پنجمین نشست تجربه‌نگاری فرهنگی

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، و به نقل از کانون اندیشه جوان، پنجمین نشست از نشست‌های تجربه نگاری فرهنگی روز چهارشنبه ۲۲ خرداد با حضور مسعود ملکی قائم مقام دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و مسئول حسینیه هنر تهران، در سالن همایش‌های کانون اندیشه جوان برگزار شد.

ملکی در این نشست با بیان تاریخچه و اهداف شکل‌گیری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در دهه هشتاد، ماموریت این مجموعه را معرفی، سازماندهی و شبکه سازی فعالان فرهنگی سراسر کشور دانست؛ وی انتشار نشریه راه، راه‌اندازی جشنواره عمار و اکران‌های مردمی آن و معرفی و حمایت معنوی از مجموعه‌های فرهنگی کوچک در سراسر کشور را از جمله اقدامات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این سال‌ها دانست.

وی نداشتن پیوست اقتصادی مجموعه‌های فعال انقلابی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه فکر و اندیشه را یکی از دلایل کم ثمری نتیج فعالیت‌هایشان دانست. به نوعی می توان گفت وابستگی به منابع حمایتی در تولید برکت را از این موسسات می‌گیرد.
ملکی در ادامه افزود: می‌بایست از امکانات در اختیار این موسسات و نهادها در راستای عرضه و زمینه‌سازی بهتر آن استفاده کرد و از حمایت در تولید که بیماری امروزی نهادهای فرهنگی هستند، دوری نمود.

همچنین لازم به یادآوری است نشست‌های تجربه‌نگاری فرهنگی هر هفته چهارشنبه‌ها در کانون اندیشه جوان برگزار می‌شود.