خبرنگار تراز انقلاب پاسخگوی شبهات است

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام محمد ملک‌زاده عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تبریک روز خبرنگار، درباره خبرنگار تراز نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: یک خبرنگار تراز انقلاب اسلامی باید انقلابی باشد؛ مهمترین شاخص آن که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تأکید داشتند این است که این خبرنگار در قلم، گفتار و بیان خود صادق باشد؛ و تمام اهتمام او دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی درباره رفتار و نوع عملکرد خبرنگار تراز انقلاب اسلامی ابراز داشت: باید تمام تلاش خبرنگار تراز انقلاب این باشد که علاوه بر اینکه خود شبهه ایجاد نمی‌کند، به شبهات علیه دین و نظام اسلامی پاسخ دهد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: قلم بسیار حائز اهمیت است؛ رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) بارها و بارها تأکید کردند که ما باید قلم‌های مسموم را بشکنیم و قلم‌های باعث رشد و ارتقاء بینش فکری و دینی مردم را تقویت کنیم؛ خبرنگار انقلابی هم باید در این فضا و بستر حرکت کند.

وی درباره فعالیت خبرگزاری رسا در سال گذشته گفت: خبرگزاری رسا خیلی خوب عمل کرده است؛ شبهات زیادی را ورود کرده و پاسخگو بوده است؛ تحلیل‌های ارائه شده از این خبرگزاری نیز جای تأمل و خوب بوده است.

حجت‌الاسلام ملک‌زاده در پیشنهادی برای ارتقای بیشتر خبرگزاری رسا در زمینه فعالیت های خود ابراز داشت: از افراد دغدغه‌مند در عرصه دین و نظام اسلامی بیشتر استفاده شود و خبرگزاری رسا سخن ایشان را بیشتر منعکس کند و باعث انعکاس دیدگاه این دغدغه‌مندان در رسانه‌های دیگر باشد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به خبرگزاری رسا در سال گذشته نمره قابل قبول داد و افزود: باید هماهنگی این خبرگزاری با کارشناسان، صاحب‌نظران و مراکز علمی و دینی بیشتر باشد، که البته تا الان خوب بوده است اما اگر قوی‌تر شود، می‌تواند به ارتقاء این خبرگزاری کمک کند.