دانشنامه حکومت و سیاست – ۶۱

عنوان مقاله : دانشنامه حکومت و سیاست – ۶۱
نویسنده : سائلی کرده ده، مجید
منبع :

مجله پیام بهارستان » مرداد ۱۳۸۳ – شماره ۳۸ (از صفحه ۱۷ تا ۱۸)


قسمتی از متن مقاله :

در این کتاب،کار پیچیده ‏تر نیز بوده است،زیرا نویسندگان دانشنامه‏ حاضر خواسته‏ اند که نقش نقادانه پیش‏ فرض‏ های‏ تئوریک و تکنیک‏ های روش‏ شناختی در تولید دانش سیاسی را به تصویر بکشانند.

کتابی که درصدد معرفی آن هستم ویراش دوم‏ «دانشنامه حکومت و سیاست»است که همگان‏ آن را تحسین و تمجید کرده‏ اند.اولین چاپ این اثر در سال ۱۹۹۲ توسط همین ناشر منتشر گردیده‏ بود.کتاب حاضر توسط دو تن از استادان برجسته‏ علوم سیاسی به نام‏ های«مری هاوکس ورث»و« موریس کگان»انجام شده است.

مری هاوکس ورث،استاد علوم سیاسی و مطالعات زنان و جنس و استاد ارشد مرکز سیاست‏ و زنان آمریکایی در دانشگاه روتگرز۲،واقع در ایالت‏ نیوجرسی آمریکا است.وی عمدتا در موردنظریه‏ فمینیست،زنان و سیاست،فلسفه سیاسی معاصر، فلسفه علوم و سیاست اجتماعی تدرسی و پژوهش‏ می‏ کند. او مؤلف کتاب«فراتر از ستم:تئوری‏ فمینیست و استراتژی سیاست»۳،«مشکلات‏ نظریه‏سازی در تحلیل سیاست»۴و«فمنیسم و سیاست عمومی»۵و ویرایش مشترک«جنس و جهانی شدن و دمکراتیک شدن»۶می‏باشد.از وی همچنین مقالاتی زیادی در مجلات مختلف‏ چاپ شده است.

مویس کگان،استاد ممتاز حکومت و مدیر مرکز تحول سیاست و عمل عمومی در دانشگاه برونل، واقع در بریتانیا است.او نویسنده یا نویسنده مشترک‏ چندین کتاب درباره آموزش،بهداشت،آموزش عالی، خدمات اجتماعی،سیاست علمی،نزاع برای قدرت‏ در حزب کارگر بریتانیا می‏باشد.

در این ویرایش به منظور فراهم نمودن یک‏ گزارش نظام‏ مند درباره سیاست و مطالعه سیاسی‏ در آغاز هزاره جدید، بازنگری و روزآمدی به‏ طور کامل صورت گرفته است.


دانلود مقاله : دانشنامه حکومت و سیاست – ۶۱