نشست علمی استخراج مدل سه‌بعدی بدن انسان از عکس‌های ورودی دو بعدی برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، روایت های فرامرزی “استخراج مدل سه‌بعدی بدن انسان از عکس‌های ورودی دو بعدی، و تولید تصاویر دو بعدی از زوایای جدید، توسط هسته حکمرانی و هوش مصنوعی مرکز رشد و خانه خلاق و نوآوری پژوهشگاه برگزار می‌شود.

  • این نشست با حضور احمد خواجه‌نژاد پژوهشگر پسادکتری دانشگاه بریتیش کلمبیا، کانادا برگزار خواهد شد.

مدلسازی سه بعدی بدن انسان و تولید تصاویر از زوایای جدید، کاربردهای متنوعی در زمینه‌های مختلفی همچون انیمیشن، واقعیت مجازی، ورزش و صنعت پوشاک دارد. به همین منظور، محققان در تلاش برای توسعه روش‌های کارآمد و دقیق در این حوزه هستند.

یکی از این رویکردهای جدید، استفاده از شبکه‌های عصبی برای مدلسازی سه بعدی بدن انسان به صورت ضمنی از روی تصاویر دو بعدی است. در این رویکرد، مدل SMPL برای مدلسازی سه بعدی اسکلت و شکل بدن و مدل‌هایی مثل ROMP و ۴D-Humans برای استخراج این مدل از تصاویر دو بعدی به کار گرفته می‌شوند. همچنین، روش‌هایی همچون A-NeRF که بر پایه میدان‌های تابشی عصبی استوارند، امکان مدلسازی سه بعدی بدن و تولید تصاویر از زوایای جدید را فراهم می‌کنند. در واقع با ترکیب روش‌های مدلسازی سه بعدی بدن با روش‌های نوین تولید تصاویر از زوایای جدید،

می‌توان هم به مدل‌سازی دقیق‌تری از بدن انسان دست یافت، و هم تصاویر بهتری از زوایای جدید ایجاد کرد.

 روایت های فرامرزی “استخراج مدل سه‌بعدی بدن انسان از عکس‌های ورودی دو بعدی، و تولید تصاویر دو بعدی از زوایای جدید، یکشنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۳،‌ ساعت ۱۰:۳۰ به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

همچنین علاقه مندان می توانند جهت حضور آنلاین در این نشست اینجا کلیک نمایند.