هیئات مذهبی عهده‌دار محیا کردن زمینه ظهور

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به نقل از خبرگزاری شبستان، دومین روز از دومین دورهٔ توانمندسازی ماه، با حضور فعالان عرصهٔ هیأت، تشکل‌های دینی و مجموعه‌های مردمی از استان‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان برگزارشد.

در این رویداد، کارگاه‌های آموزشی وی‍ژه مدیران هیأت و تشکل‌ها و همچنین مسئولان امور بانوان، مدیران رسانه و امور تربیتی هیئات مذهبی و مجموعه‌های مردمی برگزارشد.

دکتر محمدرضا سنگری، مدیر گروه ادبیات اندیشه پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه، پژوهشگر امور دینی و عاشوراپژوه که به عنوان یکی از اساتید این دوره در مورد اهمیت برگزاری این گونه دوره‌ها گفت: ما به‌واقع مسافرانی هستیم که به سمت ظهور در حال حرکت هستیم و باید زمینه را برای این حرکت مهیا کنیم و بخشی عظیمی از این مهیا کردن و زمینه‌سازی بر عهده هیئات مذهبی است. هیئات مذهبی؛ تشکل‌های مردمی‌ای هستند که صادقانه، عاشقانه و عارفانه برای طرح معارف اهل بیت علیهم السلام تکاپو و تلاش دارند لذا برای آشنایی بیشتر و عمیق‌تر هیئات مذهبی با معارف اهل بیت علیهم السلام این کارگاه‌های آموزشی برگزارشد.

وی ادامه داد: دورهٔ ماه که به همت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در حال برگزاری است، کمک کننده و یاری‌گر بزرگی برای رسیدن به این آرمان و آرزوست که قله نهایی آن تمدن نوین اسلامی است.

گفتنی است دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیأت‌ها و تشکل‌های دینی در آوردگاه تمدنی تحت عنوان ماه یک دوره مستمر است که شامل ۳۶۰ ساعت آموزش تخصصی به صورت حضوری و مجازی خواهد بود.

این دوره به همت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی و با مشارکت معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ادارات تبلیغات اسلامی و با حضور اساتید مطرح کشوری و استفاده از توان علمی و تجربهٔ عملی آن‌ها برگزار می‌شود فصل اول این دوره بهمن‌ماه سال جاری، در پهنه اول ویژه تشکل و مجموعه‌های شاخصِ استان‌های فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و بوشهر برگزار شد.

ایجاد انگیزه جهت روزآمدسازی جریان مدیریت و تقویت قله‌های فعالیت دینی در بین تشکل‌ها، سمن‌ها و مجموعه‌های مردم‌نهاد مذهبی، گردآوری نیازهای تخصصی و خرده مسائل هیأت ها و مجموعه‌های مردمی شاخص، مهارت افزایی فعالان رسانه‌ای در عرصه تشکل‌های دینی، ارتقاء سطح فکری و عملیاتی مربیان و مدیران مجموعه‌های تربیتی، توجه ویژه به حوزه بانوان، فراهم نمودن زنجیره انسانی از فعالان فرهنگی برای لشگر جهاد تبیین از جمله اهداف این دوره است.