یوسفی: برای اجرای اقتصاد مقاومتی هیچ تلاشی از سوی مسئولین مشاهده نمی شود/ جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی راه اندازی شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به نقل از خبرگزاری حوزه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد علی یوسفی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نشست مبلغین نوروزی اقتصاد مقاومتی گفت: رهبر انقلاب بعد از ۷ سال از مطرح  کردن اقتصاد مقاومتی، در مراسمی در موقع  افطاری، فرماندهی اجرای این اقتصاد را به دولت سپردند، اما در عمل دیدیم هیچ اتفاقی در اجرای منویات رهبر انقلاب نیفتاده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: امروز نقش حوزویان برای تبیین منویات رهبری در مورد اقتصادی مقاومتی بسیار سنگین است. اگر حوزه با بصیرت وارد نشود، این مشکل حل نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی گفت: مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی حوزه بعد از شکل گیری نسبت به اجرای منویات رهبر انقلاب اقدام به چیستی، فهم و چگونگی اجرای آن، وارد میدان شده است.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه گفت: از جمله این فعالیت همین فهم درست از منویات مقام معظم رهبری است. اول باید از منویات ایشان فهم درست داشته باشیم. در طول ۸ سال دفاع مقدس، متوجه الگوی دفاعی مردمی در مقابل دشمن شدیم و  همین الگو سبب پیروزی شد.

وی عنوان کرد: امروز هم باید همین الگوی جبهه مردمی با عنوان اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم تا موفق شویم. باید مردم و نهادهای مردمی و بسیج وارد عمل شوند. الان این مرکز این کار راانجام داده  و برای آن مأموریت هایی مشخص کرده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: فهم درست اقتصاد مقاومتی،راهبری گفتمان سازی ملی و راهبری مطالبه گری آحاد ملت از مسئله اقتصاد مقاومتی از جمله این مأموریت ها است. اگر درک روشنی از اقتصاد مقاومتی نداشته باشیم هر فعالیتی را به جای اقتصاد مقاومتی بر ما غلبه می کنند.

وی عنوان کرد: امروز مرکز راهبری، توانسته مدل های اقتصاد مقاومتی اسلامی را طراحی و مدل سازی کند. متاسفانه هر آنچه الان داریم مدل اقتصاد غربی است و همین باعث مشکلات اقتصادی در کشور شده است، اما مدل اقتصاد مقاومتی، براساس  محور نهاد مردمی و جهادی  است. اگر در جنگ ۸ ساله موفق شدیم چون مردم نقش اصلی داشتند، امروز در بحث اقتصاد مقاومتی هم باید این اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی گفت: اما برای اجرای جبهه مردمی اقداماتی صورت گرفته است. اقدام علمی، راه اندازی دانش افزایی برای حوزویان به عنوان مدرس اقتصاد مقاومتی، راه اندازی کارگاه اقتصاد مقاومتی به عنوان مبلغ اقتصاد مقاومتی، آموزش اقتصاد مقاومتی برای مدل سازی برای ائمه جمعه و آموزش اقتصاد مقاومتی برای مدل سازی برای مسئولین بسیج، راه اندازی ستاد ائمه جمعه و حوزویان برای آموزش به مردم در مورد اقتصاد مقاومتی است.

عضو هیأت علمی گروه اقتصادپژوهشگاه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها با تولید محقق نمی شود، افزود: اقتصاد مقاومتی دارای حلقه های تولید ،بازار مصرف و بنگاه و مدیریت تولیدی است. اما در خیلی از موارد تولید می شود اما بازار مصرفی وجود ندارد و همین مسئله باعث از بین رفتن سرمایه های ملی می شود.

وی عنوان کرد: الان در شرایطی هستیم که بازار مصرف در دست افرادخاصی است و همین مسئله اجازه تحقق اقتصاد مقاومتی را نمی دهد. برای اجرای اقتصاد مقاومتی مردم باید پای کار باشند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: زمان هر جنگ هر مسجدی، پایگاه فراخوان نیرو داشت، محور مسجد بود، اما امروز این مسئله در نظر گرفته نشده است.