سردار سلیمانی انقلاب اسلامی را با محوریت ولایت ترویج کرد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، و به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسجاد ایزدهی رییس پژوهشکده نظام‌های اسلامی و دانشیار پژوهشگاه در هم اندیشی «مقاومتِ امت محور» که به مناسبت سالگرد شهدای مقاومت و به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، سردار سلیمانی را بهترین و مناسبترین شخصیت برای پیوند انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی امری متمایز از جمهوری اسلامی است؛ جمهوری اسلامی یکی از مصادیق انقلاب اسلامی است و وسعت انقلاب به وسعت همه افرادی می باشد که این پیام را می شنوند و به آن علاقه دارند.

وی گفت: آن چیزی که پیام انقلاب را به سایر کشورها و فراسرزمینی انتقال می دهد، رویکرد دعوت به مبانی انقلاب اسلامی است که به صورت ممتاز در سردار سلیمانی محقق است.

دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: سردار سلیمانی همه دلباختگان انقلاب و امام در سطح منطقه را گرد هم جمع کرد، فارغ از اینکه محدوده جغرافیایی داشته باشند؛ پیام انقلاب اسلامی با محوریت ویژگی هایی تبیین می شود که حاج قاسم سلیمانی مجسمه آن بود.

وی افزود: با اینکه او فرمانده نظامی بود ولی با فکر، فرهنگ و درون مردم کار داشت و انقلاب اسلامی را با محوریت ولایت ترویج کرد و رفتارش بر سلطه ستیزی و مقابله با استکبار متمرکز بود؛ به گونه ای تلفیق ایجاد کرد که عملاً حشد الشعبی و گروه های دیگر پازل های یک جورچین بودند؛ مردمی بودن در عین ساختارمندی، بین المللی بودن در عین ملی بودن، مهربانی در عین صلابت، از ویژگی های محوری است که می تواند امت اسلامی را گرد هم جمع کند.

حجت الاسلام والمسلمین ایزدهی با بیان این که اگر تمایزات منطقه ای و امت محوری مدنظر نباشد، تقابل با نظام سلطه به گونه مطلوب صورت نمی گیرد، اظهار داشت: امروز ما در تقابل میان تمدن اسلامی و تمدن های موجود هستیم.

وی گفت: تمدن های مادی قابلیت نرم افزاری ندارند، ولو به لحاظ سخت افزاری قدرت دارند، اما تمدن اسلامی که نماد آن سردار سلیمانی است، بر نرم افزار و سخت افزار دشمن غلبه کرده و در نهایت موجب اخراج آنها از منطقه خواهد شد.

دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به این که باید قرن بعد را قرن انقلاب بدانیم و شاهد توسعه انقلاب در مرزهای فراسرزمینی باشیم، تصریح کرد: اگر سردار سلیمانی منطق بسیج مقاومت را در کشورهای دیگر ایجاد کرد، شهادت ایشان هم اثر مضاعفی دارد و سبب می شود تا بسیج های مردمی در کشورهای اسلامی با هم افزایی موجب خروج آمریکا و انتقال پیام انقلاب شوند.