زنی که از دامنش مرد به معراج می‌رود باید به مخاطب امروز معرفی شود

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، یکصد و نود و هشتمین جلسه شورای علمی گروه بینش و اندیشه مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمیدرضا شاکرین در این شورا به ایراد سخنانی پرداخت.

حجت الاسلام شاکرین گفت: انقلاب اسلامی باعث شد که زنان جایگاه واقعی خود را پیدا کنند؛ زنان ما مردآفرینان روزگار شدند و در حوزه افتخارات صاحب موقعیت های ممتازی شدند.

وی افزود: بزرگترین افتخارات را مادران شهدا دارند، جوهره اصلی انقلاب برمدار ارتقای زنان استوار است؛ زنان فهیم ما این جوهره را به خوبی درک کردند و زن امروز ما یک زن زینبی است، این محورها را باید در اثار و کتاب‌ها برجسته کرد. آن زنی که از دامنش مرد به معراج می‌رود باید به مخاطب امروز معرفی شود.

مدیر گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: ما در زمینه معرفی الگو به زنان و دختران جوان بسیار کم کار کرده‌ایم و لازم است تا در این خصوص قدم‌های جدی و بلندی برداریم. زنان بعد از انقلاب در ساحت‌های متعدد اجتماعی، فرهنگی، علمی و سیاسی به رشد خوبی دست پیدا کرده‌اند و این موارد باید برای مخاطب جوان تشریح شود.