نخستین پیش نشست هفته علمی تمدن نوین اسلامی با عنوان”تجربه تاریخی- معرفتی تولید علم در تمدن اسلامی”

 به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در راستای نخستین هفته علمی تمدن نوین اسلامی که مقرر است از ۳۰/۹/۹۴ تا ۷/۱۰/۹۴ با همکاری جمعی از دستگاه های فرهنگی کشور برگزار شود، اولین نشست این هفته با محوریت گروه تاریخ و تمدن پژوهشگاه با عنوان “تجربه تاریخی- معرفتی تولید علم در تمدن اسلامی” روز دوشنبه ۲۵ آبان ماه سال جاری در محل سازمان مرکزی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش، در این نشست که یکی از مجموعه نشست های علمی ذیل محور مبانی نظری تمدن نوین اسلامی است، آقای مهدی جمشیدی به عنوان ارائه دهنده و آقایان دکتر مظفر نامدار و دکتر یعقوب توکلی، به عنوان ناقدان و آقای دکتر حسین احمدی به عنوان دبیر جلسه حضور خواهند داشت. 

گفتنی است در هفته علمی تمدن نوین اسلامی، محورهایی از قبیل مفهوم شناسی و چیستی و ماهیت تمدن نوین اسلامی، مبانی نظری تمدن اسلامی، ‌اهمیت و ضرورت تمدن نوین اسلامی، سیر تکوین تمدن نوین اسلامی، ظرفیت های موجود برای تمدن سازی و مطالعات تمدنی و تمدن شناسی مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است این نشست از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ روز دوشنبه مورخ ۲۵ آبان ماه در محل سازمان مرکزی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی واقع درخیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، کوچه پژوهشگاه (۲)، برگزار خواهد شد.

حضور تمامی علاقمندان در این نشست بلامانع است.