رمضان علی تبار

دانشیار گروه منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی

پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

حوزه تمحّض: منطق علوم انسانی اسلامی/علوم اجتماعی

حوزه تمحض دوم: مدیریت تحول علوم انسانی (کاربردی)

دریافت رزومه:    CV Alitabar

پست الکترونیکی: tabar1579@yahoo.com

 

سوابق شغلی

ردیف نام سازمان یا مؤسسه مدت اشتغال نوع فعالیت عنوان شغلی (سمت)
از تا پژوهشی آموزشی اجرایی
۱ نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ۱۳۷۵ ۱۳۸۵ P   P مسئول واحد مطالعات
۲ نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ۱۳۸۵ ۱۳۸۷ P   P مسئول واحد تحلیل و بررسی
۳ پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی ۱۳۹۰ تاکنون     P مدیر گروه منطق فهم دین

 

وضعیت تحصیلات

  1. حوزوی
مدرک رشته علمی سال دریافت مدرک محل دریافت مدرک توضیحات
سطح سه: . . . . . . . . . .

سطح چهار: . . . . P. . . . .

اجتهاد: . . . . . . . . . . . .

تخصصی کلام اسلامی ۱۳۸۷ حوزه علمیه قم

 

  1. دانشگاهی
مدرک علمی سال دریافت مدرک محل دریافت درک رشته اصلی تحصیلی گرایش تحصیلی توضیحات
کارشناسی: . . . . . . . . . . . .

کارشناسی‌ارشد: . . . P. . . .

دکتری: . . . . . . . . . . . . . .

فوق‌‌دکتری: . . . . . . . . . . . .

 

۱۳۸۲

 

 

 

دانشگاه قم

 

فلسفه

 

فلسفه و حکمت اسلامی

 

سوابق و حوزه‌های مطالعاتی و تخصصی

  1. رشته تخصصی
ردیف رشته علمی تخصص مدت مطالعات تخصصی گواهی معتبر
  فلسفه اسلامی P ۱۰ کارشناسی ارشد دانشگاه قم
۱ کلام اسلامی P ۱۲ سال مدرک سطح۴ و گواهی فارغ التحصیلی از مؤسسه امام صادق(ع)
۲ اخلاق اسلامی P ۶ سال مجوز تدریس اخلاق در دانشگاه‌ها
۳ مبانی نظری اسلامی P ۶ سال مجوز تدریس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها
۴ فلسفه دین P ۱۰
۵ معرفت‌شناسی P ۱۰
۶ فلسفه علم P ۱۰

 

  1. آشنایی با زبان‌های خارجی
ردیف نام زبان خارجی توان استفاده از متون تخصصی میزان توان برای ترجمه میزان توان برای مکالمه توضیحات
۱ عربی P متوسط متوسط
۲ انگلیسی P متوسط متوسط

 

  1. مهارت‌های غیرمطالعاتی (رایانه و . . . )
ردیف نوع تخصص مدت سابقه گواهی معتبر توضیحات
۱ مهارت‌های هفتگانه کامپیوتر ICDL

دارای گواهینامه ICDL (مهارت‌های هفتگانه کامپیوتر)

هـ) سوابق آموزشی

ردیف عنوان دروس مورد تدریس نام مؤسسه یا دانشگاه یا حوزه علمیه مدت تدریس رتبه علمی توضیحات
۱ اخلاق اسلامی دانشگاه آزاد اراک، تهران ۷سال مربی  
۲ معارف اسلامی دانشگاه آزاد قم، دولتی اراک و… ۷ سال مربی  
۳ شیوه‌های تدریس و ارزشیابی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ۵ سال مربی  
۴ روش تدریس پژوهشگاه/سطح۳ ۱سال استادیار ۱۳۹۰
۵ اخلاق اسلامی علوم پزشکی قم ۱ سال استادیار ۱۳۹۱
۶ مبانی نظری اسلام ۱و ۲ علوم پزشکی قم ۱ سال استادیار ۱۳۹۲
۷ دانش خانواده و جمعیت علوم پزشکی قم ۲ استادیار ۱۳۹۲ تا ۹۳
۸ روش تحقیق و روش تدریس حوزه خاتم الانبیا قم یک دوره استادیار ۱۳۹۲
۹ فلسفه علم/ ارشد- – دانشگاه معارف / ارشد دو سال استادیار ۹۳ و ۹۴
۱۰ منطق فهم دین/دکتری- تهران/ نشر آثار مقام معظم رهبری کارگاه استادیار
۱۱ روش تحقیق و پایان‌نامه‌‌‌نویسی انجمن حوزه یک دوره دانشیار زمستان ۹۶
۱۲ رویکردها به دین- مقطع ارشد پردیس فارابی دانشگاه تهران یک ترم دانشیار ۹۵ – ۹۶
۱۳ معرفت‌شناسی(ضیافت اساتید) دانشگاه کاشان یک دوره دانشیار تابستان ۹۶
۱۴ فلسفه دین (قلمرو دین) پردیس فارابی دانشگاه تهران یک ترم دانشیار ۹۶
۱۵ فلسفه دین (منطق فهم دین) پردیس فارابی دانشگاه تهران یک ترم دانشیار ۹۷

