پخش ویژه‌برنامه کودتای ۹۹ از شبکه افق سیما

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در یکصدمین سالگرد کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹، برنامه تلویزیونی «کودتای ۹۹» به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همکاری و مشارکت حوزه هنری و حضور اساتید برجسته تاریخ از شبکه افق پخش می‌شود.

سید علی سیدان، سردبیر این برنامه گفت: به منظور واکاوی کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ این ویژه‌برنامه برنامه‌ریزی و در چهار شب پخش می‌شود. اجرای این برنامه را آقای محمدرضا کائینی برعهده دارد که روزنامه‌نگار و تاریخ‌پژوه است.

سیدان درباره ترکیب میهمانان برنامه گفت: در این برنامه تلاش شده است از حضور اساتید تراز اول تاریخ کشور و اساتید و صاحبنظران استفاده شود. نشست اول با حضور آقایان قاسم تبریزی و دکتر محمد شفیعی‌فر، برنامه دوم با حضور آقایان خسرو معتضد و علی اکبر رنجبر کرمانی، برنامه سوم با حضور آقایان جواد منصوری و یعقوب توکلی و برنامه چهارم یا حضور آقایان عباس سلیمی نمین و مسعود رضایی برگزار می‌شود.

سیدان بیان داشت که این چهار نشست تلویزیونی از برنامه‌های جنبی همایش نیم‌روزه «پس از یک قرن؛ واکاوی کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹» است. این همایش امروز یکشنبه مورخ ۳ اسفندماه ۱۳۹۹ از ساعت ۰۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ بصورت مجازی برگزار شد و میزبان علاقمندان به صورت مجازی بود.

سیدان در پایان خاطر نشان کرد: اولین برنامه کودتای ۹۹ شنبه ۲ اسفند بعداز اذان مغرب و عشا از شبکه افق پخش شد و تا ۵ اسفند پخش آن هر شب بعداز اذان مغرب و عشا ادامه خواهد داشت.