در حاشیه اقدام موهن دولت آلمان علیه حزب‌الله لبنان

در حاشیه اقدام موهن دولت آلمان علیه حزب‌الله لبنان
دولت آلمان باید پاسخگوی اعمال جنایتکارانه و تروریستی خود باشد
نوشتاری از حجت الاسلام دکتر محمد ملک زاده عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

در روزهای اخیر دولت آلمان تحت فشارهای رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا، حزب الله لبنان را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد؛ از مدتها قبل از این اقدام، بسیاری از رسانه‌های غربی-صهیونیستی مانند دویچه وله، رویترز و صدای آمریکا و حتی برخی رسانه‌های آلمانی گزارش‌هایی را در مورد فشار کاخ سفید و رژیم صهیونیستی بر برلین برای قرار دادن نام حزب الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی انتشار داده بودند. یکسال پیش از این نیز اتحادیه اروپا در اقدامی مشابه، شاخه نظامی حزب الله را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داده بود و اکنون آلمان در راستای سیاستهای آمریکایی-صهیونیستی خود، تمام بخش‌های حزب الله را در فهرست گروههای تروریستی قرار داده است. در حاشیه این اقدام وقیحانه دولت آلمان توجه به نکاتی حائز اهمیت می‌باشد:
۱٫اقدام موهن دولت آلمان علیه حزب الله لبنان و حمله وحشیانه به مساجد مسلمانان در این کشور در شرایطی انجام شد که برخی گروههای تروریستی مانند گروهک تروریستی منافقین، پژاک و پ -ک –ک. که سالها از سوی بسیاری از کشورها و سازمانهای بین‌المللی به عنوان گروههای تروریستی شناخته می‌شوند، آزادانه در این کشور فعالیت نموده و حتی تحت حمایت دولت آلمان هم قرار گرفته‌اند!
۲٫مردم ایران و عراق هرگز جنایت دولت آلمان در تجهیز رژیم بعث صدام به سلاحهای کشتار جمعی و گازهای شیمیایی علیه زنان و کودکان و مردمان بی دفاع را از یاد نبرده‌اند، جنایتی که با حمایت مستقیم دولت آمریکا نیز همراه بود. «اودو اولفکوت» روزنامه‌نگار آلمانی که به گفته خود به دلیل احساس ناامیدی از حیات خویش تصمیم گرفته دست به افشاگری در مورد فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا و آلمان در جنگ ایران و عراق بزند، در تازه‌ترین اظهاراتش اذعان نموده صدام حسین دیکتاتور سابق عراق در جنگ با ایران، به کمک واشنگتن و برلین حملات شیمیایی علیه ایران را انجام می‌داد. به نوشته خبرگزاری ریانووستی، وی که از جمله روزنامه‌نگارهای برجسته آلمانی به شمار می‌آید و سال‌ها در نشریات معتبر این کشور فعالیت کرده، در ایمیلی که برای شماری از رسانه‌ها ارسال کرده، با اشاره به تصاویری که از حمله شیمیایی روز ۱۲ جولای ۱۹۸۸ به منطقه زبیدات ایران ثبت کرده، نوشته است: «من شاهد بودم که عراقی‌ها چطور با گاز خردل آلمان و تحت نظارت ایالات متحده، ایرانیان را با حملات شیمیایی قتل عام می‌کردند» در ادامه این ایمیل آمده است: «گاز خردل تحت پوشش “آفت‌کش” وارد عراق شده بود و ایالات متحده تصاویر ماهواره‌ای مواضع ایرانی‌ها را در اختیار عراقی‌ها قرار داده و بر حمله آن‌ها نظارت داشت. من از این حملات عکس گرفتم، اما هرگز اجازه انتشار آن‌ها را نداشتم». این افشاگر آلمانی که به دریافت رشوه از سازمان سیا به عنوان حق السکوت در آن دوران اذعان کرده و اخیرا در حالی که احساس میکند مدت زیادی از زندگی‌اش باقی نمانده کتابی را تحت عنوان «روزنامه‌نگاری فروخته‌شده» منتشر کرده، پیش از این به پایگاه «راشا اینسایدر» در مورد سفرش به ایران در زمان جنگ، گفته بود: «حدود ۳۵ کیلومتری مرز در منطقه‌ای تحت حاکمیت ایران به نام «زبیدات» (روستایی در منطقه مرزی عراق و ایران) من با چشمان خود دیدم که عراقی‌ها هزاران ایرانی را با استفاده از گازهای سمی کشتند یا مجروح کردند. من دقیقا کارهایی که مافوق من از من خواسته بود را انجام دادم. من از حملات شیمیایی عکس گرفتم. وقتیکه به فرانکفورت بازگشتم دیدم که مافوق من علاقه‌ای به انتشار جنایاتی که در مرز ایران شاهدش بودم نشان نمی‌دهد. آنها از من خواستند که تصاویری که از حملات شیمیایی صدام گرفته بودم را به «انجمن آلمانی شرکتهای شیمیایی» در فرانکفورت تحویل دهم. چراکه این گازهای سمی که بسیاری از ایرانیها را کشته بود در آلمان ساخته شده بود.»
