تزریق امید به جبهه مقاومت

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام دکتر محمد ملک‌زاده عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه در گفتگو با خبرگزاری رسا  با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مشروعیت داشتن حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت اسلامی و دفاع از مظلومان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ دینی، اسلام را برگزیده و تکلیف اسلامی اقتضا می کند تا در برابر ظالمان ایستادگی کرده و از مظلومان عالم دفاع و حمایت کند.

وی حضور مردم از سراسر ایران اسلامی در نماز جمعه امروز را نشانه اقتدار و بصیرت بالای مردم و حضور در بزنگاه های انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: مردم با حضور حماسی امروز خود نشان دادند که از یاوه گویی و تهدیدهای دشمنان هراسی نداشته و همچون گذشته پای نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب ایستاده و آرزوی نبرد با رژیم منحوس صهیونیستی را دارند.

حجت الاسلام ملک زاده با بیان اینکه موضوع دفاع از خاک و ایستادگی دربرابر متجاوز اقدامی شرعی و قانونی است و هر آزاده ای دربرابر دشمن ایستادگی می کند، اظهار داشت: جنایت های اسرائیل غاصب در ترور شهید هنیه و شهید نصرالله نیازمند پاسخ قاطع بود که به فضل الهی سپاه پاسداران، این رژیم را تنبیه کرد و همانطور که رهبر معظم انقلاب امروز فرمودند اقدام نیروهای مسلح ما مشروع و قانونی و کمترین مجازات برای رژیم صهیونیستی بود.

عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه خطبه های امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را سبب روحیه به جبهه مقاومت خواند و گفت: جبهه مقاومت به ویژه حزب الله لبنان به خاطر ترور فرماندهان بلندپایه خود دچار تضعیف روحیه شد اما همچنان محکم و استوار در برابر دشمن صهیونی ایستاده و از امروز نیز با روحیه ای مضاعف به مقاومت خود ادامه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از مظلومان و مقاومت اسلامی به لحاظ مصالح و منافع ملی نیز امری لازم و ضروری است؛ چراکه در واقع دفاع از مقاومت فلسطین و لبنان و دیگر جبهه های مقاومت اسلامی، در حقیقت، دفاع از موجودیت جمهوری اسلامی و ایران اسلامی است.

عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه افزود: اگر ایران اسلامی از حزب الله لبنان و مقاومت عراق و فلسطین حمایت نکرد و آنان را یاری نمی رسانید، امروز باید در داخل خیابان های کشور خود با داعش و داعشیان می جنگید و شاهد قربانی شدن مردم ایران می بود.

حجت الاسلام ملک زاده تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که ایجاد گروه تروریستی داعش، توسط توطئه آمریکایی، صهیونیستی و سعودی با هدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی و نابودی آن شکل گرفت؛ اما جمهوری اسلامی توانست خارج از مرزهای خود با پشتیبانی و حمایت از گروه های مقاومت در کشورهای اسلامی با داعش مقابله و آن را نابود کند تا منافع ملی خود را از گزند دشمنان حفظ کند.

وی افزود: وظیفه ما حمایت همه جانبه از جبهه های مقاومت است و الحمدلله مسئله مقاومت اسلامی خصوصا مقاومت فلسطین، مسئله ای جهانی شده و بیداری مردم جهان را درپی داشته است و همه جهانیان از مردم و مقاومت فلسطین حمایت می کنند.

عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه با اشاره به موفقیت عملیات وعده صادق ۲ و لزوم برخورد با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: با جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آنان و نیز عدم پاسخ سریع ایران اسلامی همراه با ارسال پیام ضعف از سوی برخی از مسئولان کشور، سبب شد تا دشمنان اسلام، دچار غرور کاذب شده و با شدت و وحشیگری بیشتری به جنایت های خود ادامه دهند.

حجت الاسلام ملک زاده افزود: اگر پاسخ کوبنده ای به دشمنان اسلام داده شده و با آنان برخورد شود، قطعا به صلح پایدار دست پیدا خواهیم کرد و اگر رژیم صهیونیستی و همپیمانان آن آمادگی جبهه حق را مشاهده کرده و به قوت و قدرت آن آگاه باشند، دست به عقب نشینی زده و از ارتکاب جنایت های بیشتر صرف نظر خواهند کرد.