دانشیار گروه منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
حوزه تمحّض: منطق علوم انسانی اسلامی/علوم اجتماعی
حوزه تمحض دوم: مدیریت تحول علوم انسانی (کاربردی)
دریافت رزومه: CV Alitabar
پست الکترونیکی: tabar1579@yahoo.com
سوابق شغلی
ردیف | نام سازمان یا مؤسسه | مدت اشتغال | نوع فعالیت | عنوان شغلی (سمت) | |||
از | تا | پژوهشی | آموزشی | اجرایی | |||
۱ | نهاد رهبری در دانشگاهها | ۱۳۷۵ | ۱۳۸۵ | P | P | مسئول واحد مطالعات | |
۲ | نهاد رهبری در دانشگاهها | ۱۳۸۵ | ۱۳۸۷ | P | P | مسئول واحد تحلیل و بررسی | |
۳ | پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی | ۱۳۹۰ | تاکنون | P | مدیر گروه منطق فهم دین |
وضعیت تحصیلات
- حوزوی
مدرک | رشته علمی | سال دریافت مدرک | محل دریافت مدرک | توضیحات |
سطح سه: . . . . . . . . . .
سطح چهار: . . . . P. . . . . اجتهاد: . . . . . . . . . . . . |
تخصصی کلام اسلامی | ۱۳۸۷ | حوزه علمیه قم |
- دانشگاهی
مدرک علمی | سال دریافت مدرک | محل دریافت درک | رشته اصلی تحصیلی | گرایش تحصیلی | توضیحات |
کارشناسی: . . . . . . . . . . . .
کارشناسیارشد: . . . P. . . . دکتری: . . . . . . . . . . . . . . فوقدکتری: . . . . . . . . . . . . |
۱۳۸۲
|
دانشگاه قم |
فلسفه |
فلسفه و حکمت اسلامی |
سوابق و حوزههای مطالعاتی و تخصصی
- رشته تخصصی
ردیف | رشته علمی | تخصص | مدت مطالعات تخصصی | گواهی معتبر |
فلسفه اسلامی | P | ۱۰ | کارشناسی ارشد دانشگاه قم | |
۱ | کلام اسلامی | P | ۱۲ سال | مدرک سطح۴ و گواهی فارغ التحصیلی از مؤسسه امام صادق(ع) |
۲ | اخلاق اسلامی | P | ۶ سال | مجوز تدریس اخلاق در دانشگاهها |
۳ | مبانی نظری اسلامی | P | ۶ سال | مجوز تدریس معارف اسلامی در دانشگاهها |
۴ | فلسفه دین | P | ۱۰ | |
۵ | معرفتشناسی | P | ۱۰ | |
۶ | فلسفه علم | P | ۱۰ |
- آشنایی با زبانهای خارجی
ردیف | نام زبان خارجی | توان استفاده از متون تخصصی | میزان توان برای ترجمه | میزان توان برای مکالمه | توضیحات |
۱ | عربی | P | متوسط | متوسط | |
۲ | انگلیسی | P | متوسط | متوسط |
- مهارتهای غیرمطالعاتی (رایانه و . . . )
ردیف | نوع تخصص | مدت سابقه | گواهی معتبر | توضیحات |
۱ | مهارتهای هفتگانه کامپیوتر | ICDL |
دارای گواهینامه ICDL (مهارتهای هفتگانه کامپیوتر)
هـ) سوابق آموزشی
ردیف | عنوان دروس مورد تدریس | نام مؤسسه یا دانشگاه یا حوزه علمیه | مدت تدریس | رتبه علمی | توضیحات |
۱ | اخلاق اسلامی | دانشگاه آزاد اراک، تهران | ۷سال | مربی | |
۲ | معارف اسلامی | دانشگاه آزاد قم، دولتی اراک و… | ۷ سال | مربی | |
۳ | شیوههای تدریس و ارزشیابی | نهاد رهبری در دانشگاهها | ۵ سال | مربی | |
۴ | روش تدریس | پژوهشگاه/سطح۳ | ۱سال | استادیار | ۱۳۹۰ |
۵ | اخلاق اسلامی | علوم پزشکی قم | ۱ سال | استادیار | ۱۳۹۱ |
۶ | مبانی نظری اسلام ۱و ۲ | علوم پزشکی قم | ۱ سال | استادیار | ۱۳۹۲ |
۷ | دانش خانواده و جمعیت | علوم پزشکی قم | ۲ | استادیار | ۱۳۹۲ تا ۹۳ |
۸ | روش تحقیق و روش تدریس | حوزه خاتم الانبیا قم | یک دوره | استادیار | ۱۳۹۲ |
