لازمه جهش تولید، قوی‌شدن در حوزه‌های سیاسی، علمی و نظامی است

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تأکید کرد: ادعای کمک آمریکا به ایران برای مقابله با ویروس کرونا یک ادعای منافقانه است چراکه این کشور عامل تحریم‌های گسترده علیه ملت ایران است.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان در ابتدا پیرامون اهمیت روز مبعث که روز میثاق تمام انبیای الهی با خداوند است سخنانی ایراد فرمودند که در آن روز خداوند از تمام پیامبران تاریخ خواسته است که با پیامبر خاتم پیمان ببندند و قوم خود را به او دعوت کنند.

وی در ادامه افزود: در واقع مقام معظم رهبری با برشمردن ویژگی‌ها و اهمیت روز مبعث ارتباطی میان این واقعه مهم و مسائل روز برقرار کردند که چند نکته مهم در این بیانات و ایجاد ارتباط وجود دارد.

عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه نکته اول را بحث ایمان به خدا دانست که نتیجه آن رسیدن به حیات طیبه است و گفت: درسی که می‌توان از روز مبعث برای رسیدن به حیات طیبه که حیات انسان‌های مؤمن است، گرفت همین است که ما به حضرت محمد(ص) و خدای پیامبر و منشور ارزش‌های اسلام ایمان داشته باشیم. یکی از مهم‌ترین این ارزش‌ها احترام به ارزش‌های انسانی است که ایشان به آن نکات اشاره داشتند که اسلام از ۱۴۰۰ سال پیش بر آن‌ها تأکید کرده است.

ملک‌زاده راجع به سخنان مقام معظم رهبری درباره به نگاه غرب به این ارزش‌ها تصریح کرد: همان‌طور که رهبری فرمودند، برخی تصور می‌کنند که غرب چنین ارزش‌هایی از جمله آزادی و عدالت اجتماعی و کرامت انسانی و یا حتی حقوق بشر را برای بشر به ارمغان آورده حال آنکه سابقه آشنایی غرب با این مفاهیم بیش از سیصد یا چهارصد سال نیست اما اسلام هزار سال قبل از آن و با بعثت پیامبر به این ارزش‌ها اشاره و بر رعایت آن‌ها امر و تأکید کرده است.
این در حالی است که غرب تنها این مفاهیم را معرفی می‌کند و ادعای احترام به آنها را دارد اما در واقعیت به آنها عمل نمی‌کند اما در اسلام به ارزش‌ها امر، تأکید و عمل شده است.

وی در ادامه درباره موضوع حیات طیبه گفت: نکته مهم‌ همین است که برای رسیدن به حیات طیبه باید به احکام اسلامی و بایدها و‌ نبایدهای آن به‌طور واقعی ایمان بیاوریم و به آنها عمل کنیم.

عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه با برشمردن موارد فوق از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص نتیجه‌گیری ایشان از طرح این مبحث گفت: در واقع مقام معظم رهبری به این جمع‌بندی رساندند که برای رسیدن به حیات طیبه و امکان اجرای احکام و ارزش‌های اسلامی باید قدرت سیاسی داشت و بتوان از طریق حکومت اسلامی این موضوعات را اجرا کرد. پس تشکیل نظام اسلامی امری لازم است و اسلام باید نظام را تشکیل دهد.

نکته دوم از نگاه حجت‌الاسلام ملک‌زاده در بیانات امروز مقام معظم رهبری موضوع الگوی تشکیل جمهوری اسلامی ایران است که این الگو همان الگوی بعثت پیامبر گرامی اسلام است، در واقع الگوی حضرت امام خمینی(ره) برای تشکیل حکومت همان الگوی بعثت پیامبر اسلام و نبوت بود.

وی با اشاره به مردم‌شناسی مردم ایران از سوی حضرت امام(ره) اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که امام به‌خوبی می‌دانستند که مردم ایران مردمی مؤمن هستند و طبیعتاً از تشکیل حکومت اسلامی حمایت خواهند کرد پس از آن که امام خمینی(ره) اقدام به تشکیل حکومت کردند و بنابراین الگوی ما نیز همان الگوست. ایشان در ادامه این بحث هم اشاره کردند که اگر ما پیرو واقعی اسلام باشیم و‌ براساس آن عمل کنیم قطعاً به قله‌های کمال و سعادت خواهیم رسید.

حجت‌الاسلام ملک‌زاده با برشمردن برخی کاستی‌های کنونی گفت: ممکن است بعضی افراد با اشاره به برخی مشکلات و کاستی‌های موجود در کشور و وجود دشمنان متعدد این سؤال را داشته باشند که دلیل این کاستی‌ها چیست، در پاسخ باید گفت این موضوع امری طبیعی است و‌ پیامبر اسلام از همان ابتدای بعثت با دشمنان زیادی مواجه شدند و الآن هم ما باید انتظار چنین خباثت‌ها و‌ دشمنی‌هایی را داشته باشیم که کاری جز دشمنی با نظام اسلامی و‌ ملت ایران ندارند.

وی نکته مهم دیگر در بیانات امروز مقام معظم رهبری را موضوع دشمنی اصیل آمریکا با نظام اسلامی و‌ ملت ایران برشمرد و تأکید کرد: به‌گفته رهبر انقلاب خبیث‌ترین دشمن جمهوری اسلامی ایران، آمریکاست که ما هرچه مصیبت داریم از این دشمن خبیث است، در واقع به‌تعبیر ایشان هرچه افراد ناپاک و ظالم دارند، آمریکا و نظام حاکم بر خاک سفید یکجا در خود جمع و آنها را علیه ملت‌های آزادی‌خواه جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌کند.

عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه با اشاره به این نکته و‌ موضع مقام معظم رهبری اظهار داشت: در این بابت ما وظایفی به‌عهده داریم که همان‌گونه که خداوند در موضوع بعثت پیامبر امر به صبر کرده است اکنون وظیفه ما نیز صبر است اما این صبر معنایش دست روی دست گذاشتن و اقدام نکردن نیست بلکه به‌صورت طبیعی به‌معنای حرکت و تلاش است لذا باید برای رسیدن به قله‌های کمال، پیروزی و سعادت حرکت و اقدام کرد و باید در زمینه‌های مختلفی که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند از خود تحرک نشان دهیم.

حجت‌الاسلام ملک‌زاده در ادامه سخنان خود افزود: اگر امروز در مسئله صبوری هم اشکالی وجود دارد آن ایراد و اشکال از ناحیه مسئولان است. گاهی اوقات مدیران و‌ مسئولان بی‌صبری و کم‌کاری می‌کنند اما ملت ایران ملتی صبور و باخداست و طبیعتاً چیزی جز الگوی اسلامی را نمی‌خواهد.

وی در ادامه گفت: در واقع تأکید مقام معظم رهبری بر موضوع ذکرشده به‌طور غیرمستقیم این بود که مسئولان تحرک و‌ تلاش خود را چندبرابر و جدی‌تر کنند تا بتوانند به مردم صبور ایران خدمت کنند.

حجت‌الاسلام‌ملک‌زاده‌ موضوع قوی‌شدن و‌ مطرح شدن مجدد آن در بیانات امروز رهبر معظم انقلاب را نکته مهم دیگری سخنان ایشان دانست و با یادآوری این بخش از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کرد: وقتی ما با دشمنانی قوی مواجه هستیم لازمه مقاومت در برابر این دشمنان این است که خود را قوی کنیم، حال آنکه این قدرت تنها قدرت نظامی نیست بلکه قدرت‌های دیگر از جمله قدرت علمی، فرهنگی، سیاسی و تکنولوژیک را نیز شامل می‌شود.

وی با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در مورد قوی شدن در فضای مجازی گفت: مسلماً یکی از عرصه‌های جنگ دشمنان با ملت ایران، در عرصه فضای مجازی اتفاق می‌افتد، پس چرا ما خود را در این عرصه و زمینه قوی نکنیم؟
چرا ما نیروهای جوان خود را به‌کار نگیریم، در حالی که بحمدالله جمهوری اسلامی ایران امروزه از نیروهای جوان زیادی برخوردار است و باید از این جوانان در همه عرصه‌ها استفاده کرد؟

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با ابراز اینکه “امروزه در عرصه قدرت علمی کشور حرف اول را جوانان ما می‌زنند”، گفت: قدرت علمی ایران در منطقه حرف اول را می‌زند و در جهان به‌عنوان یک الگو مطرح است که تمام این موفقیت‌ها به‌همت جوانان است.

حجت‌الاسلام ملک‌زاده با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید» تأکید کرد: لازمه جهش تولید جهش داشتن و قوی شدن در همه عرصه‌های قدرت سیاسی، اقتصادی، علمی، نظامی و… است، تا بتوانیم این مسائل را به موضوع تولید پیوند بزنیم.

وی در ادامه با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در مورد عدم‌اعتماد به ادعای کمک مقامات آمریکایی در زمینه مقابله با بیماری کرونا گفت: این ادعا یک ادعای منافقانه است، چراکه کشوری که دشمنی می‌کند و ملت ایران را در سخت‌ترین تحریم‌ها گرفتار کرده است چطور می‌تواند ادعای کمک به مردم ایران را داشته باشد، ضمن اینکه خود آمریکا در  زمینه گسترش ویروس کرونا متهم است؟

عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه اضافه کرد: بسیاری کشورها صراحتاً اعلام کردند که این ویروس در آزمایشگاه‌های نیروهای آمریکایی و صهیونیستی ساخته شده و در جهان گسترش یافته است لذا این ادعایی است که به‌صورت جدی مطرح شده و نشان می‌دهد آمریکا در این زمینه عامل است بنابراین کشوری که خودش متهم است چطور می‌تواند کمک‌کننده باشد؟ ضمن اینکه افراد بسیاری در همین کشور به این ویروس کرونا مبتلا شدند و اگر دولتمردان آمریکایی کمکی ازشان برمی‌آید بهتر است به مردم خودشان کمک کنند.

حجت‌الاسلام ملک‌زاده در پایان سخنان خود تأکید کرد:  تجربه چهل‌ساله جمهوری اسلامی ایران نشان داده که ملت ایران گرچه با مشکلات زیادی مواجه بوده اما همیشه با سربلندی از این مشکلات بیرون آمده و دلیل آن ظرفیت بسیار بالای مردم ایران برای مقابله با مشکلات است.

و ان‌شاءالله این بار هم ملت ایران با انجام توصیه‌های مسئولین و وزارت بهداشت از این برهه عبور خواهد کرد و این بیماری را شکست می‌دهد.