برنامه‌‌های پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی به مناسبت هفته پژوهش

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش در گزارشی از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد عرب صالحی رییس پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی از برنامه‌های آتی این پژوهشکده در هفته پژوهش مطلع شدیم. در ادامه گزارشی از فعالیت‌های پیشروی پژوهشکده در این هفته از منظرتان عبور خواهد کرد.

حجت الاسلام عرب صالحی با بیان اینکه این برنامه‌ها ذیل همایش پژوهش و علوم انسانی که از سوی مجمع روسای پژوهشگاه‌های علوم انسانی – اسلامی با همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انحام می‌گیرد، گفت: در همین راستا برنامه‌های پژوهشکده به شرح ذیل خواهد بود:

وبینار تخصصی «آسیب شناسی پژوهش در علوم انسانی» با ارائه آقایان دکتر مهدی عباس زاده، دکتر ابراهیم دادجو، حجت الاسلام دکتر علیرضا قائمی‌نیا و حجت الاسلام دکتر رمضان علی تبار و دبیری علمی حجت الاسلام دکتر ابوالحسن غفاری، از سوی گروه معرفت‌شناسی پژوهشگاه در روز یکشنبه مورخ ۲۳ آذر ماه سال جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۲ تحت نرم افزار اسکایپ.

وبینار تخصصی «نقش پژوهش در علوم انسانی عطف به کارنامه چهل ساله انقلاب» با ارائه آقایان حجت ‌الاسلام قاسم ترخان و حجت‌الاسلام رمضان علی تبار و دبیری علمی حجت الاسلام محمدعلی سوادی از سوی گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی با مشارکت گروه منطق فهم دین پژوهشگاه در روز یکشنبه مورخ ۲۳ آذر ماه سال جاری از ساعت ۱۳ تا ۱۵ تحت نرم افزار اسکایپ.

نشست وبیناری «بررسی تطبیقی انتقادی معنویت اسلامی و معنویت مدرن» با ارائه آقایان حجت‌الاسلام محمد کاشی زاده و دکتر مسلم گریوانی و دبیری علمی حجت الاسلام دکتر محمد باقر پور امینی از سوی گروه کلام پژوهشگاه در روز دوشنبه مورخ ۲۴ آذر ماه جاری از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ تحت نرم افزار اسکایپ.

نشست وبیناری «جایگاه اندیشه های کلامی معاصر در پاسخگویی به نیازهای جامعه» با ارائه آقایان حجت الاسلام محمد صفر جبرئیلی حجت‌الاسلام محمدحسن قدردان قراملکی، دکتر عزیز الدین رضانژاد و دکتر رسول صفری و دبیری علمی حجت الاسلام محمد کاشی زاده از سوی گروه کلام پژوهشگاه در روز سه شنبه مورخ ۲۵ آذرماه جاری از ساعت ۱۳ تا ۱۵ تحت نرم افزار اسکایپ.

هم اندیشی و هم افزایی با عنوان «تحول در علوم انسانی» با دبیری علمی دکتر مهدی عباس زاده از سوی مجمع عمومی انجمن تحول در علوم انسانی در روز چهارشنبه ۲۶ آذر ماه جاری از ساعت ۱۴ تا ۱۷ تحت نرم افزار اسکایپ.

نشست علمی «نقش روش اجتهاد در تولید علوم انسانی» با ارائه حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه از سوی گروه فلسفه پژوهشگاه

کرسی ترویجی «پژوهش در علوم انسانی تأملی بر معنا، امکان، ضرورت، مبادی، مبانی و اصول روش شناختی رویکرد تاسیس علوم انسانی» با ارائه حجت الاسلام دکتر حسین رمضانی از سوی گروه فلسفه پژوهشگاه

همچنین همزمان با سالروز جهانی فلسفه نیز هر ساله همایشی توسط پژوهشگاه برگزار می شود که اکثرا با محوریت این پژوهشکده بود و در سال جاری همایش ملی«فلسفه دین اسلامی» به همت قطب علمی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه و مشارکت برخی نهادهای علمی، با پیام تصویری آیت الله العظمی جوادی آملی و سخنرانی آیت الله علی اکبر رشاد، حجت الاسلام دکتر ابوالفضل ساجدی و حجت الاسلام دکتر علیرضا قائمی نیا در روز پنجشنبه ۲۷ آذر ماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به صورت پخش زنده و مستقیم از صفحه آپارات و اینستاگرام پژوهشگاه برگزار می شود.

وی یادآور شد همچنین یادداشت‌هایی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با الهام‌گیری از عناوین منصوب به روزهای هفته پژوهش نیز در دستور کار اعضای هیات علمی قرار گرفته است.