ترجمه و توزیع ۱۲ جلد از مجموعه اخلاق‌ الهی به زبان عربی

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به همت اداره تعاملات علمی و بین‌المللی پژوهشگاه، جلسه همکاری میان پژوهشگاه و دو مؤسسه خلق‌العظیم و وارث‌الانبیاء که با حضور آقایان دکتر قائمی‌نیا و رحیمی؛ رؤسای قطب فلسفه دین و تعاملات علمی پژوهشگاه، و حجج اسلام آقایان بطاط و تمیمی؛ رؤسای دو مؤسسه مزبور – از مؤسسات زیرمجموعه عتبه مقدسه حسینیه- برگزار شد.
در این جلسه محورهایی چون، ترجمه آثار پژوهشگاه به زبان عربی، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی مشترک و تولید دانشنامه‌های مشترک به توافق طرفین رسید.
در گام اول نیز مقرر گردید؛ ۱۲ جلد از مجموعه اخلاق الهی توسط مؤسسه خلق‌العظیم به زبان عربی ترجمه و در کشورهای عرب‌زبان توزیع شود. همچنین در باب تولید ۵ جلد باقی‌مانده از مجموعه مزبور نیز توافقی صورت گرفت و بنا بر این شد که با همکاری پژوهشگاه و مؤسسه، تولید و ترجمه ۵ جلد باقی‌مانده نیز نهایی شود.
همچنین در این جلسه، حجت‌الاسلام بطاط؛ مدیر مؤسسه خلق‌العظیم اعلام آمادگی کردند که در گام دوم، نسبت به ترجمه آثار دیگر پژوهشگاه و تولید موسوعه الاخلاق الاسلامیه نیز اقدام‌ لازم صورت دهند.
در پایان جلسه هم توافق شد جهت اجرایی‌سازی هر چه سریع‌تر توافقات، جلسات مداومی میان مسئول تعاملات علمی پژوهشگاه و مدیران دو مؤسسه برگزار شده و کارها به صورت مستمر از سوی دو طرف توافق، تدبیر شود.