اعضای حقیقی شورای پژوهشگاه معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ جلسه ۲۸۸ شورای پژوهشگاه صبح شنبه ۷ مهر ماه جاری با حضور آیت الله رشاد و اعضای شورا در تهران و قم برگزار شد.

به دنبال تصویب آیین نامه داخلی پژوهشگاه آیت الله علی اکبر رشاد رییس و موسس پژوهشگاه طی احکامی حجج اسلام و آقایان سیدحسین میرمعزی، حمیدرضا شاکرین، محمدباقر پورامینی را به عنوان اعضای حقیقی و دکتر حسین علی جعفری، حامد رشاد،‌ محمدمهدی نجفی و شهاب ارجمند را به عنوان اعضای مدیریتی شورای پژوهشگاه منصوب کردند.

لازم به ذکر است شورای پژوهشگاه مركب از ریاست و معاونان پژوهشگاه،رؤسای پژوهشكده‌ها و موسسات وابسته بوده و مسئوليت تصميم‌گيري در زمينه برنامه‌های پژوهشی و آموزشـی، كمك به امور اجرايی و فراهم آوردن امكانات در زمينه فعاليت‌های پژوهشی و آموزشی را در موارد ذیل بر عهده دارد:

  1. بررسی و تصویب نهایی خطوط مشی علمی ـ فکری و اولویت‌های فعالیتهای پژوهشگاه و مؤسسات وابسته.
  2. بررســی و تصویب برنامه‌های سالانه، پنج‌ساله و بلندمدت پژوهشگاه پیش از ارائه به هيأت امناء برای تصويب نهايی.
  3. بررســی و تصویب نهایی طرح های علمی فرهنگی پژوهشــگاه و مؤسسات وابسته در چارچوب برنامه‌های مصوب هيأت امناء.
  4. بررســی و تصویب نهایــی نظام‌نامه‌ها، فرآیندها، و شــیوه‌نامه‌های مورد نیاز کلیه‌ی فعالیتهای پژوهشگاه و مؤسسات وابســته، در چارچوب آیین‌نامه‌های مصوب.
  5. نظارت کلان بر حسن اجرای نظام‌نامه‌ها، فرآیندها، برنامه‌ها و سایر مصوبات ابلاغی و تفویضی در زمینه‌ی کلیه‌ی فعالیت‌های پژوهشگاه و مؤسسات وابسته.
  6. بررســی عملکرد ســالانه  معاونت‌ها، پژوهشــکده‌ها و مؤسسات وابسته، آسیب‌شناسی و اتخاذ تدابیر لازم در جهت اصلاح و ارتقاء.