نشست علمی هنر انقلاب اسلامی؛ گذشته، حال و آینده

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نخستین قسمت از سلسله نشست‌های «رستاخیز واژه‌ها» در سال ۱۴۰۱ همزمان با هفته «هنر انقلاب اسلامی» و سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی به همت گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه با همکاری فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

در تقویم رسمی کشورمان، ۲۰ فروردین ماه به یاد شهید آوینی و گرامیداشت اندیشه و تفکر والای او روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و در این ایام از هنرمندان متعهد انقلاب اسلامی تجلیل می‌شود.
موضوع اصلی در این قسمت از رستاخیز واژه‌ها بررسی «هنر انقلاب اسلامی؛ گذشته، حال و آینده» است که با حضور استاد سیدناصر هاشم‌زاده و دکتر محسن ردادی و با اجرای محمدحسن شاهنگی برگزار می‌شود.

در این جلسه محورهای مهمی نظیر «جایگاه هنر در گفتمان انقلاب اسلامی»، «هنر در اندیشه و جغرافیای فکری رهبران انقلاب اسلامی»، «موضوعات و عرصه‌های اولویت‌دار هنر انقلاب اسلامی» و … مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نشست علمی با عنوان «هنر انقلاب اسلامی؛ گذشته، حال و آینده» روز شنبه مورخ ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۱در فرهنگسرای اندیشه به نشانی: تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، پارک اندیشه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می‌شود.