انتقال لانه‌ی فساد آمریکا به بیت المقدس به قیمت قتل عام فلسطینیان مظلوم

به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد موسس و رییس پژوهشگاه و رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران در درس خارج امروز خود مورخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه جاری نسبت به انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف واکنش نشان داد و بیان داشت: دیروز شاهد بودیم که آمریکا لانه‌ی فساد خود را به قیمت قتل عام و ضرب و جرح هزاران فلسطینی در بیت المقدس افتتاح کرد. مسلما اگر اتفاقات ماه‌های اخیر در منطقه جهت تسهیل سیطره، سلطه و اعمال نفوذ آمریکایی‌ها از سوی سران مزدور، فاسد، فاسق و سر سپردهای عرب صورت نمی‌پذیرفت این اتفاق رخ نمی‌داد.

وی ادامه داد: هر چند هیچ کشوری موافق انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس نبوده و آن را محکوم کرد و عمده مسلمانان و نهادهای بین المللی به مخالفت با آن پرداختند، ولی استکبار و ابر قدرت‌ها می‌دانند که این مخالفت‌ها صوری است. واقعا تأسف دارد وقتی یک فاجعه‌ای رخ می‌دهد سازمان‌های بین‌المللی تنها به تکرار حرف بی‌معنا، بی اثر و کلیشه‌ای خود مبنی بر ابراز تأسف و دعوت طرفین به خویشتنداری‌ می‌پردازند.

استاد رشاد، از اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود به قدس به عنوان یک فاجعه بزرگ و خیانت تاریخی یاد کرد و عنوان داشت: آمریکای قدار و سفاک بیت المقدس مسلمانان را به پایتخت کفر، الحاد و شرک بدل کرد و جرم این جنایت بر زمه مجرمان اصلی آن یعنی سران بی‌عرضه و خائن عرب، مسلمان و در رأس آن‌ها سعودی‌های یهودی الاصل است.

وی تأکید کرد: جنایات دیروز صهیونیست‌ها در تاریخ بی نظیر بود که منجر به شهادت بیش از ۵۰ نفر شد. این جنایات در مرحله نخست نشانگر ناتوانی، بی ارادگی و بی عرضگی سران کشورهای اسلامی است و در مرحله دوم نشانگر آن است که صهیونست‌ها، مستکبران و آمریکایی ها به هیچ اصلی پایبند نیستند و حقوق بشر و دموکراسی آن‌ها تنها لقلقه زبان است و به هیچ رأی، اخلاق، حقوق و موضوعی ارزش قائل نیستند.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان کرد: بیت المقدس متعلق به مسلمانان است و این که آمریکا عامدانه و معاندانه سفارت خود را به این سرزمین منتقل کرده و دست به قتل عام افراد می‌زند نشانگر آن است که قانون جهان قانون جنگل است و مسلما تمدن به مفهوم متعالی آن در جهان نیست بلکه توحش محض است.

وی اضافه کرد: امروزه تمدن مفهوم خودش را از دست داده و یا به معنای بی طرف و فاقد شاخص‌های ارزشی شد. در گذشته تمدن در مقابل توحش بود و مفهومش رعایت اخلاق، قانون عمل براساس روابط انسانی بود ولی اکنون تمدن به سبک زندگی تعبیر می‌شود. اکنون سردمداران غربی ادعای تمدن می‌کنند ولی همه ملل را محکوم، محاکمه، تهدید و تحریم می‌کنند، حکومت‌های قانونی را سرنگون می‌کنند، جنگ راه می‌اندازند. سبک زندگی این‌ها جائرانه و وحشیانه است و هیچ ارزشی به شعارهایی که می‌دهند، نمی‌گذارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رسالت علما، حوزه‌های علمیه و دولت مردان را در دنیای کنونی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: خون شهید هرگز پایمال نمی‌شود بلکه سفاک‌ها و قاتلین را نابود می‌کند و ما این موضوع را در انقلاب اسلامی خودمان تجربه کردیم و هر چه کشتار صورت گرفت مردم مسنجم‌تر، جدی‌تر و با عزم‌تر شدند و سرانجام رژیم به ظاهر پرپیشینه و پرتاریخ را متلاشی کردند.

استاد رشاد با ابراز تأسف از جنایات روزهای اخیر صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان و غم انگیز خواندن این حوادث گفت: تصور بنده این است حوادث در حال وقوع تحقق وعده‌ای است که رهبر خردمند، دوراندیش، شجاع، قوی دل و صاحب بصیرت و بینش درباره نابودی اسرائیل غاصب دارند.

وی ادامه داد: اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین عزم خود را جزم کرده و تنها راه را مبارزه می‌دانند. این مردم باید به مبارزه مسلحانه روی بیاورند و راهی جز مسلح کردن کرانه باختری وجود ندارد. چون وقتی دشمن قتل عام می‌کند باید به شیوه خودش با او مقابله به مثل کرد.