سایر سوابق آموزشی:

— سه سال سابقه تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد شهرری(از سال ۸۰تا سال۸۲)

– دو سال سابقه تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد  اراک(از سال ۸۲تا سال۸۴)

– دو سال سابقه تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد تهران جنوب(از سال۸۴تا۸۷  )

– تدریس روش ارزشیابی استادان  (به تعداد هشت کارگاه در معاونت امور اساتید نهاد رهبری در دانشگاه ها)

– شش ترم تدریس اخلاق و مبانی نظری در دانشگاه آزاد قم(نیمسال تحصیلی اول و دوم۱۳۸۷-۱۳۸۶ تا نیمسال دوم ۸۹ )

-دو ترم تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه دولتی اراک(نیمسال تحصیلی اول و دوم۱۳۸۷-۱۳۸۶ )

– دو ترم تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه شاهد تهران(نیمسال تحصیلی اول و دوم۱۳۸۸-۱۳۸۷ )

 

و)رتبه علمی و پایه:

ردیف رتبه علمی پایه وضعیت استخدامی
۱ دانشیار ۱۰ رسمی

 

ز) جوایز علمی

ردیف نام جشنواره رتبه عنوان تحقیق/ مقاله و . . . .
۱ کتاب سال حوزه برگزیده مبانی کلامی فهم دین۱۳۸۸ش
۲ جشنواره علامه محقق برتر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سال ۱۳۹۶

 

ح) همکاری علمی ـ اجرایی با مراکز و مؤسسات

ردیف نوع همکاری مؤسسه یا مرکز مربوط سال توضیحات
۱ محقق/ همکاری مؤسسه امام خمینی ۸۲-۸۴ مرکز دائره‌المعارف
۲ داوری و ارزیابی آثار کتاب سال حوزه ۱۳۸۹و۱۳۹۰
۳ داوری و ارزیابی آثار جشنواره  علامه حلی- حوزه علمیه قم از سال۱۳۸۶ تا کنون
۴ مدیر گروه منطق فهم دین  (۷ سال) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از سال ۱۳۹۰  تا تاریخ ۲۸/۱۱/۹۶
عضو کاگروه فلسفه دین و کلام جدید- شورای تحول در علوم انسانی  شورای انقلاب فرهنگی ۱۳۹۰

تاکنون

۴ عضو شورای گروه سنتهای طلبگی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه – کانون ۱۳۸۹-۹۵  تا سال ۹۵
۵ عضو شورای علمی قطب فلسفه دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ۱۳۸۹ تاکنون
۷ عضو شورای علمی گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه ۱۳۹۲
۸ عضو شورای علمی فلسفه علوم انسانی مجمع عالی حکمت اسلامی  مجمع عالی حکمت اسلامی ۱۳۹۲
۹ عضو شورای علمی بینش و اندیشه کانون پژوهشگاه- کانون اندیشه ۱۳۹۵
۱۰ عضو هیئت تحریریه مجله فلسفه دین دانشگاه تهران  دانشگاه تهران- پردیس فارابی ۱۳۹۵
۱۱ عضو شورای پژوهشی مجله قبسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ۱۳۹۵
۱۲ عضو شورای پژوهشی مجله ذهن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ۱۳۹۶
۱۳ عضو شورای علمی فلسفه دین دایره المعارف مؤسسه امام خمینی موسسه امام خمینی ۱۳۹۶ تاکنون
۱۴ عضو انجمن‌ اخلاق حوزه علمیه قم ۱۳۹۴ تاکنون
۱۵ مدیر گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ۱۳۹۷
۱۶ عضو هیئت ممیزه مشترک استان تهران وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ۱۳۹۷ مراکز و مؤسسات غیردولتی پژوهشی و آموزش عالی علوم انسانی، هنر و معارف دینی استان تهران
۱۷

 