۹ | فلسفه علم/ ارشد- – | دانشگاه معارف / ارشد | دو سال | استادیار | ۹۳ و ۹۴ |
۱۰ | منطق فهم دین/دکتری- | تهران/ نشر آثار مقام معظم رهبری | کارگاه | استادیار | |
۱۱ | روش تحقیق و پایاننامهنویسی | انجمن حوزه | یک دوره | دانشیار | زمستان ۹۶ |
۱۲ | رویکردها به دین- مقطع ارشد | پردیس فارابی دانشگاه تهران | یک ترم | دانشیار | ۹۵ – ۹۶ |
۱۳ | معرفتشناسی(ضیافت اساتید) | دانشگاه کاشان | یک دوره | دانشیار | تابستان ۹۶ |
۱۴ | فلسفه دین (قلمرو دین) | پردیس فارابی دانشگاه تهران | یک ترم | دانشیار | ۹۶ |
۱۵ | فلسفه دین (منطق فهم دین) | پردیس فارابی دانشگاه تهران | یک ترم | دانشیار | ۹۷ |
سایر سوابق آموزشی:
— سه سال سابقه تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد شهرری(از سال ۸۰تا سال۸۲)
– دو سال سابقه تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اراک(از سال ۸۲تا سال۸۴)
– دو سال سابقه تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد تهران جنوب(از سال۸۴تا۸۷ )
– تدریس روش ارزشیابی استادان (به تعداد هشت کارگاه در معاونت امور اساتید نهاد رهبری در دانشگاه ها)
– شش ترم تدریس اخلاق و مبانی نظری در دانشگاه آزاد قم(نیمسال تحصیلی اول و دوم۱۳۸۷-۱۳۸۶ تا نیمسال دوم ۸۹ )
-دو ترم تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه دولتی اراک(نیمسال تحصیلی اول و دوم۱۳۸۷-۱۳۸۶ )
– دو ترم تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه شاهد تهران(نیمسال تحصیلی اول و دوم۱۳۸۸-۱۳۸۷ )
و)رتبه علمی و پایه:
ردیف | رتبه علمی | پایه | وضعیت استخدامی |
۱ | دانشیار | ۱۰ | رسمی |
ز) جوایز علمی
ردیف | نام جشنواره | رتبه | عنوان تحقیق/ مقاله و . . . . |
۱ | کتاب سال حوزه | برگزیده | مبانی کلامی فهم دین۱۳۸۸ش |
۲ | جشنواره علامه | محقق برتر | پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سال ۱۳۹۶ |
ح) همکاری علمی ـ اجرایی با مراکز و مؤسسات
ردیف | نوع همکاری | مؤسسه یا مرکز مربوط | سال | توضیحات |
۱ | محقق/ همکاری | مؤسسه امام خمینی | ۸۲-۸۴ | مرکز دائرهالمعارف |
۲ | داوری و ارزیابی آثار | کتاب سال حوزه | ۱۳۸۹و۱۳۹۰ | |
۳ | داوری و ارزیابی آثار | جشنواره علامه حلی- حوزه علمیه قم | از سال۱۳۸۶ تا کنون | |
۴ | مدیر گروه منطق فهم دین (۷ سال) | پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی | از سال ۱۳۹۰ | تا تاریخ ۲۸/۱۱/۹۶ |
عضو کاگروه فلسفه دین و کلام جدید- شورای تحول در علوم انسانی | شورای انقلاب فرهنگی | ۱۳۹۰
تاکنون |
||
۴ | عضو شورای گروه سنتهای طلبگی | پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه – کانون | ۱۳۸۹-۹۵ | تا سال ۹۵ |
۵ | عضو شورای علمی قطب فلسفه دین | پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی | ۱۳۸۹ تاکنون | |
۷ | عضو شورای علمی گروه فلسفه علوم انسانی | پژوهشگاه | ۱۳۹۲ | |
۸ | عضو شورای علمی فلسفه علوم انسانی مجمع عالی حکمت اسلامی | مجمع عالی حکمت اسلامی | ۱۳۹۲ | |
۹ | عضو شورای علمی بینش و اندیشه کانون | پژوهشگاه- کانون اندیشه | ۱۳۹۵ | |
