غلامرضا حسینی: مهمترین عامل جذب مخاطب برای کتاب، داشتن ویترین مناسب آثار است

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سید غلامرضا حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: اصلی ترین عامل برای جذب مخاطبی که به دنبال کتاب بصورت فیزیکی و سنتی است، داشتن یک ویترین برای عرضه مناسب آثار می‌باشد.

حسینی افزود: این ویترین اگر خوب و مناسب و در مکانی صحیح و حساب شده باشد قطعا می‌تواند مخاطب را برای انتخاب کتاب جذب و نزدیک کند.

ممکن است امروزه در فضای مجازی امکان تهیه و مطالعه کتاب وجود داشته باشد اما فروشگاه‌های کتاب می‌توانند کمک کنند تا اهالی اندیشه و مطالعه بیایند و با دقت بیشتری بر موضوع مورد نظرشان تمرکز کنند.

وی ادامه داد: خیابان انقلاب قلب تپنده نشر ایران است و از لحاظ موقعیت مکانی به قولی بورس کتاب در کشورمان بشمار می‌رود. در واقع اگر بخواهد اتفاق مهمی در نشر کشور بیافتد در این راسته و خیابان باید محقق شود و فروشگاه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از همین وجه و همچنین نزدیکی به دانشگاه تهران از مزایای زیادی برای ارتباط گرفتن بیشتر با اهالی کتاب برخوردار است.

مدیر عامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: ما به دلایلی که ذکر شد به این نتیجه رسیدیم تا آثار منتشره‌مان را که در حوزه علوم انسانی و اسلامی است، در این ویترین به نمایش و عرضه برای اهالی مطالعه قرار دهیم.

غلامرضا حسینی در ادامه به قدمت فعالیت پژوهشی و انتشاراتی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اشاره کرد و گفت: این پژوهشگاه از سال ۱۳۷۴ آغاز بکار کرده و در واقع امروز می‌خواهد گزیده‌ای از ۲۲ سال سابقه و محصول تحقیق و پژوهش را در این فروشگاه به عرضه مخاطبین و رهگذران اهل علم و مطالعه درآورد.

وی افزود: انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تا‌کنون بیش از ۱۴۰۰ عنوان کتاب و مجله منتشر کرده است که حتی ظرفیت مکانی این فروشگاه مقتضی آوردن همه آن محصولات نیست. پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تا به امروز نه در تهران و در هیچ شهر دیگری به معنای این فروشگاه، ویترینی برای ارایه آثار منتشره‌اش نداشته و این اولین فروشگاه این پژوهشگاه در مهم‌ترین خیابان ناشرین کشورمان است.

حسینی تصریح کرد: این یک مزیت برای بخش انتشارات این پژوهشگاه است که می‌تواند ازین پس محصولاتش را در بورس کتاب و فرهنگ ایران یعنی خیابان انقلاب روبروی درب اصلی دانشگاه تهران عرضه کند و در واقع این فروشگاه مرکز خرده فروشی انتشارات پژوهشگاه است و فروش کلان ما از طریق مرکز پخشمان اتفاق می‌افتد.

حسینی در ادامه از تهیه کتب الکترونیکی و حضور در فضای مجازی برای فروش آثار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خبر داد و گفت: ما در وضعیت فعلی از طریق سایت پژوهشگاه امکان خرید کتاب‌هایمان را برای مخاطبین فراهم کرده‌ایم، ضمن اینکه اخیرا محصولاتمان در چندین اپلیکیشن موبایلی عرضه و بفروش می‌رسد و برای همه علاقمندان به آثار پژوهشگاه امکان خرین آنلاین وجود دارد.

مدیر عامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان به توجه پژوهشگاه در مورد فضای مجازی و کتاب الکترونیکی اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در بحث کتاب الکترونیکی هم از جمله ناشران پیشگام کشورمان است و در همین راستا تاکنون بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب بصورت الکترونیکی روانه بازار مجازی کرده که امیدواریم این روند در سال‌های آتی افزایش داشته باشد.

 

علاقمندان حوزه علوم انسانی و اسلامی برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مراجعه نمایند.