ط) سوابق تحقیقاتی و فعالیت‌های علمی ـ  جنبی

  1. تحقیقات اتمام‌یافته/ منتشر شده
ردیف عنوان تحقیق نوع تحقیق: تألیف/ تدوین/ تحقیق/ ترجمه/ متن درسی/ تصحیح انتقادی و . . . تاریخ اتمام محل انتشار یا ارائه (نام ناشر)
۱ الگوهای تدریس دروس معارف جزوه/تألیف ۱۳۸۳ نهاد رهبری در دانشگاه‌ها
۲ اصول مشاوره و راهنمایی جزوه/تألیف ۱۳۸۴ نهاد رهبری در دانشگاه‌ها
۳ شیوه‌های برقراری ارتباط با جوانان جزوه/تألیف ۱۳۸۵ نهاد رهبری در دانشگاه‌ها
۴ معیارهای ارزشیابی جزوه/تألیف ۱۳۸۶ نهاد رهبری در دانشگاه‌ها
۵ اصول و فنون مشاوره دانشجوئی جزوه/تألیف ۱۳۸۴ جزوه داخلی معاونت امور اساتید
۶ مبانی کلامی فهم دین رساله سطح ۴ ۱۳۸۴ مؤسسه امام صادق(ع)
۷ بررسی تطبیقی یقین در اندیشه اسلامی و غرب رساله کارشناسی ارشد ۱۳۸۲ دانشگاه قم
۸ فهم دین کتاب ۱۳۸۷ پژوهشگاه/ چاپ ۱۳۸۹
۹  مفهوم‌شناسی علم  و یقین کتاب ۱۳۸۹ کانون اندیشه جوان
۱۰ سرفصلهای منطق فهم دین در مقطع کارشناسی ارشد تحقیق ۱۳۸۷ وزارت علوم و  پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و وزارت علوم
۱۱ ماهیت معرفت دینی تحقیق/کتاب ۱۳۹۲ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
۱۲ مهارت‌های تدریس کتاب ۱۳۹۱ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی/ گروه سنتهای طلبگی/ چاپ ۹۶
۱۳ ماهیت و مختصات علم دینی و برایند روش‌شناختی آن تحقیق/کتاب پژوهشگاه – چاپ ۹۶
۱۴ منطق علوم انسانی اسلامی تحقیق/کتاب اتمام‌یافته/در حال ارزیابی
۱۵ معیار دینی‌بودن علوم انسانی تحقیق/کتاب وزارت علوم- اتمام‌یافته/در حال ارزیابی

 

  1. تحقیقات در دست اجرا
ردیف عنوان تحقیق نوع تحقیق: تألیف/ تدوین/ تحقیق/ ترجمه و . . . تاریخ شروع محل ارائه
۱ فلسفه فلسفه دین تحقیق ۱۳۹۶ پژوهشگاه
۲ مبانی معرفت‌شناختی علوم انسانی از منظر قرآن تحقیق ۱۳۹۶ پژوهشگاه-
۳ فلسفه تحول علوم انسانی تحقیق ۱۳۹۷ پژوهشگاه

 

  1. مقالات تألیفی (برای مجلات، دانشنامه‌ها، همایش‌ها، مجموعه‌ها، ISI، ISC)
ردیف عنوان مقاله نوع مقاله: تألیف/ تحقیق/ ترجمه و… تاریخ اتمام و تحویل محل انتشار یا ارائه

(نام مجله یا مجموعة مربوط)