۱۰ | عضو هیئت تحریریه مجله فلسفه دین دانشگاه تهران | دانشگاه تهران- پردیس فارابی | ۱۳۹۵ | |
۱۱ | عضو شورای پژوهشی مجله قبسات | پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی | ۱۳۹۵ | |
۱۲ | عضو شورای پژوهشی مجله ذهن | پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی | ۱۳۹۶ | |
۱۳ | عضو شورای علمی فلسفه دین دایره المعارف مؤسسه امام خمینی | موسسه امام خمینی | ۱۳۹۶ | تاکنون |
۱۴ | عضو انجمن اخلاق | حوزه علمیه قم | ۱۳۹۴ | تاکنون |
۱۵ | مدیر گروه فلسفه علوم انسانی | پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی | ۱۳۹۷ | |
۱۶ | عضو هیئت ممیزه مشترک استان تهران | وزارت علوم و تحقیقات و فناوری | ۱۳۹۷ | مراکز و مؤسسات غیردولتی پژوهشی و آموزش عالی علوم انسانی، هنر و معارف دینی استان تهران |
۱۷ |
ط) سوابق تحقیقاتی و فعالیتهای علمی ـ جنبی
- تحقیقات اتمامیافته/ منتشر شده
ردیف | عنوان تحقیق | نوع تحقیق: تألیف/ تدوین/ تحقیق/ ترجمه/ متن درسی/ تصحیح انتقادی و . . . | تاریخ اتمام | محل انتشار یا ارائه (نام ناشر) |
۱ | الگوهای تدریس دروس معارف | جزوه/تألیف | ۱۳۸۳ | نهاد رهبری در دانشگاهها |
۲ | اصول مشاوره و راهنمایی | جزوه/تألیف | ۱۳۸۴ | نهاد رهبری در دانشگاهها |
۳ | شیوههای برقراری ارتباط با جوانان | جزوه/تألیف | ۱۳۸۵ | نهاد رهبری در دانشگاهها |
۴ | معیارهای ارزشیابی | جزوه/تألیف | ۱۳۸۶ | نهاد رهبری در دانشگاهها |
۵ | اصول و فنون مشاوره دانشجوئی | جزوه/تألیف | ۱۳۸۴ | جزوه داخلی معاونت امور اساتید |
۶ | مبانی کلامی فهم دین | رساله سطح ۴ | ۱۳۸۴ | مؤسسه امام صادق(ع) |
۷ | بررسی تطبیقی یقین در اندیشه اسلامی و غرب | رساله کارشناسی ارشد | ۱۳۸۲ | دانشگاه قم |
۸ | فهم دین | کتاب | ۱۳۸۷ | پژوهشگاه/ چاپ ۱۳۸۹ |
۹ | مفهومشناسی علم و یقین | کتاب | ۱۳۸۹ | کانون اندیشه جوان |
۱۰ | سرفصلهای منطق فهم دین در مقطع کارشناسی ارشد | تحقیق | ۱۳۸۷ | وزارت علوم و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و وزارت علوم |
۱۱ | ماهیت معرفت دینی | تحقیق/کتاب | ۱۳۹۲ | پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی |
۱۲ | مهارتهای تدریس | کتاب | ۱۳۹۱ | پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی/ گروه سنتهای طلبگی/ چاپ ۹۶ |
۱۳ | ماهیت و مختصات علم دینی و برایند روششناختی آن | تحقیق/کتاب | پژوهشگاه – چاپ ۹۶ | |
۱۴ | منطق علوم انسانی اسلامی | تحقیق/کتاب | اتمامیافته/در حال ارزیابی | |
۱۵ | معیار دینیبودن علوم انسانی | تحقیق/کتاب | وزارت علوم- اتمامیافته/در حال ارزیابی |
- تحقیقات در دست اجرا
ردیف | عنوان تحقیق | نوع تحقیق: تألیف/ تدوین/ تحقیق/ ترجمه و . . . | تاریخ شروع | محل ارائه |
۱ | فلسفه فلسفه دین | تحقیق | ۱۳۹۶ | پژوهشگاه |
۲ | مبانی معرفتشناختی علوم انسانی از منظر قرآن | تحقیق | ۱۳۹۶ | پژوهشگاه- |
۳ | فلسفه تحول علوم انسانی | تحقیق | ۱۳۹۷ | پژوهشگاه |
- مقالات تألیفی (برای مجلات، دانشنامهها، همایشها، مجموعهها، ISI، ISC)
ردیف | عنوان مقاله | نوع مقاله: تألیف/ تحقیق/ ترجمه و… | تاریخ اتمام و تحویل | محل انتشار یا ارائه
