همنوایی مجمع خودخوانده مدرسین و محققین با دشمنان اسلام

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام دکتر محمد ملک زاده عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، با اشاره به سابقه زیاد مجمع خودخوانده مدرسین و محققین حوزه علمیه نسبت به اتخاذ موضع های سیاسی و اجتماعی خلاف سیاست های کلی نظام، اظهار داشت: با توجه به سابقه این مجمع، موضع گیری اخیرشان چندان دور از انتظار نبود؛ طرح دو دولتی که این مجمع از آن صحبت می کند در واقع همان طرح کشور های غربی و به معنای به رسمیت شناختن اصل اشغالگری و باقی ماندن این رژیم در سرزمین های اشغالی است.

عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه موضع گیری های این مجمع در ظاهر حوزوی را غیر اصولی و خلاف قرآن و دین دانست و بیان کرد: این مجمع در بحث حجاب هم دیدگاه هایی خلاف صریح آیات قرآن داشتند و در مورد مسئله فلسطین هم می بینیم که خلاف دستور واضح قرآن و قاعده نفی سبیل دم از تسلط کفار بر مومنان می زنند.

وی خطاب به مردم ابراز داشت: این مجمع یک عده افراد معلوم الحال و اندک در حوزه هستند و باید توجه داشت در هر صنفی افراد بد و خوب وجود دارند و این موضع گیری‌ها، خلاف اصول، نظر علما و حوزه علمیه است.

حجت الاسلام ملک زاده با تأکید بر اینکه این افراد و موضع گیری هایشان مورد تأیید علما و کلیت حوزه علمیه نیست، اظهار داشت: وظیفه ما است که این افراد را به مردم معرفی کنیم تا تصور نکنند این صدای روحانیت اصیل است.

در ادامه عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه پیرامون طرح دو دولتی مورد حمایت آمریکا و مجمع مدرسین و محققین توضیح داد: اخیرا دولت های وابسته عربی که از خودشان استقلالی ندارند نیز از این طرح حمایت کرده اند؛ اما واقعیت این است که این طرح هرگز نمی تواند منافع فلسطینیان را تأمین کند و به اشغالگری خاتمه بدهد، بلکه باعث به رسمیت شناختن اشغالگری است.

وی بهترین و تنها راه حل مسئله فلسطین را طرح پیشنهادی و ثبت شده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل دانست و گفت: بهترین و تنها راه حل همان طرح عاقلانه و قانونی جمهوری اسلامی است؛ که باید یک انتخابات آزاد از میان ساکنان اصلی فلسطین برگزار شود.

عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه افزود: آنها باید تصمیم بگیرند، نه اینکه عده ای دیگر برای این کشور تصمیم بگیرند و از جانب آنها بذل و بخشش کنند.

حجت الاسلام ملک زاده عدم رضایت رژیم صهیونیستی با طرح دو دولتی را نشان دهنده خوی اشغالگری شان عنوان کرد و بیان داشت: رژیم صهیونیستی به این طرح راضی نیست و هرچه کشورهای اروپایی بحث دو دولتی را پیش کشیدند، آنها نپذیرفتند؛ دلیلش هم این است آنها قصد ندارند دست از اشغالگری بردارند.

وی ادامه داد: مسئله فلسطین با این بذل و بخشش ها حل نمی شود و اگر رژیم ببیند کشورهای اسلامی و از جمله ایران به این طرح راضی شدند، طبیعتا با خیال راحت تری به اشغال گری خودش تداوم می دهد؛ بنابراین مسئله فلسطین باید توسط خودشان حل شود.