت و سر کشتگان کوی طبیعت و انیت بر جای گذاشته اند تا خط حقیقت و صراط سلوک تا شهود گم نشود.

در منظومه معرفت اسلامی و مکتب سردارسلیمانی، فطرت دروازه معنویت، ولایت حامل معنویت، عقلانیت حامی معنویت، شریعت جامع معنویت، عبودیت جلوه معنویت، عدالت شاخص معنویت، سیاست عینیت معنویت و توحید غایت معنویت و تمدن نوین اسلامی علامت معنویت است، که همه این حقایق الهی در واژه قرآنی «حیات طیبه» متجلی است.

کتاب معنویت اجتماعی در مکتب سلیمانی اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد رودگر با قیمت ۵۰۰۰۰ تومان راهی بازار نشر شد.

لازم به یادآوری است که چاپ دوم این کتاب نیز در زمستان ۱۴۰۰ روانه بازار شده است.

علاقمندان جهت تهیه کتاب و یا اطلاعات تکمیلی می‌توانند به وبگاه رسمی سازمان انتشارات پژوهشگاه به نشانی: www.poiict.ir مراجعه کنند.