بر اساس اسناد غیر قابل انکار، دولت آلمان از زمان عملیات خیبر در سال ۶۲ تا پایان جنگ در سال ۶۷ به صورت مداوم سلاح‌های شیمیایی را در اختیار رژیم صدام قرار داد تا علیه ملت ایران به کار گیرد. آثار جراحت‌های شیمیایی رزمندگان ما هنوز با وجود گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ، در میان رزمندگان و خانواده‌هایشان کاملا مشهود است و آنان همچنان با پیامدهای آن مظلومانه دست و پنجه نرم می‌کنند. اکنون باید پرسید این دولت، با سابقه چنین جنایات وحشیانه‌ای چگونه به خود اجازه می‌دهد از مخالفت با تروریسم سخن بگوید؟!
۳٫ تجارب متعدد نشان داده‌اند، در دهه‌های گذشته کشورهای غربی همواره ماوی و مامن گروههای تروریستی بوده‌اند؛ زیرا این گروهها اساسا یا توسط قدرتهای غربی پدید آمده‌اند و یا مورد حمایت آنها قرار داشته‌اند؛ شکی نیست که سیاستهای کلان کشورهای غربی با گروه‌های تروریستی همسو می‌باشد و آنان هرطور بخواهند از تروریستهای دست‌پرورده خود به عنوان اهرم فشاری علیه کشورهای هدف استفاده می‌کنند و هر جریان یا گروهی که در راستای اهداف نامشروع آنان قرار نگیرد را به تروریست بودن متهم می‌سازند. علت مخالفت قدرتهای غربی با حزب الله لبنان نیز این است که این گروه هرگز حاضر نشده تسلیم خواسته‌های زیاده‌خواهانه غرب شود. عملکرد حزب الله لبنان به ویژه در سالهای اخیر و نبرد با گروههای تروریستی داعش -که به اذعان دول غربی توسط خود آنان پدید آمد و هنوز نیز با حمایت آنان توانسته‌اند از نابودی کامل و حتمی نجات یابند-؛ دفاع از ملت لبنان در برابر تجاوزات مکرر رژیم غاصب صهیونیستی؛ کمک به کادر درمانی لبنان در اوج شیوع بیماری کرونا و موارد متعدد دیگر امتحان خود را به خوبی پس داده است. در این شرایط اقدام خصمانه دولتهای غربی از جمله دولت آلمان علیه حزب الله لبنان، در وضعیتی که این گروه با عملکرد موفق خود به عنوان یکی از بازوان توانمند جمهوری اسلامی ایران، عامل اصلی ناکامی سیاستهای آمریکا در منطقه بوده و تبدیل به یک جریان سیاسی تاثیرگذار در داخل لبنان و در سطح منطقه شده است، نه تنها عجیب نیست که نوعی انتقام گیری از ایران و حزب الله و در راستای اهداف تروریسم پرورانه آنان قابل ارزیابی است.