همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی برگزار می‌شود

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به مناسبت سالگرد صدور بیانیه تاریخی گام دوم انقلاب، همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی بصورت مجازی برگزار می شود.

حجت الاسلام دکتر سیدسجاد ایزدهی رییس پژوهشکده نظام های اسلامی صبح امروز در نشست خبری این همایش که با حضور محدود رسانه ها در خبرگزاری رسا قم برگزار شد با اعلام این خبر گفت: همزمان با دومین سالگرد صدور بیانیه تاریخی گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی، به صورت مجازی برگزار می شود.

وی گفت: پنل های تخصصی این همایش در قالب مجموعه نشست های علمی از روز شنبه ۲۵ بهمن ماه در سه کارگروه سیاست، فقه و حقوق اسلامی و حکمت و دین پژوهی با ارائه مقالات از سوی اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در فضای مجازی برگزار خواهد شد. نخستیم پنل در قالب مجموعه نشست های فقه و حقوق روز شنبه، مجموعه نشست های کارگروه حکمت و دین پژوهی روز یکشنبه و کارگروه سیاست روز دوشنبه هفته جاری برگزار می شوند.

دکتر ایزدهی تصریح داشت: بخش پایانی این همایش روز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه با سخنرانی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و آیت الله محسن قمی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

همچنین رونمایی از دو مجلد در خصوص تحول علوم انسانی در گام دوم انقلاب و گزارش سه پنل برگزار شده همایش و مقالات ارائه شده، توسط دبیران علمی از دیگر بخش های این همایش ملی خواهد بود.

گفتنی است بخش اصلی و پایانی این همایش عصر سه شنبه ۲۸ بهمن ماه جاری از ساعت ۱۶ تا ۱۸ بصورت مجازی، زنده و مستقیم از صفحه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در آپارات برگزار شده و میزبان علاقمندان خواهد بود.