آثار تولید شده برای حل مشکلات نظام جمهوری اسلامی باشد

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین فرج الله هدایت نیا، عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه در حاشیه همایش کتاب سال حوزه در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به کتاب «اختلال جنسی و حقوق خانواده» به عنوان شایسته تقدیر در بیست و سوم همایش کتاب سال حوزه، گفت: این کتاب از سوی داوران همایش کتاب سال به عنوان شایسته تقدیر شناخته شده و جای بسیار خوشحالی برای بنده به عنوان محقق و پژوهشگر است.

وی بیان داشت: در کتاب اختلال جنسی و حقوق خانواده سعی شده با بهره گیری از مبانی فقه اسلامی، مسائل تأثیرگذار حقوق خانواده چون روابط خانواده و زن و شوهر بدرستی تبیین و در ادامه به ارائه راه حل آن پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین هدایت نیا گفت: مسئله اختلال موضوع مهم در زناشویی و از علت‌های طلاق است و به همین دلیل باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

این برگزیده کتاب سال حوزه با بیان اینکه ارائه آثار متنوع به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه بیانگر این است که حوزه از نظر علمی به رشد و بالندگی رسیده است، عنوان کرد: برگزاری این نوع همایش‌ها می‌تواند سبب تشویق پژوهشگران و محققان به تولید آثار فاخر شود.

وی با بیان اینکه محقق برای انتخاب موضوع پژوهش نباید دنبال مسئله به عنوان مشکل باشد، گفت: باید محقق دنبال مسائلی و ترجیحاً مشکلاتی برود که به حوزه کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در ارتباط است.

عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه، افزود: باید دنبال مسائلی باشیم که نظام اسلامی در آن مسئله دچار مشکل شده و اگر نتیجه آن مسئله، بتواند به حل آن مسئله کمک کند، گام مؤثری برای کارآمدی نظام جمهوری اسلامی برداشته شده است.