یازدهمین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران- روسیه برگزار می‌شود

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، یازدهمین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران- روسیه، با موضوع “‘حلقه گمشده تمدن مسلمانان در سیر تحول علوم تجربی” توسط اداره تعاملات علمی ملی و بین‌المللی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و بنیاد مطالعات اسلامی روسیه به صورت مجازی برگزار می‌گردد.

دکتر عبدالله فرهی سخنران این نشست آنلاین خواهد بود.

عبدالله فرهی پس از اخذ مدرک دیپلم در رشته ریاضی فیزیک، در مقطع کارشناسی رشته تاریخ اسلام وارد دانشگاه مذاهب اسلامی در شهرستان تهران شد و سپس در رشته تاریخ گرایش تاریخ اسلام در دانشگاه تربیت مدرّس ادامه تحصیل داد و موفّق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شد. سپس، او در مقطع دکتری رشته تاریخ، گرایش تاریخ اسـلام دانشگاه تهران مشغـول به تحصیل شد و در نیمسال اوّل سال تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۴ دوره فرصت مطالعـاتی خود را زیر نظر دکتر نادر البزری به عنوان «دانشجوی وابسته» در دانشگاه آمریکایی بیروت گذراند و دوباره به ایران بازگشت. در نهایت هم دفاع وی از رساله دکتری با کیفیّت عالی و نمره ۱۹/۶۰ در دی ماه سال ۱۳۹۵ انجام پذیرفت. وی از سال ۱۳۹۷ تاکنون به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه مذاهب اسلامی به تدریس اشتغال دارد. در ضمن، وی علاوه بر زبان فارسی، با زبان های عربی، انگلیسی و آلمانی نیز آشنایی نسبی دارد.

یازدهمین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران- روسیه، با موضوع “‘حلقه گمشده تمدن مسلمانان در سیر تحول علوم تجربی روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه جاری (۲۵April 2021) ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران (۱۷ به وقت مسکو) برگزار می‌شود.

سخنرانی به صورت آنلاین و به دو زبان فارسی و روسی می‌باشد. پس از ثبت نام، اطلاعات و نحوه شرکت در رویداد از طریق ایمیل، اطلاع‌رسانی می‌گردد.

لازم به یادآوری است که صفحه جلسات مجازی برای راهنمایی جهت حضور شما علاقمندان در نشست‌های مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فعال شده است.