(نام مجله یا مجموعة مربوط) |
۱ | ||||
۲ | علم کلام، فلسفه دین و الهیات | تألیف | ۱۳۸۴ | فصلنامه قبسات/۳۸ |
۳ | امکان فهم یقینی از دین | تألیف | ۱۳۸۳ | رواق اندیشه/۳۸ |
۴ | سیمای یقین در آیات و روایات | تألیف | ۱۳۸۳ | معرفت/۸۳ |
۵ | شیوههای تدریس در حوزه و آسیبشناسی آن | تألیف | ۱۳۸۰ | پگاه حوزه/۳۶و۳۷ |
۶ | یقین عارفانه | تألیف | ۱۳۸۳ | روزنامه جامجم |
۷ | الگوهای تدریس دروس معارف(۹مقاله) | تألیف | ۱۳۸۵ | مجله معارف اسلامی |
۸ | اصول مشاوره دانشجویی(۷مقاله) | تألیف | ۱۳۸۶ | مجله معارف اسلامی |
۹ | مجموعه مقالات روش تحقیق در حوزه معارف دین(۸مقاله) | تألیف | ۱۳۸۶ | مجله معارف اسلامی |
۱۰ | شاخصههای تدریس موفق | سلسله مقالات | ۸۶و۸۷ | مجله معارف اسلامی |
۱۱ | روش سخنرانی در تدریس | مقاله | شهریور ۸۵ | مجله معارف اسلامی- ۳۸ |
۱۲ | انواع روش سخنرانی در تدریس | مقاله | مهر ۸۵ | مجله معارف اسلامی- ۳۹ |
۱۳ | روش سخنرانی در تدریس اخلاق اسلامی | مقاله | آبان ۸۵ | مجله معارف اسلامی- ۴۰ |
۱۴ | روش سخنرانی فعال در تدریس | مقاله | اذر ۸۵ | مجله معارف اسلامی- ۴۱ |
۱۵ | روش پرسش و پاسخ در تدریس | مقاله | دی ۸۵ | مجله معارف اسلامی- ۴۲ |
۱۶ | مهارتهای عملی در اجرای شیوه مباحثه گروهی | مقاله | بهمن ۸۵ | مجله معارف اسلامی- ۴۳ |
۱۷ | روش تمرین و تکرار در تدریس | مقاله | اسفند۸۵ | مجله معارف اسلامی- ۴۴ |
۱۸ | روش ترکیبی در تدریس و مدلهای کاربردی آن | مقاله | فروردین ۸۶ | مجله معارف اسلامی- ۴۵ |
۱۹ | مشاوره دانشجوئی و رسالت استادان | مقاله | خرداد ۸۶ | مجله معارف اسلامی- ۴۶ |
۲۰ | مراحل اجرائی مشاوره | مقاله | مهر ۸۶ | مجله معارف اسلامی-۴۹ |
۲۱ | شیوهها و فنون برخورد با دانشجو در حالات گوناگون | مقاله | آبان۸۶ | مجله معارف اسلامی- ۵۰ |
۲۲ | رهنمودهای کلی به دانشجویان در زمینه مشاوره | مقاله | آذر ۸۶ | مجله معارف اسلامی- ۵۱ |
۲۳ | انواع مشاوره و تناسب آن با دروس معارف اسلامی | مقاله | دی۸۶ | مجله معارف اسلامی- ۵۲ |
۲۴ | ترمینولوژی و اصطلاح نامه تحقیق و پژوهش | مقاله | خرداد۸۶ | مجله معارف اسلامی- ۴۶ |
۲۵ | انواع پژوهش با تأکید بر پژوهش های دینی | مقاله | تیر۸۶ | مجله معارف اسلامی- ۴۷ |
۲۶ | قلمرو و گستره پژوهش های دینی | مقاله | مرداد۸۶ | مجله معارف اسلامی- ۴۸ |
۲۷ | مسأله پژوهشی | مقاله | مهر۸۶ | مجله معارف اسلامی- ۴۹ |
۲۸ | شیوه تبدیل مسأله کلی به مسأله پژوهشی | مقاله | آبان ۸۶ | مجله معارف اسلامی- ۵۰ |
۲۹ | شیوه جمعآوری اطلاعات در پژوهشی | مقاله | آذر۸۶ | مجله معارف اسلامی- ۵۱ |
۳۰ | تجزیه و تحلیل اطلاعات ( شیوه نقد و بررسی ) | مقاله | بهمن۸۶ | مجله معارف اسلامی- ۵۲ |
۳۱ | مهارت تدوین گزارش پژوهشی | مقاله | اسفند۸۶ | مجله معارف اسلامی- ۵۳ |
۳۲ | مبانی دین شناختی معرفت دینی | علمی پژوهشی | ۱۳۸۷ | قبسات/۵۰ |
۳۳ | اخلاق و آداب سلوک صادقین | تألیف | ۱۳۸۸ | کتاب نقد/۴۸ |
۳۴ | فطری بودن زبان قرآن | تألیف | ۱۳۸۸ | دانشگاه باقر العلوم/ آیین حکمت/ش۲ |
۳۵ | نقش و سیره حضرت امیر(ع) در وحدت و تقریب بین مذاهب | تألیف | ۱۳۸۸ | همایش تقریب المذاهب استان گلستان- چاپ نشده است |