۱
۲ علم‌ کلام، فلسفه دین و الهیات تألیف ۱۳۸۴ فصلنامه قبسات/۳۸
۳ امکان فهم یقینی از دین تألیف ۱۳۸۳ رواق اندیشه/۳۸
۴ سیمای یقین در آیات و روایات تألیف ۱۳۸۳ معرفت/۸۳
۵ شیوه‌های تدریس در حوزه و آسیب‌شناسی آن تألیف ۱۳۸۰ پگاه حوزه/۳۶و۳۷
۶ یقین عارفانه تألیف ۱۳۸۳ روزنامه جام‌جم
۷ الگوهای تدریس دروس معارف(۹مقاله) تألیف ۱۳۸۵ مجله معارف اسلامی
۸ اصول مشاوره دانشجویی(۷مقاله) تألیف ۱۳۸۶ مجله معارف اسلامی
۹ مجموعه مقالات روش تحقیق در حوزه معارف دین(۸مقاله) تألیف ۱۳۸۶ مجله معارف اسلامی
۱۰ شاخصه‌های تدریس موفق سلسله مقالات ۸۶و۸۷ مجله معارف اسلامی
۱۱ روش سخنرانی در تدریس مقاله شهریور ۸۵ مجله معارف اسلامی- ۳۸
۱۲ انواع روش سخنرانی در تدریس مقاله مهر ۸۵ مجله معارف اسلامی- ۳۹
۱۳ روش سخنرانی در تدریس اخلاق اسلامی مقاله آبان ۸۵ مجله معارف اسلامی- ۴۰
۱۴ روش سخنرانی فعال در تدریس مقاله اذر ۸۵ مجله معارف اسلامی- ۴۱
۱۵ روش پرسش و پاسخ در تدریس مقاله دی ۸۵ مجله معارف اسلامی- ۴۲
۱۶ مهارت‌های عملی در اجرای شیوه مباحثه گروهی مقاله بهمن ۸۵ مجله معارف اسلامی- ۴۳
۱۷ روش تمرین و تکرار در تدریس مقاله اسفند۸۵ مجله معارف اسلامی- ۴۴
۱۸ روش ترکیبی در تدریس و مدل‌های کاربردی آن مقاله فروردین ۸۶ مجله معارف اسلامی- ۴۵
۱۹ مشاوره دانشجوئی و رسالت استادان مقاله خرداد ۸۶ مجله معارف اسلامی- ۴۶
۲۰ مراحل اجرائی مشاوره مقاله مهر ۸۶ مجله معارف اسلامی-۴۹
۲۱ شیوه‌ها و فنون برخورد با دانشجو در حالات گوناگون مقاله آبان۸۶ مجله معارف اسلامی- ۵۰
۲۲ رهنمودهای کلی به دانشجویان در زمینه مشاوره مقاله آذر ۸۶ مجله معارف اسلامی- ۵۱
۲۳ انواع مشاوره و تناسب آن با دروس معارف اسلامی مقاله دی۸۶ مجله معارف اسلامی- ۵۲
۲۴ ترمینولوژی و اصطلاح نامه تحقیق و پژوهش مقاله خرداد۸۶ مجله معارف اسلامی- ۴۶
۲۵ انواع پژوهش با تأکید بر پژوهش های دینی مقاله تیر۸۶ مجله معارف اسلامی- ۴۷
۲۶ قلمرو و گستره پژوهش های دینی مقاله مرداد۸۶ مجله معارف اسلامی- ۴۸
۲۷ مسأله پژوهشی مقاله مهر۸۶ مجله معارف اسلامی- ۴۹
۲۸ شیوه تبدیل مسأله کلی به مسأله پژوهشی مقاله آبان ۸۶ مجله معارف اسلامی- ۵۰
۲۹ شیوه جمع‌آوری اطلاعات در پژوهشی مقاله آذر۸۶ مجله معارف اسلامی- ۵۱
۳۰ تجزیه و تحلیل اطلاعات ( شیوه نقد و بررسی ) مقاله بهمن۸۶ مجله معارف اسلامی- ۵۲
۳۱ مهارت تدوین گزارش پژوهشی مقاله اسفند۸۶ مجله معارف اسلامی- ۵۳
۳۲ مبانی دین شناختی معرفت دینی علمی پژوهشی ۱۳۸۷ قبسات/۵۰
۳۳ اخلاق و آداب سلوک صادقین تألیف ۱۳۸۸ کتاب نقد/۴۸
۳۴ فطری بودن زبان قرآن تألیف ۱۳۸۸ دانشگاه باقر العلوم/ آیین حکمت/ش۲
۳۵ نقش و سیره حضرت امیر(ع) در وحدت و تقریب بین مذاهب تألیف ۱۳۸۸ همایش تقریب المذاهب استان گلستان- چاپ نشده است
قرآن، هویت ماورایی متن و محتوا تألیف ۱۳۸۸ کتاب نقد/۴۹
نوآوری های زبانی قرآن تألیف ۱۳۸۷ همایش نوآوری های قرآنی دانشگاه لاهیجان
سکولاریزاسیون در ایران مقاله کتاب نقد
