دکتر مهدی عباس‌زاده قائم‌ مقام رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، طی نشستی با حضور کارکنان دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی که در تاریخ ۵ بهمن در محل مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی، رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی و موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی در حکمی، دکتر مهدی عباس زاده عضو هیأت علمی گروه معرفت شناسی و معاون امور پژوهشی و آموزشی پژوهشگاه را به عنوان «قائم‌مقام رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی»  منصوب کرد.

متن این حکم بدین شرح است:
جناب آقای دکتر مهدی عباس‌زاده
نظر به مراتب تعهد و نیز سوابق ارزشمند علمی و مدیریتی جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان «قائم‌مقام رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی» در دوره سیزدهم منصوب می‌شوید. نظر به اهمیت جشنواره بین‌المللی فارابی و ضرورت برگزاری به موقع این جشنواره، انتظار می‌رود بر اساس یک برنامه‌ریزی دقیق و عالمانه و نیز بکارگیری ظرفیت‌های مؤثر داخل و خارج مؤسسه، علاوه بر تدبیر جهت جبران عقب‌ماندگی زمانی، زمینه برگزاری شکوهمند این جشنواره و ارتقاء کیفی آن نسبت به دوره‌های پیشین را فراهم‌ نمایید. جناب آقای علی میرزائی، معاون محترم اداری و مالی، و کلیه کارکنان خدوم دبیرخانه جشنواره در این جهت حداکثر همکاری را با شما خواهند داشت.
از خداوند متعال توفیق روزافزون آن جناب را مسئلت دارم.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا غلامی، رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی و مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، با یادآوری نقش و جایگاه ویژه جشنواره بین‌المللی فارابی در پیشرفت علوم انسانی و اسلامی، بر ضرورت حفظ و ارتقاء منزلت علمی جشنواره و برگزاری اختتامیه آن در موعد مقرر تاکید کرد.

دکتر غلامی افزود : سیاست ما در جشنواره بین‌المللی فارابی چرخش مدیران و اعضای کمیته‌های علمی پانزده‌گانه و همچنین کمیته بین‌الملل به منظور ایجاد تنوع فکری در چارچوب نصاب‌های علمی جشنواره است. بنابراین در جشنواره سیزدهم، نزدیک به ۷۰ درصد اعضاء کمیته‌های علمی تغییر و اساتید مبرز و باسابقه جدیدی جایگزین اساتید قبلی خواهند شد.

وی گفت : یکی از امتیازات دبیرخانه جشنواره فارابی، حضور کارکنان حرفه‌ای، با تجربه و دلسوز می‌باشد که توانسته‌اند ضمن صیانت از استانداردهای حاکم بر جشنواره، گام به گام به پیشرفت جشنواره فارابی کمک کنند.

حجت الاسلام دکتر غلامی ادامه داد : حضور دکتر عباس‌زاده به عنوان فردی دانشمند و با تجربه به عنوان قائم‌ مقام رئیس دبیرخانه فرصت خوبی را برای ارتقاء جشنواره سیزدهم فراهم‌ کرده است. وی دبیری علمی دو دوره جشنواره علمی علامه طباطبایی را در کارنامه خود دارد.