قرآن، هویت ماورایی متن و محتوا | تألیف | ۱۳۸۸ | کتاب نقد/۴۹ | |
نوآوری های زبانی قرآن | تألیف | ۱۳۸۷ | همایش نوآوری های قرآنی دانشگاه لاهیجان | |
سکولاریزاسیون در ایران | مقاله | کتاب نقد | ||
معرفت دینی و معیار آن | علمی-پژوهشی | ۱۳۸۹ | ذهن- ۴۴ | |
ارزش و اعتبار معرفت دینی از منظر جریانهای فکری | مقاله | ۸۹ | فصلنامه معرفت كلامي، سال اول، شماره ۳، پاييز ۱۳۸۹ ص۳۵ | |
نقد مبانی علم سکولار | مقاله | ۹۰ | کتاب نقد/ ۵۵ و ۵۶ | |
ماهیت فلسفه دین و تفاوت آن با علم کلام و فلسفه معرفت دینی | علمی-پژوهشی | پاییز ۹۰ | قبسات- ۶۱ | |
معیار دینی بودن علوم انسانی | مقاله | ۹۰ | مندرج در کتاب علامه طباطبایی، فیلسوف علوم انسانی(همایش)، جلد دوم، به کوشش خسروپناه، از صفحه ۴۱۵ تا صفحه۴۴۴ | |
عقلانیت علم دینی | مقاله علمی پژوهشی | ۹۰ | قبسات/۶۵ | |
نواعتزال و قصص قرآن(بررسی دیدگاه خلف الله درباره واقعگرایی یا ناواقعگرایی قصص قرآن | مقاله- مجموعه مقالات اعتزال نو | ۱۳۹۰ | مجموعه مقالات اعتزال نو- گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی | |
ماهیت عرفان و اخلاق | مقاله- | ۱۳۹۱ | آیین سلوک/ش۲۷ -اولین نشریه اخلاق و عرفان با سردبیری دکتر گرجیان | |
مبانی انسانشناختی علم دینی | مقاله علمی پژوهشی- | ۴/۹۲ | قبسات/ ۷۱ | |
۳۶ | عوامل و ارکان علم دینی | مقاله علمی پژوهشی | ۲۴/۸/۹۳ | اندیشه نوین دینی/ ش ۴۱-تابستان۹۴ |
۳۷ | بررسی تطبیقی فلسفه فقه و فلسفههای مرتبط | مقاله علمی پژوهشی | آیین حکمت، ش ۲۹ سال ۹۵ | |
۳۸ | سنجش معیار علم دینی؛ (بررسی نظریه علامه جوادی آملی) | مقاله / نقد | ۳/۹۳ | کتاب نقد /۷۱-۷۰ |
— | تا اینجا(تا شماره ۳۷=رنگ زرد) تمامی مقالات برای ارتقا مرتبه دانشیاری استفاده شده است | —– | —– | تا اینجا مقالات برای ارتقا مرتبه دانشیاری استفاده شده است |
۳۹ | درآمدی معناشناختی در علم دینی | مقاله/مجموعه مقالات | ۹۲ | مجموعه مقالات علم دینی، کانون اندیشه پژوهشگاه/ چاپ ۹۶ |
۴۰ | منزلت عقل در فهم ساحات دین | مقاله/ پژوهشی | ۷/۹۳ | فلسفه دین پردیس فارابی/ دوره ۱۳، شماره ۱، بهار ۱۳۹۵، صفحه ۱-۱۸۶ |
۴۱ | مبانی دینشناختی علوم انسانی و برایند روششناختی آن | مقاله/پژوهشی | ۷/۹۳ | قبسات/ ش۷۶-تابستان ۹۴ |
۴۲ | نسبت و مناسبات فلسفه فقه با فلسفه دین، فلسفه معرفت دینی و…. | مقاله /همایش | ۲۲/۹/۹۳ | همایش فلسفه فقه پژوهشگاه- در حال چاپ |
۴۳ | مبانی و معیارهای دینیبودن علم از منظر جوادی | مقاله/پژوهشی | تیر ۹۴ | مطالعات فرهنگی در دانشگاه اسلامی/ ش ۶۸، پاییز ۱۳۹۵، ص ۳۱۹-۴۶۴ |
۴۴ | نسبت و مناسبات علم اخلاق با علوم اجتماعی مرتبط | مقاله/همایش | ۴/۹/۹۴ | همایش فلسفه اخلاق-پژوهشگاه ؟؟؟؟؟؟؟؟ |
۴۵ | معیار علم دینی با تأکید بر علوم انسانی از منظر علامه | مقاله/ همایش | شهریور ۹۴ | مجموعه مقالات تفسیر المیزان و علوم انسانی ج۱- ۱۳۹۷ |
۴۶ | روششناسی علوم انسانی با تأکید بر آرای علامه | مقاله /همایش | اسفند ۹۴ | مجموعه مقالات تفسیر المیزان و علوم انسانی ج۱- ۱۳۹۷ |
۴۷ | روششناسی علوم انسانی اسلامی(مختصات، بایستگیها و ویژگیها) | مقاله /پژوهشی | فروردین۹۵ | ذهن، ش ۶۸ |