معرفت دینی و معیار آن علمی-پژوهشی ۱۳۸۹ ذهن- ۴۴
ارزش و اعتبار معرفت دینی از منظر جریانهای فکری مقاله ۸۹ فصلنامه معرفت كلامي، سال اول، شماره ۳، پاييز ۱۳۸۹ ص۳۵
نقد مبانی علم سکولار مقاله ۹۰ کتاب نقد/ ۵۵ و ۵۶
ماهیت فلسفه دین و تفاوت آن با علم کلام و فلسفه معرفت دینی علمی-پژوهشی پاییز ۹۰ قبسات- ۶۱
معیار دینی بودن علوم انسانی مقاله ۹۰ مندرج در کتاب علامه طباطبایی، فیلسوف علوم انسانی(همایش)، جلد دوم، به کوشش خسروپناه، از صفحه ۴۱۵ تا صفحه۴۴۴
عقلانیت علم دینی مقاله علمی پژوهشی ۹۰ قبسات/۶۵
نواعتزال و قصص قرآن(بررسی دیدگاه خلف الله درباره واقع‌گرایی یا ناواقع‌گرایی قصص قرآن مقاله- مجموعه مقالات اعتزال نو ۱۳۹۰ مجموعه مقالات اعتزال نو- گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی
ماهیت عرفان و اخلاق مقاله- ۱۳۹۱ آیین سلوک/ش۲۷ -اولین نشریه اخلاق و عرفان با سردبیری دکتر گرجیان
مبانی  انسان‌شناختی علم دینی مقاله علمی پژوهشی- ۴/۹۲ قبسات/ ۷۱
۳۶ عوامل و ارکان علم دینی مقاله علمی‌ پژوهشی ۲۴/۸/۹۳ اندیشه نوین دینی/ ش ۴۱-تابستان۹۴
۳۷ بررسی تطبیقی فلسفه فقه و فلسفه‌های مرتبط مقاله علمی‌ پژوهشی آیین حکمت، ش ۲۹ سال ۹۵
۳۸ سنجش معیار علم دینی؛ (بررسی نظریه علامه جوادی آملی) مقاله / نقد ۳/۹۳ کتاب نقد /۷۱-۷۰
تا اینجا(تا شماره ۳۷=رنگ زرد) تمامی مقالات برای ارتقا مرتبه دانشیاری استفاده شده است —– —– تا اینجا مقالات برای ارتقا مرتبه دانشیاری استفاده شده است
۳۹ درآمدی معناشناختی در علم دینی مقاله/مجموعه مقالات ۹۲ مجموعه  مقالات علم  دینی، کانون اندیشه پژوهشگاه/ چاپ ۹۶
۴۰ منزلت عقل در فهم ساحات دین مقاله/ پژوهشی ۷/۹۳ فلسفه دین پردیس فارابی/ دوره ۱۳، شماره ۱، بهار ۱۳۹۵، صفحه ۱-۱۸۶
۴۱ مبانی دین‌شناختی علوم انسانی و برایند روش‌شناختی آن مقاله/پژوهشی ۷/۹۳ قبسات/ ش۷۶-تابستان ۹۴
۴۲ نسبت و مناسبات فلسفه فقه با فلسفه دین، فلسفه معرفت دینی و…. مقاله /همایش ۲۲/۹/۹۳ همایش فلسفه فقه پژوهشگاه- در حال چاپ
۴۳ مبانی و معیارهای دینی‌بودن علم از منظر جوادی مقاله/پژوهشی تیر ۹۴ مطالعات فرهنگی در دانشگاه اسلامی/ ش ۶۸، پاییز ۱۳۹۵، ص ۳۱۹-۴۶۴
۴۴ نسبت و مناسبات علم اخلاق با علوم اجتماعی مرتبط مقاله/همایش ۴/۹/۹۴ همایش فلسفه اخلاق-پژوهشگاه ؟؟؟؟؟؟؟؟
۴۵ معیار علم دینی با تأکید بر علوم انسانی از منظر علامه مقاله/ همایش شهریور ۹۴ مجموعه مقالات تفسیر المیزان و علوم انسانی ج۱- ۱۳۹۷
۴۶ روش‌شناسی علوم انسانی با تأکید بر آرای علامه مقاله /همایش اسفند ۹۴ مجموعه مقالات تفسیر المیزان و علوم انسانی ج۱- ۱۳۹۷
۴۷ روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی(مختصات، بایستگی‌ها و ویژگی‌ها) مقاله /پژوهشی فروردین۹۵ ذهن، ش ۶۸
۴۸ معیار علم دینی با تأکید بر علوم انسانی از منظر علامه مقاله/ پژوهشی فروردین ۹۵ قبسات/ شماره ۸۱، پاییز ۱۳۹۵،
۴۹ نقد و بررسی نظریه علم دینی دکتر گلشنی مقاله/ نقد اردیبهشت۹۵ کتاب نقد، ش ۷۲-۷۳

