همایش ملی حکمرانی اسلامی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، همایش ملی حکمرانی اسلامی چهارشنبه شب ۵ بهمن با حضور صاحبنظران این حوزه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

در این همایش که به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با مشارکت انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم،  خبرگزاری رسا برگزار شد، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری به سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تشریح مطالعات خود پیرامون حکمرانی در اسلام اصول آن را بازگو و مردمی بودن حکمرانی در اسلام را وجه برجسته آن معرفی کرد.

در ادامه نیز یک میزگرد با حضور استاد محمود حکمت نیا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی و حجت الاسلام محمدجواد ارسطا برگزار شد که اساتید در موضاعات مختلف به بحث پرداختند.

در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جایگاه قرار گرفت و گفت: در طول یک هفته ای که از مسوولیت جدید بنده می گذرد تبریکات زیادی رسیده است و باید گفت این موقعیت های اعتباری تبریک ندارد.

وی ادامه داد: یک استاد و پژوهشگر ده سال از عمر خود را شبانه روز وقت می گذارد و تحقیق می کند و در پایان به نظریه می رسد اما کسی تبریک نمی گوید که نظریه ای جدید ارائه داده است اما برای این مسوولیت ها از زمین و آسمان تبریک می بارد؛ باید به تلاش های علمی اساتید تبریک بگوییم تا جوانان ما انگیزه حضور در عرصه های نظریه پردازی را پیدا کنند.