انتخاب کتاب “جامعه شناسی دین: مبادی پیشینه” به عنوان کتاب درسی ویژه معلمان

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، در پی مرحله دیگری از بررسی کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد توسط کارشناسان دبیرخانه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی، اثر ارزشمند “جامعه شناسی دین: مبادی پیشینه” را به عنوان کتاب درسی حین خدمت معلمان و کتابداران دوره متوسطه انتخاب کرد.

متن نامه ارسالی از دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش عینا در زیر آمده است:

مدیر مسوول محترم سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛

با سلام و احترام

اکنون در پایان دوره‌ای دیگر از بررسی کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد، با خوش‌وقتی اعلام می‌دارد که یک عنوان از کتاب‌های آن ناشر محترم، در دوره اخیر بررسی کتاب این دفتر (سال تحصیلی ۱۳۹۴-۹۵) توسط کارشناسان دبیرخانه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی مناسب شناخته شده است که فهرست آن به پیوست همین نامه به تفکیک دوره‌های تحصیلی خدمتتان تقدیم می‌شود.

مشخصات تفصیلی کتاب‌های مناسب، متناسب با مخاطب و دوره مربوط، در تازه‌ترین کتاب‌نامه‌های رشد، بر روی وبگاه سامان‌کتاب به نشانی: http://samanketab.roshdmag.ir قرار داده شده است؛ همچنین فهرستی منتخب از کتاب‌های مناسب با عنوان «فهرستگان منابع آموزشی و تربیتی» منتشر و به مراکز آموزشی سراسر کشور فرستاده شده است.

گفتنی است کتاب‌های تایید شده در جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد شرکت داده می‌شوند و بدون بررسی مجدد به فهرست کتاب‌های عرضه شده در طرح «۵۰۰۰۰ نمایشگاه در ۵۰۰۰۰ مدرسه» که پاییز هر سال توسط موسسه فرهنگی محترم منادی تربیت در آموزشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

با سپاس از مشارکت شما در دوره پیشین، امیدواریم با ثبت تازه‌ترین کتاب‌های آموزشی و تربیتی خود در سامانه کنترل کیفیت به نشانی: http://samanketab.roshd.ir و ارسال نسخه‌ای از آن‌ها، همچنان ما را از همراهی خویش بهره‌مند سازید. دوره جاری این بررسی‌ها که از ابتدای سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و کتاب‌های چاپ نخست سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۴ را در بر می‌گیرد، تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ادامه خواهد داشت.

لطفاً کتاب‌های جدید خویش را به نشانی تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر شمالی، شماره ۲۶۶، طبقه پنجم، دبیرخانه سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی ارسال نمایید.

کتاب “جامعه شناسی دین: مبادی پیشینه” اثر آقای قاسم اخوان نبوی به نقد و بررسی دیدگاه‌های جامعه‌شناسان دین درباره خاستگاه و منشا دین و کارکردهای آن با رویکرد کلامی پرداخته است، اما با توجه به اینکه مطالعات اجتماعی درباره دین در عرصه دین‌شناسی علمی ظهور پیدا کرد، سیری اجمالی درباره بسترها و زمینه‌های شکل‌گیری مطالعات علمی درباره دین مطرح می‌شود.

کتاب “جامعه شناسی دین: مبادی پیشینه” اثر آقای قاسم اخوان نبوی، با قیمت ۱۵،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیدر اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب، به‌ وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاهمراجعه نمایند.