تیر ۱۳۹۶

۵۰ منزلت اخلاق نسبت به علوم اجتماعی مقاله/ ترویجی؟ خرداد ۹۵ مجله آیین معنویت، ش۳۸
۵۱ فلسفه نظام احکام اخلاقی دانشنامه‌ سیره نبوی ۲۵/۴/۹۵ اصلاح پس از ارزیابی اول –

۸/۲/۹۷ ارزیاببی دوم

دانشنامه سیره نبوی پژوهشگاه/ در دست ارزیابی مرحله دوم
۵۲ معرفت دینی و معیار آن دانشنامه‌ قرآنی تیر ۹۵ دانشنامه قرآنی پژوهشگاه/ در حال ارزیابی
۵۳ فلسفه اخلاق دانشنامه‌ قرآنی ۲۸/۹/۹۵ –

۱۵/۲/۹۷ ارزیابی اول

پژوهشگاه، دانشنامه قرآنی/ در حال ارزیابی
۵۴ تحلیل هویت یقین با تأکید بر آیات قرآن مقاله /پژوهشی ۲۴/۹/۹۵ همایش قرآن و معرفت‌شناسی پژوهشگاه/ در حال چاپ
۵۵ معرفت حقیقی در معرفت‌شناسی و قرآن مقاله /پژوهشی ۱۰/۱۰/۹۵ همایش قرآن و معرفت‌شناسی پژوهشگاه/ در حال چاپ
۵۶ مبانی انسان‌شناختی تصرفات بشر (با تأکید بر مهندسی ژنتیک) مقاله /پژوهشی ۲۶/۱۱/۹۵ مجله انسان‌پژوهی دینی-دوره ۱۵، شماره ۳۹، ۱۳۹۷
۵۷ نقد نگره تفکیکی در تبیین باور فطری به خدا مقاله /پژوهشی پاییز ۹۶ قبسات، شماره ۹۰، زمستان ۱۳۹۷، ص ۳۳-۶۲/مشترک با محمدزاده
۵۸ موضوع‌شناسی علوم انسانی-موظفی ۹۶-ذهن مقاله /پژوهشی فروردین ۹۷ ذهن/ش ۷۵، ۱۳۹۷، صفحه ۵۵-۸۴
۵۹ دین و الهیات جهانی در منظومه فکری اسلام مقاله /پژوهشی آذر ۹۶ قبسات/ در حال چاپ
۶۰ بنیادهای فلسفی اخلاق از منظر قرآن مقاله همایش ۲۹/۱۱/۹۷ همایش قرآن و معرفت‌شناسی۲/ در حال ارزیابی
۶۱ روش‌شناسی علوم انسانی مبتنی بر انسان‌شناسی در عیار فلسفه اسلامی مقاله /پژوهشی ۱۶/۲/۹۷ کنگره علوم انسانی موسسه خوارزمی
۶۲ فلسفه علم کلام و دیگر فلسفه‌های مضاف مقاله همایش تحویل۲۷ مرداد ۹۷ همایش فلسفه کلام/ در حال چاپ
۶۳ نسبت و مناسبات فلسفه علم کلام با دیگر فلسفه‌های مضاف همگن پژوهشی ۱/۸/۹۷ فلسفه دین د تهران/ در حال ارزیابی
۶۴ هویت «منطق علوم انسانی» و مسائل پیرامونی آن پژوهشی ۱۵/۹/۹۷ ذهن/ در نوبت چاپ
۶۵ معنا و معیار «معرفت» در حکمت برهانی و قرآنی پژوهشی ؟؟؟؟
۶۶ مبانی معرفت‌شناختی منطق علوم انسانی پژوهشی ۴/۲/۹۸ ذهن/درنوبت ارزیابی
  1. حضور در کرسی‌های نظریه‌پردازی، نوآوری، نقد و مناظره علمی
ردیف موضوع نوع کرسی نوع فعالیت امتیاز کسب‌شده سال توضیحات
۱ نقد معیار علم دینی دکتر خسرو باقری کرسی نقد ترویجی ۱۳۹۷ ۱۶/۱۱/۹۷
۲ موضوع‌شناسی علوم انسانی و اقتضائات روش‌شناختی آن کرسی نوآوری ترویجی ۱۳۹۷ ۱۶/۱۱/۹۷
۳
  1. مشارکت فعال در طرح مواجهه با مبادی تفکرات معارض/ متفکران مدعوّ
ردیف نام متفکر مدعوّ نوع مشارکت سال توضیحات
۱

 

