دیدار معاون انستیتوی مطالعات اوراسیای و بین المللی کازان روسیه با رئیس مرکز رشد و نوآوری پژوهشگاه

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دکتر گیبادولین معاون مدیر انستیتوی مطالعات اوراسیای و بین المللی کازان روسیه ظهر روز چهارشنبه ۱۱ خرداد با حضور در دفتر مرکزی پژوهشگاه در تهران با دکتر رحیمی رئیس مرکز رشد و نوآوری پژوهشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین در خصوص ایجاد اتصالاتی میان دو مجموعه در راستای دیپلماسی علمی و فرهنگی ایران و روسیه بحث و تبادل نظر داشتند. بر همین اساس نیز مقرر شد در خصوص راه‌اندازی میز مشترک همکاری میان پژوهشگاه و انستیتوی مطالعات اوراسیای و بین المللی کازان روسیه در قالب دوره‌های دانش‌افزایی در حوزه‌های فلسفه و عرفان اسلامی و آشنایی با اندیشه متفکران اسلامی و همچنین ترجمه کتاب‌های این حوزه ها، همکاری‌هایی صورت بگیرد.

در ادامه این دیدار نیز ترسیمی از حضور اندیشه متفکران اسلامی خاصه شهید مطهری در صحنه دانشی و سیاستی ایران پس از انقلاب توسط آقای مهدی جمشیدی عضو هیأت علمی گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشگاه ارائه شد و مقرر گردید ترجمه کتاب اندیشه شهید مطهری و آیت‌الله خامنه‌ای در صحنه بین‌الملل خاصه روسیه در اولویت همکاری قرار گیرد.

در پایان این جلسه نیز مقرر شد آقای دکتر گیبادولین نسبت به آغاز همکاری میان اعضای هیئت علمی پژوهشگاه و انستیتوی مطالعات اوراسیای و بین المللی کازان، رایزنی های لازم را با مسئول انستیتو صورت دهند.