جامعه مسیحیان ایران همواره کنار مردم مظلوم غزه هستند

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ هم‌اندیشی بین‌المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه با حضور رهبران دینی و سیاسی ادیان آسمانی و حضور کم نظیر اصحاب رسانه و مطبوعات در تهران برگزار شد.

در ادامه «وانیا سرگیز» با بیان اینکه ما ایرانیان همواره در کنار یکدیگر بودیم و مسلمان و مسیحی و یهودی برایمان تفاوت نداشته است، گفت: علت این مساله آن است که نگاه انسانی داریم، این انسانیت باعث شده که نه فقط برای فلسطین که برای کشورهای دیگری که تحت ظلم هستند کنار هم باشیم.

اسقف خلیفه‌گری آشوری کلدانی کاتولیک افزود: در غزه بسیاری از کودکان و افراد مختلف کشته شدند، آنان اگر شناختی از دین داشتند هرگز حمله نمی کردند، اگر دین داشتند کشور آمریکا که خود را مسیحی می‌داند هرگز دست به کشتار نمی زد، بهترین کلیساها و بیمارستان‌های ما مسیحیان را زدند. ما طی چندین ماه جلسات مکرری در مورد محکومیت این جنایات داشتیم.

وی در ادامه به عنوان یک روحانی خطاب به کشورهای اروپایی گفت: دست از سر فلسطین بردارید چون این سرزمین برای فلسطینیان است و جایگاه همه ادیان است، شما نباید برای آنها تصمیم بگیرید که چه زمانی غذا بفرستید و چه زمانی بمباران کنید.

همچنین در ادامه این مراسم کشیش یوبالیت آلدو گفت: چهار هزار سال از حضور آشوریان می‌گذرد، آنها همواره در ایران زندگی مسالمت آمیز داشتن، البته درست که دعا کردن ما به زبان متفاوتی است اما همه یک چیز را می گوییم، ما آشوری ها همواره پا به پای ملت ایران بودیم و این قرآن سوزی نابخردانه و بی ملاحظگی را محکوم می کنیم. ما همه انسان هستیم و می‌توانیم تفکر متفاوت داشته باشیم و به یکدیگر احترام بگذاریم.

در بخش پایانی این هم اندیشی، آیت الله رشاد در سخنانی کوتاه گفت: همه ادیان با یکدیگر یکصدا هستیم، همه ادیان ساکن ایران پای کار ایران هستند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: ما حتی چند روز قبل از این عملیات مهلت دادیم، بسیاری واسطه شدند که ما جواب حمله آنها با کنسول‌گری ندهیم اما قاطعانه پاسخ شان را دادیم و هوشمندی سرداران ما آنچنان بود که دشمن را متحیر گذاشت، همه نقاطی که باید میزدیم را زدیم و دشمن جرات نکرد پاسخ دهد. آمریکا با یک پیام ما کنار کشید، پیامی بر این مبنا که اگر قرار باشد با ما درگیر شوید همه پایگاه های شما را می زنیم لذا ورود نکردند؛ بنابراین امروز همه دنیا اذعان دارد که ایران در مسیر تبدیل شدن به قدرت منطقه زیر سایه رهبری زاهد است که زندگی و ساده زیستی اش برای همه ما درس آموز است.