  1. حضور در همایش‌ها/ جلسات و هم‌اندیشی‌های تخصصی/ کارگاه‌های علمی/ جلسات نقد کتاب و . . .
ردیف نام همایش/ هم‌اندیشی/ کارگاه/جلسه نوع همکاری دانشگاه یا مؤسسه مربوط سال توضیحات
۱ همایش روزجهانی فلسفه(علامه طباطبایی و علوم انسانی) ارائه مقاله پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ۱۳۹۰
۲ همایش نوآوری‌های قرآن ارائه مقاله دانشگاه آزاد لاهیجان ۱۳۷۸
۳ همایش جریان فکری معاصر ارائه مقاله مؤسسه امام خمینی قم ۱۳۹۰
۴ روش شناسی علوم انسانی ارائه مقاله پژوهشگاه-همایش المیزان ۱۳۹۴
۵ معیار دینی‌بودن علوم انسانی مقاله پژوهشگاه-همایش المیزان ۹۴
۵ عضو شورای علمی قطب فلسفه دین- پژوهشگاه عضویت در شورای علمی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی از ۱۳۸۹ تا کنون
۶ عضو شورای علمی گروه سنت های طلبگی عضویت در شورای علمی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی از ۱۳۸۹ تا کنون
۷ عضو شورای علمی فلسفه علوم انسانی عضویت در شورای علمی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی از ۱۳۹۲
۸ عضو کار گروه قطب فلسفه دین عضو شورا پژوهشگاه از ۱۳۹۲
۹ نقد کتاب روش‌شناسی عقاید ناقد پژوهشگاه ۹۵
۱۰ فلسفه انسان و منطق علوم انسانی ارائه مقاله کنگره علوم انسانی ۹۷ ارائه مقاله در نشست مشهد-۹۷
۱۱ ناقد در نشست ویژگی‌های پارادایمی علوم انسانی-همایش المیزان ناقد پژوهشگاه-مجمع عالی حکمت ۹۷ نقد نشست دکتر ترخان
۱۲ کارگاه روش‌شناسی ارائه‌دهنده حوزه-مدرسه ثقلین ۹۷
  1. حضور در انجمن‌های علمی
ردیف نام انجمن علمی نوع همکاری دانشگاه یا مؤسسه مربوط سال توضیحات
۱ مجمع عالی حکمت- فلسفه علوم انسانی
۲ انجمن علمی اخلاق
  1. استفاده از فرصت‌های مطالعاتی
ردیف کشور مقصد دانشگاه یا مؤسسه مبدأ سال توضیحات
۱
  1. اجرای طرح‌های علمی ابتکاری ویژه:

(مانند طراحی تحقیق کلیدی، تأسیس مجلّه، تأسیس انجمن علمی، راه‌اندازی سایت علمی و . . .)

ردیف عنوان طرح ابتکاری دانشگاه یا مؤسسه مربوط سال توضیحات
۱ طراحی رشته منطق فهم دین و تهیه سرفصلهای آن در مقطع کارشناسی ارشد برای وزارت علوم وزارت علوم با همکاری پژوهشگاه ۱۳۸۸ با نظارت آیت الله رشاد و گروه منطق فهم دین پژوهشگاه
۲ طراحی سرفصل درس منطق فهم دین- رشته فلسفه دین شورای انقلاب فرهنگی، شورای تحول علوم انسانی ۱۳۹۴ شورای تحول علوم انسانی؛ کارگروه فلسفه دین و کلام جدید
  1. اجرای سخنرانی و مصاحبه علمی
ردیف عنوان سخنرانی/ مصاحبه دانشگاه یا مؤسسه مربوط سال توضیحات
۱ مباحث اخلاقی نظیر خوش‌خلقی-حسن‌ظن و….. صدا و سیمای قم ۱۳۸۳
۲ منطق فهم دین رادیو معارف قم ۹۵-۹۶  ۱۲ جلسه
۳
  1. راهنمایی یا مشاور پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها
ردیف عنوان پایان‌نامه/ رساله دانشگاه یا مؤسسه / مقطع مقطع تحصیلی نقش

راهنما، مشاور، داور

سال
۱. مبانی علم دینی از دیدگاه شهید مطهری حوزه علمیه قم سطح ۳- گنجی مشاور به عنوان مشاور- دفاع اسفند ۹۲با امتیاز ۵/۱۹
۲. واقع گرایی قصص قرآن حوزه/ ارشد محمدهادی نظیری مشاور شروع از ۱۳۹۱ به دفاع:۲۱/۸/۹۲ ارشد
۳. امامت از صحیفه سجادیه حوزه/ارشد جواد واحدی مشاور شروع ۹۲

دفاع ۹۴

۴. ادراکات اعتبار علامه به عنوان معقول جدید دانشگاه تهران، پردیس فارابی/ ارشد زینب یوسف زاده داور دفاع  ۷/۴/۹۴

 

۵. بررسی میزان اعتبار برهان غایت‌شناختی دانشگاه تهران، پردیس فارابی/ دکتری سیدجابر موسوی راد داور دفاع  ۷/۱۰/۹۴

