کتاب درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای به چاپ سوم رسید

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای اثر مهدی جمشیدی در گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه برای سومین بار تجدید چاپ شد.

کتابِ «اندیشۀ فرهنگیِ آیت‌الله خامنه‌ای»:نخستین روایتِ تحلیلی و منظومه‌وار از مواضعِ فرهنگیِ رهبرِ انقلاب. نگارندۀ این اثر پس از شش سال، توانسته در قالب یک پژوهشِ «علمی» و «مستند»، اندیشۀ فرهنگیِ آیت‌الله خامنه‌ای را گرد آورد و روایتی «تحلیلی» و «راهبردی» از آن ارائه نماید، به‌طوری‌که:

ـ یک «منظومۀ فکری» طراحی شده که مشتمل بر عناصر و لایه‌های فرهنگیِ متنوّع و درهم‌تنیده است؛
ـ مخاطب هم با «زیرساخت‌های معرفتی و فکریِ» اندیشۀ فرهنگیِ آیت‌الله خامنه‌ای آشنا می‌شود و هم با «نمودها و مصداق‌های عینیِ» آن؛
ـ در چهارچوبی روایت شده‌ که شاملِ مجموعه‌ای از «تجویزها» و «توصیه‌ها»ی فرهنگی است؛
ـ مخاطب پس از مطالعۀ آن، می‌تواند به تصویری «دقیق» و «سرشار از جزئیّاتِ» دست یابد؛
ـ گردآوریِ محض نیست، بلکه دربردارندۀ «توصیف‌» و «تحلیل» نیز هست؛
ـ ادبیّاتِ آن، «استدلالی» و «بین‌الاذهانی» است؛
ـ جهت‌گیریِ اثر به‌سوی «اندیشه‌پردازی» و تبدیلِ «گفته‌های فرهنگی» به «اندیشه‌های فرهنگی» است؛
ـ از پرداختن به اضلاعِ «ساختاریِ» غفلت نشده است، بله مسأله‌هایی از جنسِ «نظام‌سازیِ فرهنگی»، مهمّ انگاشته شده‌اند؛
ـ دیدگاه‌های فرهنگیِ آیت‌الله خامنه‌ای را در طول پنجاه سال – یعنی از دهۀ پنجاه تا سال ۱۴۰۰ – در بر می‌گیرد؛

هر اجتماعی برای حرکت به سمتی که غایت آن را سعادت خود می‌پندارد، بستری لازم دارد. این بستر که همان “فرهنگ” است و حرکت در آن جهت می‌گیرد، یکی از عرصه‌های نبرد حق و باطل است که کارکردی کلیدی در سرنوشت ملت‌ها دارد.
بر اثر تشکیل و تقویت این بسترهای فرهنگی، لاجرم جدالی نرم آغاز می‌شود!
سربازان جبهه فرهنگی که دغدغه تمدن‌سازی اسلامی را هدف خود قرار داده‌اند و به دنبال تحقق توحید در تمامی عالم هستند، چاره‌ای ندارند جز اینکه مبانی فرهنگ اسلامی را به‌خوبی بشناسند و اندیشه فرهنگی خود را در پرتو انوار توحیدی این مکتب، پیراسته سازند.
به لطف خداوند، امروز حکیمی در این سرزمین زیست می‌کند که خود، رهیافته است و افق‌های دور را به‌واسطه اندیشه، تجربه و اخلاصش، روشن می‌بیند؛ راه را برای ما تبیین می‌نماید و ‌تأمل و تفکر او کار را برای هر مجاهدی آسان می‌سازد.
آقای مهدی جمشیدی در کتاب “درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت الله خامنه‌ای” کوشیده است تا ما را به طور دقیق و صحیح با منظومه‌ای راهبردی از بنیادی‌ترین بخش‌های اندیشه فرهنگی این بزرگ‌مرد آشنا سازد.
آقای جمشیدی کار را برای ما راحت کرده، آنچه می‌ماند همت ماست.
پس ” بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ”

کتاب درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای اثر جناب آقای مهدی جمشیدی با قیمت ۹۰۰۰۰ تومان برای سومین بار راهی بازار نشر شد.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب از نمایشگاه مجازی تهران می‌توانید به پیوند www.b2n.ir/h90048 مراجعه کرده و یا اینجا کلیک نمایند تا از تخفیف ویژه این نمایشگاه نیز برخوردار شوند.