۴۸ | معیار علم دینی با تأکید بر علوم انسانی از منظر علامه | مقاله/ پژوهشی | فروردین ۹۵ | قبسات/ شماره ۸۱، پاییز ۱۳۹۵، |
۴۹ | نقد و بررسی نظریه علم دینی دکتر گلشنی | مقاله/ نقد | اردیبهشت۹۵ | کتاب نقد، ش ۷۲-۷۳
تیر ۱۳۹۶ |
۵۰ | منزلت اخلاق نسبت به علوم اجتماعی | مقاله/ ترویجی؟ | خرداد ۹۵ | مجله آیین معنویت، ش۳۸ |
۵۱ | فلسفه نظام احکام اخلاقی | دانشنامه سیره نبوی | ۲۵/۴/۹۵ اصلاح پس از ارزیابی اول –
۸/۲/۹۷ ارزیاببی دوم |
دانشنامه سیره نبوی پژوهشگاه/ در دست ارزیابی مرحله دوم |
۵۲ | معرفت دینی و معیار آن | دانشنامه قرآنی | تیر ۹۵ | دانشنامه قرآنی پژوهشگاه/ در حال ارزیابی |
۵۳ | فلسفه اخلاق | دانشنامه قرآنی | ۲۸/۹/۹۵ –
۱۵/۲/۹۷ ارزیابی اول |
پژوهشگاه، دانشنامه قرآنی/ در حال ارزیابی |
۵۴ | تحلیل هویت یقین با تأکید بر آیات قرآن | مقاله /پژوهشی | ۲۴/۹/۹۵ | همایش قرآن و معرفتشناسی پژوهشگاه/ در حال چاپ |
۵۵ | معرفت حقیقی در معرفتشناسی و قرآن | مقاله /پژوهشی | ۱۰/۱۰/۹۵ | همایش قرآن و معرفتشناسی پژوهشگاه/ در حال چاپ |
۵۶ | مبانی انسانشناختی تصرفات بشر (با تأکید بر مهندسی ژنتیک) | مقاله /پژوهشی | ۲۶/۱۱/۹۵ | مجله انسانپژوهی دینی-دوره ۱۵، شماره ۳۹، ۱۳۹۷ |
۵۷ | نقد نگره تفکیکی در تبیین باور فطری به خدا | مقاله /پژوهشی | پاییز ۹۶ | قبسات، شماره ۹۰، زمستان ۱۳۹۷، ص ۳۳-۶۲/مشترک با محمدزاده |
۵۸ | موضوعشناسی علوم انسانی-موظفی ۹۶-ذهن | مقاله /پژوهشی | فروردین ۹۷ | ذهن/ش ۷۵، ۱۳۹۷، صفحه ۵۵-۸۴ |
۵۹ | دین و الهیات جهانی در منظومه فکری اسلام | مقاله /پژوهشی | آذر ۹۶ | قبسات/ در حال چاپ |
۶۰ | بنیادهای فلسفی اخلاق از منظر قرآن | مقاله همایش | ۲۹/۱۱/۹۷ | همایش قرآن و معرفتشناسی۲/ در حال ارزیابی |
۶۱ | روششناسی علوم انسانی مبتنی بر انسانشناسی در عیار فلسفه اسلامی | مقاله /پژوهشی | ۱۶/۲/۹۷ | کنگره علوم انسانی موسسه خوارزمی |
۶۲ | فلسفه علم کلام و دیگر فلسفههای مضاف | مقاله همایش | تحویل۲۷ مرداد ۹۷ | همایش فلسفه کلام/ در حال چاپ |
۶۳ | نسبت و مناسبات فلسفه علم کلام با دیگر فلسفههای مضاف همگن | پژوهشی | ۱/۸/۹۷ | فلسفه دین د تهران/ در حال ارزیابی |
۶۴ | هویت «منطق علوم انسانی» و مسائل پیرامونی آن | پژوهشی | ۱۵/۹/۹۷ | ذهن/ در نوبت چاپ |
۶۵ | معنا و معیار «معرفت» در حکمت برهانی و قرآنی | پژوهشی | — | ؟؟؟؟ |
۶۶ | مبانی معرفتشناختی منطق علوم انسانی | پژوهشی | ۴/۲/۹۸ | ذهن/درنوبت ارزیابی |
- حضور در کرسیهای نظریهپردازی، نوآوری، نقد و مناظره علمی
ردیف | موضوع | نوع کرسی | نوع فعالیت | امتیاز کسبشده | سال | توضیحات |
۱ | نقد معیار علم دینی دکتر خسرو باقری | کرسی نقد | ترویجی | – | ۱۳۹۷ | ۱۶/۱۱/۹۷ |
۲ | موضوعشناسی علوم انسانی و اقتضائات روششناختی آن | کرسی نوآوری | ترویجی | – | ۱۳۹۷ | ۱۶/۱۱/۹۷ |
۳ |
- مشارکت فعال در طرح مواجهه با مبادی تفکرات معارض/ متفکران مدعوّ
ردیف | نام متفکر مدعوّ | نوع مشارکت | سال | توضیحات |
۱ |
- حضور در همایشها/ جلسات و هماندیشیهای تخصصی/ کارگاههای علمی/ جلسات نقد کتاب و . . .