 

۶. منطق فهم دین از منظر شهید مطهری و استاد مصباح دانشگاه باقرالعلوم-ارشد کارشناسی ارشد- آقای محمد حسین ابراهیمی‌فر مشاور شروع۱۳۹۱

دفاع تیر ۹۵

با امتیاز ۱۹

۷. رابطه حق و تکلیف دانشگاه معارف ارشد- خانم سالاری راهنما دفاع ۱۳/۱۰/۹۵
۸. معنا و امکان فلسفه دین اسلامی پردیس فارابی ارشد-کرباسی‌زاده مشاور دفاع
۹. نقد دیدگاه ابوزید در حوزه وحی دانشگاه معارف ارشد- خانم نظری مشاور در حال نگارش
۱۰. و….
  1. مصاحبت تحقیقات (راهنمایی، مشاوره و نظارت)
ردیف عنوان تحقیق نوع مصاحبت دانشگاه یا مؤسسه مربوط سال توضیحات
۱ فلسفه علوم انسانی ناظر وزارت علوم-صندویق حمایت از پژوهشگران  ۱۳۹۶ طرح دکتر رفیعی آتانی
۲ نقد و بررسی مکتب تفکیک از دیدگاه روایات ناظر وزارت علوم-صندویق حمایت از پژوهشگران ۱۳۹۷ طرح دکتر قراملکی
۳

 

  1. ارزیابی تحقیقات و آثار

فایل پیوست (جدول ارزیابی‌ها)

ارزیابی بیش صد مقاله پژوهشی و ده‌ها طرح، کتاب و تحقیق و….

  1. سایر موارد:

۱- سال ورود به حوزه علمیه بابل ۱۳۶۴

۲- سال ورود به حوزه علمیه قم ۱۳۷۱

۳- پایان سطح در سال ۱۳۷۰

۴- بیش از ده سال سابقه  شرکت مستمر در دروس خارج فقه و اصول

۵-  دارای مدرک سطح چهار در رشته تخصصی علم کلام از مؤسسه امام صادق«ع» که رساله علمی تحت عنوان «مبانی کلامی فهم دین» در تاریخ ۱۶/۱۲/۱۳۸۶با امتیاز ۵۰/۱۸ دفاع شده و در سال۱۳۸۸  در جشنواره کتاب سال حوزه به عنوان اثر برگزیده، معرفی شده است.

۶- کارشناسی ارشد در رشته فلسفه از دانشگاه قم (رساله علمی تحت عنوان «بررسی تطبیقی مسأله یقین در اندیشه اسلامی و فلسفه معاصر غرب» در تاریخ۳/۶/۱۳۸۲با امتیاز ۱۹ دفاع شده است.)

۷- دارای گواهی نامه شرکت در کارگاه آموزشی روش تدریس

۸- شرکت در کارگاه های روش ارزشیابی

۹- شرکت در کارگاه تربیت مربی روش تحقیق(مرکز جهانی علوم اسلامی)

۱۰- دارای گواهی نامه دوره مهارت های  هفتگانه کامپیوتر(دوره ICDL)

۱۱- گذراندن دوره های دو ساله مکالمه عربی در دانشگاه باقرالعلوم قم

۱۲- گذراندن دوره های دو ساله زبان انگلیسی در دانشگاه باقرالعلوم قم

۱۳ – دارای مجوز تدریس از نهاد رهبری در دانشگاه‌ها (گرایش هاي: * مباني نظری اسلام(دروس اندیشه۱-۲، انسان شناسی و حقوق اجتماعی و سیاسی)   * اخلاق اسلامی(دروس فلسفه اخلاق ، مبانی و مفاهیم، آیین زندگی و عرفان عملي)

۱۴- ارزشیابی حضوری از استادان معارف اسلامی به مدت ۸ سال در اغلب دانشگاه های کشور(از سال۷۶تا۸۴)

۱۵- ارزیابی و بررسی کتب، منابع و جزوات درسی مرتبط با دروس معارف اسلامی(معاونت امور اساتید)

۱۶- ارزیابی کارگاه های روش تدریس و روش تحقیق

۱۷- مسئول واحد مطالعات در اداره ارزشیابی معاونت امور اساتید نهاد رهبری در دانشگاه ها (۸ سال)

۱۸ – مسئول واحد تحلیل و بررسی در اداره ارزشیابی معاونت امور اساتید(از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸)

۱۹- ارائه کارگاه های روش ارزشیابی استادان(اداره ارزشیابی معاونت امور اساتید نهاد رهبری در دانشگاه ها)