بازدید رئیس پژوهشکده حکمت و دین پژوهی از موسسه بین المللی حکمت

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در راستای تعاملات علمی با نهادهای همسو، عصر دیروز حجت الاسلام دکتر عرب صالحی رئیس پژوهشکده حکمت ودین پژوهی از موسسه بین المللی حکمت بازدید کرد.
مؤسسه بین‌المللی حکمت نهادی غیردولتی است که با هدف ارتقای فرهنگ، معرفت، معنویت و ارائه خدمات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی توسط تعدادی از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی تاسیس شده است. این موسسه تازه تاسیس ظرف یکی دو سال اخیر موفق شده مخاطبان زیادی در داخل کشور و همچنین کشورهای عربی، اروپا و امریکا پیدا کند. گفتنی است در ماه رمضان گذشته بیش از چهار هزار نفر ثبت نام رسمی داشتند و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از این برنامه ها بهره می بردند. عمده مخاطبان این موسسه دارای تحصیلات عالی حوزوی و دانشگاهی هستند. مقوله آموزش دراین موسسه طیف وسیعی از اساتید حوزوی و دانشگاهی از ایران، شبه قاره، و حتی اساتید شیعه اروپایی و امریکایی را در بر می گیرد.
لازم به یادآوری است قبل از این برخی از اعضای پژوهشگاه همچون استاد علیدوست، استاد بهجت پور، دکتر قائمی نیا و دکتر فضلی در این موسسه برنامه داشته اند.
در این دیدار که با حضور حجت الاسلام دکتر فضلی مدیر گروه عرفان پژوهشگاه نیز همراه بود ابتدا حجت الاسلام دکتر رضازاده مسئول موسسه توضیحات مفصلی در باره این موسسه حوزوی داد. بنظر می رسد مدیریت جهادی و وجود همکاران دلسوز باعث شده موفقیت های موسسه بیش از انتظار و فراتر از امکانات باشد.
دکتر عرب صالحی نیز در این دیدار ضمن معرفی اجمالی پژوهشگاه یادآور شد بیشتر اساتید و اعضای هیات علمی با توجه به تخصص های روزآمد خود می توانند در این موسسه برنامه ها، دیدگاهها و نظریات خود را ارائه دهند، حوزه هایی چون، حقوق زنان و خانواده، نقد سکولاریسم و روشنفکری معاصر، نقد الحاد مدرن،مباحث علوم شناختی، مباحث تخصصی در حوزه اقتصاد، حقوق اسلامی، اخلاق، مدیریت، کلام و فلسفه دین، معرفت شناسی، قرآن پژوهی و علوم انسانی اسلامی، عرفان و سلامت معنوی، فرهنگ پژوهی، مباحث شبهه محور، و…از مواردی است که پژوهشگاه می تواند با استفاده از امکانات خوب این موسسه به طرح بحث بپردازد و دیدگاه های ناب دینی و اسلامی را به مخاطبان داخل و خارج از کشور برساند.

در این راستا مقرر شد در آینده نزدیک تفاهم نامه همکاری به امضای دو طرف برسد.