ردیف | نام همایش/ هماندیشی/ کارگاه/جلسه | نوع همکاری | دانشگاه یا مؤسسه مربوط | سال | توضیحات |
۱ | همایش روزجهانی فلسفه(علامه طباطبایی و علوم انسانی) | ارائه مقاله | پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی | ۱۳۹۰ | |
۲ | همایش نوآوریهای قرآن | ارائه مقاله | دانشگاه آزاد لاهیجان | ۱۳۷۸ | |
۳ | همایش جریان فکری معاصر | ارائه مقاله | مؤسسه امام خمینی قم | ۱۳۹۰ | |
۴ | روش شناسی علوم انسانی | ارائه مقاله | پژوهشگاه-همایش المیزان | ۱۳۹۴ | |
۵ | معیار دینیبودن علوم انسانی | مقاله | پژوهشگاه-همایش المیزان | ۹۴ | |
۵ | عضو شورای علمی قطب فلسفه دین- پژوهشگاه | عضویت در شورای علمی | پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی | از ۱۳۸۹ تا کنون | |
۶ | عضو شورای علمی گروه سنت های طلبگی | عضویت در شورای علمی | پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی | از ۱۳۸۹ تا کنون | |
۷ | عضو شورای علمی فلسفه علوم انسانی | عضویت در شورای علمی | پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی | از ۱۳۹۲ | |
۸ | عضو کار گروه قطب فلسفه دین | عضو شورا | پژوهشگاه | از ۱۳۹۲ | |
۹ | نقد کتاب روششناسی عقاید | ناقد | پژوهشگاه | ۹۵ | |
۱۰ | فلسفه انسان و منطق علوم انسانی | ارائه مقاله | کنگره علوم انسانی | ۹۷ | ارائه مقاله در نشست مشهد-۹۷ |
۱۱ | ناقد در نشست ویژگیهای پارادایمی علوم انسانی-همایش المیزان | ناقد | پژوهشگاه-مجمع عالی حکمت | ۹۷ | نقد نشست دکتر ترخان |
۱۲ | کارگاه روششناسی | ارائهدهنده | حوزه-مدرسه ثقلین | ۹۷ |
- حضور در انجمنهای علمی
ردیف | نام انجمن علمی | نوع همکاری | دانشگاه یا مؤسسه مربوط | سال | توضیحات |
۱ | مجمع عالی حکمت- فلسفه علوم انسانی | ||||
۲ | انجمن علمی اخلاق |
- استفاده از فرصتهای مطالعاتی
ردیف | کشور مقصد | دانشگاه یا مؤسسه مبدأ | سال | توضیحات |
۱ |
- اجرای طرحهای علمی ابتکاری ویژه:
(مانند طراحی تحقیق کلیدی، تأسیس مجلّه، تأسیس انجمن علمی، راهاندازی سایت علمی و . . .)
ردیف | عنوان طرح ابتکاری | دانشگاه یا مؤسسه مربوط | سال | توضیحات |
۱ | طراحی رشته منطق فهم دین و تهیه سرفصلهای آن در مقطع کارشناسی ارشد برای وزارت علوم | وزارت علوم با همکاری پژوهشگاه | ۱۳۸۸ | با نظارت آیت الله رشاد و گروه منطق فهم دین پژوهشگاه |
۲ | طراحی سرفصل درس منطق فهم دین- رشته فلسفه دین | شورای انقلاب فرهنگی، شورای تحول علوم انسانی | ۱۳۹۴ | شورای تحول علوم انسانی؛ کارگروه فلسفه دین و کلام جدید |
- اجرای سخنرانی و مصاحبه علمی
ردیف | عنوان سخنرانی/ مصاحبه | دانشگاه یا مؤسسه مربوط | سال | توضیحات |
۱ | مباحث اخلاقی نظیر خوشخلقی-حسنظن و….. | صدا و سیمای قم | ۱۳۸۳ | |
۲ | منطق فهم دین | رادیو معارف قم | ۹۵-۹۶ | ۱۲ جلسه |
۳ |
- راهنمایی یا مشاور پایاننامهها و رسالهها
ردیف | عنوان پایاننامه/ رساله | دانشگاه یا مؤسسه / مقطع | مقطع تحصیلی | نقش
راهنما، مشاور، داور |
سال |
۱. | مبانی علم دینی از دیدگاه شهید مطهری | حوزه علمیه قم | سطح ۳- گنجی | مشاور | به عنوان مشاور- دفاع اسفند ۹۲با امتیاز ۵/۱۹ |
۲. | واقع گرایی قصص قرآن | حوزه/ ارشد | محمدهادی نظیری | مشاور | شروع از ۱۳۹۱ به دفاع:۲۱/۸/۹۲ ارشد |
۳. | امامت از صحیفه سجادیه | حوزه/ارشد | جواد واحدی | مشاور | شروع ۹۲
