دیدار معاون رییس جمهور روسیه و هیات همراه با رییس پژوهشگاه

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دیدار هیئت روسی با آیت الله علی اکبر رشاد با هدف بررسی راهکارهای تعاملات علمی مشترک برگزار شد.

در این دیدار که با حضور آنتون شالایف رئیس آژانس فدرال استاندارد و معاون ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و دکتر مهدی اسلام پناه معاون رییس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد راجع به مسائل گوناگون از جمله ایجاد نشان حلال در جهان بر اساس مکتب تشیع با محوریت جمهوری اسلامی ایران تاکید و گفتگو شد.

آیت الله علی اکبر رشاد در این دیدار ضمن تاکید بر امر استاندارد در اسلام گفت: ما در استاندارد بودن جهان هستی که در کلام ما تحت عنوان نظام احسن از آن یاد می شود شک نداریم و همچنین به انسان استاندارد که در ادبیات ما از آن به انسان کامل تعبیر می شود اعتقاد داریم. در دین مبین اسلام ظرفیت‌های فراوانی برای تولید یک نظام استاندارد متعالی  وجود دارد.

رییس و موسس پژوهشگاه همچنین با اشاره به سابقه دیرین تاریخی بین ایران و روسیه گفت: این دو کشور در حال حاظر تعاملات علمی خوبی دارند و خوب است که یک همایش علمی بین ایران و روسیه با محوریت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و یک دانشگاه معتبر در روسیه در زمینه نظام استاندارد برگزار گردد. ضمن اینکه پژوهشگاه با همکاری سازمان ملی استاندارد جمهوری اسلامی ایران دست‌اندرکار تولید و طراحی نظام جامع استاندارد اسلامی هستند و همچنین در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)‌تهران نیز گروهی تحت عنوان فقه استاندارد تاسیس شده که در حال طراحی رشته مرتبط هستند و در آینده نزدیک فضلایی از حوزه در سطح چهار همتراز دکتری آموزش خواهند دید و در حوزه مسائل فراوانی که در زمینه استاندارد و نشان حلال وجود دارد فعال شده و خدمت ارائه خواهند داد.