جامعیت حکیمانه

جامعیت حکیمانه

نگاهی گذرا به پیام مقام معظم رهبری به ملت فلسطین در پی پیروزی مقاومت در جنگ دوازده روزه با رژیم صهیونیستی

یادداشتی از حجت الاسلام والمسلمین محمدصفر جبرئیلی عضو هیأت علمی گروه کلام پژوهشگاه

بانگاهی کلامی به ذکر چند نکته که در پیام معظم له در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به مردم مقتدر و مظلوم فلسطین توجه بنده را جلب کرده است، می پردازم:

کلید واژه  آن نکات «جامعیت» و عامل اصلی آنها را «حکمت» رهبر حکیم وفرزانه می‌داند و امیدوار است همیشه ایام بویژه در گیرودار انتخابات همیشه سرنوشت ساز در جمهوری اسلامی وبه طور خاص در انتخابات  حساس پیش رو، این نکات بیش از پیش مورد توجه همه گان به خصوص کاندیدهای محترم و هواداران دلسوز و دغدغه مند آنها نیز باشد.

  1. خدا و مردم : پیام با یاد آوری عطیه الهی نصرت وعزت درحق مجاهدان آغازشده و با حول وقوه خداوند متعال درغلبه برامور به اتمام رسیده است. در متن  پیام بر إعداد مستمر قوه توسط مردم  ومطالبه از اضلاع متعدد ومتنوع حیات سیاسی واجتماعی بشر برای زمینه سازی  تحقق آن تاکید شده است. همانگونه که براساس سنت های الهی نصرت و عزت بدست اوست«لینصرالله من ینصره ؛حج:۴۰» براساس همان سنت ها اعداد قوه «واعدوا لهم ماستطعتم من قوه؛ انفال: ۶۰ » برعهده مردمان است.
  2. میدان ودیپلماسی: همانگونه مقاومت و آماده سازی وحضور مقتدرانه درصحنه همیشگی است وتعطیل بردارنیست، ملاک ومعیار در زمان آغاز وتوقف درگیری ها تشخیص بزرگان عرصه جهاد و سیاست  است.
  3. عقل وشرع : عقل سیاسی و تجربه های حکمرانی بیانگر مسئولیت وتکلیف دنیای اسلام اعم از ملت ها و دولت ها درقبال قضیه فلسطین است این حکم عقل وتجربه مورد تایید وتاکید شریعت است در نتیجه این وظیفه ومسئولیت دینی است. (نه صرفا مذهبی ، سیاسی ومنطقه ای ویا نژادی)
  4. عزت وذلت، پیروزی و شکست: عزت فلسطین و مردمانش، پیروزی مجاهدانش، زبونی و شکست رژیم غاصب و سردمدارانش و نفرت از دولت های حامی وپشتیبانش.
  5. مطالبه از وجدان های بیدار در پیگیری مجازات عوامل مؤثر در جنایات گسترده کشتار کودکان وزنان فلسطینی.
  6. مطالبه از ملت های مسلمان برای مطالبه  از دولت های خود و پیگیری اقدامات مردمی درپشتیبانی مالی وسیاسی از فلسطین.
  7. مطالبه از دولت های مسلمان در صداقت و راستی درتقویت نظامی، پشتیبانی مالی، بازسازی زیرساخت ها و ویرانی ها.
  8. یک پارچگی فلسطین در مبارزه : مبارزه، جهاد ومقاومت فلسطین نه فقط در نوار غزه بلکه در قدس وکرانه باختری، اراضی ۴۸، اردوگاه، شیخ جراح و….
  9. استقلال فلسطین: هرگونه تصمیم گیری برای آغاز ویا توقف درگیرهای باید توسط بزرگان جهادی وسیاسی آنجا تشخیص داده شود.
  10. استقلال واتحاد : آری فلسطین مستقل است ومستقل می ماند ومستقل تصمیم می گیرد اما  برای پیروزی نهایی نیازمند اتحاد یک پارچه  ویکسره دنیای اسلام در حمایت وپشتیبانی مالی ، نظامی وسیاسی است این مهم باید توسط ملتها و دولت های مسلمان به انجام برسد  .