دفاع ۹۴ |
۴. | ادراکات اعتبار علامه به عنوان معقول جدید | دانشگاه تهران، پردیس فارابی/ ارشد | زینب یوسف زاده | داور | دفاع ۷/۴/۹۴
|
۵. | بررسی میزان اعتبار برهان غایتشناختی | دانشگاه تهران، پردیس فارابی/ دکتری | سیدجابر موسوی راد | داور | دفاع ۷/۱۰/۹۴
|
۶. | منطق فهم دین از منظر شهید مطهری و استاد مصباح | دانشگاه باقرالعلوم-ارشد | کارشناسی ارشد- آقای محمد حسین ابراهیمیفر | مشاور | شروع۱۳۹۱
دفاع تیر ۹۵ با امتیاز ۱۹ |
۷. | رابطه حق و تکلیف | دانشگاه معارف | ارشد- خانم سالاری | راهنما | دفاع ۱۳/۱۰/۹۵ |
۸. | معنا و امکان فلسفه دین اسلامی | پردیس فارابی | ارشد-کرباسیزاده | مشاور | دفاع |
۹. | نقد دیدگاه ابوزید در حوزه وحی | دانشگاه معارف | ارشد- خانم نظری | مشاور | در حال نگارش |
۱۰. | و…. |
- مصاحبت تحقیقات (راهنمایی، مشاوره و نظارت)
ردیف | عنوان تحقیق | نوع مصاحبت | دانشگاه یا مؤسسه مربوط | سال | توضیحات |
۱ | فلسفه علوم انسانی | ناظر | وزارت علوم-صندویق حمایت از پژوهشگران | ۱۳۹۶ | طرح دکتر رفیعی آتانی |
۲ | نقد و بررسی مکتب تفکیک از دیدگاه روایات | ناظر | وزارت علوم-صندویق حمایت از پژوهشگران | ۱۳۹۷ | طرح دکتر قراملکی |
۳ |
- ارزیابی تحقیقات و آثار
فایل پیوست (جدول ارزیابیها)
ارزیابی بیش صد مقاله پژوهشی و دهها طرح، کتاب و تحقیق و….
- سایر موارد:
۱- سال ورود به حوزه علمیه بابل ۱۳۶۴
۲- سال ورود به حوزه علمیه قم ۱۳۷۱
۳- پایان سطح در سال ۱۳۷۰
۴- بیش از ده سال سابقه شرکت مستمر در دروس خارج فقه و اصول
۵- دارای مدرک سطح چهار در رشته تخصصی علم کلام از مؤسسه امام صادق«ع» که رساله علمی تحت عنوان «مبانی کلامی فهم دین» در تاریخ ۱۶/۱۲/۱۳۸۶با امتیاز ۵۰/۱۸ دفاع شده و در سال۱۳۸۸ در جشنواره کتاب سال حوزه به عنوان اثر برگزیده، معرفی شده است.
۶- کارشناسی ارشد در رشته فلسفه از دانشگاه قم (رساله علمی تحت عنوان «بررسی تطبیقی مسأله یقین در اندیشه اسلامی و فلسفه معاصر غرب» در تاریخ۳/۶/۱۳۸۲با امتیاز ۱۹ دفاع شده است.)
۷- دارای گواهی نامه شرکت در کارگاه آموزشی روش تدریس
۸- شرکت در کارگاه های روش ارزشیابی
۹- شرکت در کارگاه تربیت مربی روش تحقیق(مرکز جهانی علوم اسلامی)
۱۰- دارای گواهی نامه دوره مهارت های هفتگانه کامپیوتر(دوره ICDL)
۱۱- گذراندن دوره های دو ساله مکالمه عربی در دانشگاه باقرالعلوم قم
۱۲- گذراندن دوره های دو ساله زبان انگلیسی در دانشگاه باقرالعلوم قم
۱۳ – دارای مجوز تدریس از نهاد رهبری در دانشگاهها (گرایش هاي: * مباني نظری اسلام(دروس اندیشه۱-۲، انسان شناسی و حقوق اجتماعی و سیاسی) * اخلاق اسلامی(دروس فلسفه اخلاق ، مبانی و مفاهیم، آیین زندگی و عرفان عملي)
۱۴- ارزشیابی حضوری از استادان معارف اسلامی به مدت ۸ سال در اغلب دانشگاه های کشور(از سال۷۶تا۸۴)
۱۵- ارزیابی و بررسی کتب، منابع و جزوات درسی مرتبط با دروس معارف اسلامی(معاونت امور اساتید)
۱۶- ارزیابی کارگاه های روش تدریس و روش تحقیق
۱۷- مسئول واحد مطالعات در اداره ارزشیابی معاونت امور اساتید نهاد رهبری در دانشگاه ها (۸ سال)
۱۸ – مسئول واحد تحلیل و بررسی در اداره ارزشیابی معاونت امور اساتید(از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸)
۱۹- ارائه کارگاه های روش ارزشیابی استادان(اداره ارزشیابی معاونت امور اساتید نهاد رهبری در دانشگاه ها)