حضور پرشور پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ۲۰ لغایت ۳۰ اردیبهشت‌ماه جاری در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

محمد جنتی مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه در گفت‌وگویی بیان کرد: کتاب و کتاب‌خوانی یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در فرهنگ و حرکت یک جامعه به سمت اهداف و آرمان‌های آن جامعه است و همچنین ماندگارشدن تمدن و فرهنگ هر جامعه وابسته به مکتوبات آن است و همراه بودن با کتاب و اهالی کتاب توفیقی از جانب خداوند منّان و نعمتی بزرگ است و خدا را شاکریم.

وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران، اتفاق مبارکی است که دوستداران کتاب و اهل علم و قلم را از سراسر کشور به بزم اندیشه می‌خواند و فرصتی ایجاد می‌کند تا ناشران از حال و هوا و نیازهای مخاطبان خودآگاه شوند و از طرفی فرصتی است تا عموم مردم و اهالی کتاب بتوانند با آثار و دستاوردهای جدید ناشران و مؤلفان آشنایی پیدا کنند.

هم‌زمانی عرضه کتاب به دو روش فروش مجازی و ارائه مستقیم در نمایشگاه، این امکان را فراهم می‌کند تا همه مخاطبان در سراسر ایران عزیز بتوانند کتاب‌های موردعلاقه خود را در هر زمینه‌ای به‌راحتی تهیه نمایند.

برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور گسترده ناشران و مخاطبان کتاب کاری بزرگ و ذو ابعاد است و امسال هم امیدواریم دست‌اندرکاران این رویداد بزرگ فرهنگی با همه دشواری‌ها بتوانند تجربه‌ای موفق را در برگزاری نمایشگاه رقم بزنند و باروحیه جهادی، توان و شوری که در مدیران جوان این حوزه سراغ داریم ان‌شاءالله خاطره‌ای خوش از این رویداد در اندیشه و جان دوستداران کتاب باقی بماند.

مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه همچنین تصریح داشت: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امسال برای اولین‌بار در کنار کانون اندیشه جوان، با عزمی جدی و تلاش و شوری مضاعف در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۴۰۲ حضور یافته تا باعرضه حدود ۱۰۰۰ عنوان کتاب و مجله و بیش از ۶۰ عنوان کتاب چاپ اول بتواند خدمتگزار اهالی کتاب و ساحت اندیشه و فرهنگ باشد. ارمغان دیگر سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نمایشگاه کتاب امسال، رونمایی از آثار جدید، حضور نویسندگان و برنامه‌های فرهنگی کتاب محور است.

لازم به ذکر است غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و کانون اندیشه جوان با شعار “با کتاب، بیشتر از عمر خود، زندگی کنیم” در مصلای امام خمینی رحمه‌الله علیه شبستان اصلی، راهروی ۷، غرفه شماره ۳۵ میزبان اهالی کتاب و کتاب‌خوانی خواهد بود.