دیدار دکتر جعفرعباس حاجی از کویت با اعضای علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه

 به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در این جلسه که با محوریت مباحث «اقتصاد اسلامی» و «اقتصاد مقاومتی» انجام شد، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمدعلی یوسفی مدیر گروه و عضو هیات علمی گروه اقتصاد اسلامی پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه، ضمن معرفی اعضای هیات علمی و حوزه‌های تمحض و تخصص هر عضو، به تبیین اهداف و رویکردهای اصلی گروه اقتصاد پرداخته و برخی از آثار علمی و تاثیرهایی که اعضای هیات علمی این گروه در جامعه علمی کشور داشتند را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفی، ضمن مهم دانستن اقتصاد اسلامی برای جمهوری اسلامی ایران، به تبیین ضرورت‌ها، ابعاد، مسایل و اهداف اقتصاد مقاومتی پرداخته و ضرورت گسترش، توسعه و پرداختن به این الگو را در سایر کشورهای اسلامی خواستار شد.

در ادامه این نشست دکتر جعفر عباس حاجی، استاد اقتصاد اسلامی دانشگاه کویت، با اعتقاد به اینکه اساس و شالوده اقتصاد مقاومتی،‌ فهم درست و دقیق اقتصاد اسلامی است، اقتصاد مقاومتی را از اقتصاد اسلامی دانسته و گفت: اگر اقتصاد اسلامی در کشورهای اسلامی به درستی اجرا و احیا شود، نشاط اقتصادی و اقتصاد مقاومتی معنای واقعی خود را به دست خواهد آورد.

ایشان متذکر شد که باید ابتدا شاخص‌های اصلی اقتصاد مقاومتی را یافت، شاخص‌هایی که بیمار است و نیاز به اصلاح و درمان دارد، شناسایی کرد و به دنبال بهبود و تقویت آن رفت و شاخص‌هایی که سالم هستند را دنبال کرد.

در انتهای این نشست، مقرر شد زمینه‌های همکاری علمی پیرامون مباحث اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی بین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مراکز و موسسات علمی دانشگاهی و حوزی ایران و کشورهای اسلامی فراهم شود.