کرونا هراسی به ابزار تبلیغاتی دشمن برای انتقام از دین و روحانیت تبدیل شده است

در وضعیت کنونی، کرونا هراسی به ابزار تبلیغاتی دشمن برای انتقام از دین و روحانیت تبدیل شده است.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه، با بیان این که عامل بیماری تنفسی کووید ۱۹ مشهور به ویروس کرونا، بر اساس آمار بهداشت جهانی تاکنون به حدود ۷۰ کشور سرایت کرده است، ابراز داشت: عملکرد برخی رسانه های مغرض به گونه ای است که گویا در بین این همه کشور، شیوع این ویروس فقط در جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای دارد، کما این که از چند هفته قبل تاکنون موجی از تبلیغات سلبی رسانه‌ای علیه ایران به راه افتاده است.
وی افزود: رسانه‌های معاند به سردمداری بی‌بی‌سی و ایران اینترنشال، از طریق شبکه نفوذ و حلقه‌های داخلی خود در کشور سعی دارند با ایجاد فضای رعب و وحشت میان مردم، علاوه بر ایجاد تشویش ذهنی و بی‌اعتمادی به نظام، عامل انتشار کرونا را به دین و روحانیت ربط دهند، در حالی که برخی شواهد عامل ورود این ویروس به ایران را یک تاجر عربستانی و همسر چینی‌اش دانسته‌اند، اما دشمنان همچنان تلاش می‌کنند از این فرصت سوء استفاده نموده و عقده‌های خود را علیه مذهب و روحانیت خالی کنند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین گفت: این روزها در شبکه‌های مجازی با داغ شدن بازار شایعات هر کس که نفاق و کینه‌ای از حوزه، روحانیت، نظام و دین به دل دارد، تلاش می‌کند با پخش شایعاتی بی اساس و پوچ، مردم را نسبت به دین و روحانیت بدبین کند.
وی اضافه کرد: مهم ترین دلیل انتقام از حوزه‌های علمیه، خیزش امت اسلامی به رهبری دین و روحانیت علیه نظام سلطه و استبداد و به دنبال آن پیروزی شکوهمندترین انقلاب قرن در جهان بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین ملک زاده بیان داشت: این روزها ویروس کرونا، به سوژه پیچیده‌ترین کارزار در استمرار عملیات روانی و هجمه رسانه‌ای دشمن تبدیل شده که سال هاست علیه ملت بزرگ ایران به راه افتاده و از هیچ روزنه‌ای برای تخریب خودباوری و امید و اعتماد مردم به حاکمیت، چشم‌پوشی نمی‌کند.
وی ادامه داد: این بار اما از این کمپین رسانه‌ای، به وضوح می‌توان تسویه حساب دشمنان با اعتقادات مذهبی مردم را مشاهده کرد: از یکسو برخی رسانه‌های معاند در خارج، با تیترهای جهت‌دار به این تبلیغات دامن زده و حتی ایران را دومین صادرکننده بزرگ ویروس کرونا و دارای بیشترین آمار مرگ و میر بعد از چین دانسته‌اند و از طرف دیگر، بخشی از سلبریتی‌هایی که ثابت کرده‌اند در هنگامه سختی‌ها و مشکلات طبیعی و غیرطبیعی در کشور هیچ هنری جز سر دادن نفیر «بدبختی» و «بیچارگی» و «اتهام‌زنی» و پاشیدن نمک بر زخم‌های ملت ایران ندارند، داوطلبانه به کمک رسانه‌های معاند شتافته‌اند.
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم اظهار داشت: در این میان آنچه گویا اصلاً در رسانه‌های به اصطلاح آزاد دیده نمی‌شود صحنه‌های زیبا و غرورآفرین از مجاهدت کادر پزشکی و ایثارگران عرصه درمان، اخبار بهبودی بیماران کرونا، اتحاد گروه‌های جهادی و تولیدگران داخلی برای افزایش تولید اقلام بهداشتی، نذر «ماسک» و تجهیزات محافظتی رایگان توسط هموطنان، پیشرفتهای پزشکی و درمانی و سایر موارد این‌چنینی است.
وی گفت: جالب این که بر اساس آمار رسمی سازمان بهداشت جهانی، ایران توانسته پس از چین بیشترین تعداد بیمار مبتلا به کرونا را درمان کند و هم اکنون کشورمان با درمان و بهبود قطعی حداقل ۱۲۳ بیمار، بالاتر از کشورهای سنگاپور، ایتالیا، ژاپن و کره جنوبی در رتبه دوم درمان این بیماری در جهان قرار دارد.
وی افزود: همچنین وزارت دفاع کشورمان در همین مدت کوتاه توانسته کیت‌های تشخیص قطعی این بیماری را بسازد و انستیتو پاستور نیز کیت‌های ساخت وزارت دفاع را تأیید کرده و هم اکنون اخبار امیدوار کننده‌ای در خصوص پیشرفت تحقیقات برای ساخت واکسن کرونا در ایران شنیده می‌شود که با توجه به پیشرفت و توانمندی بالای علوم پزشکی در ایران تحقق این موضوع به هیچ وجه دور از انتظار نیست.
حجت الاسلام و المسلمین ملک زاده همچنین بیان داشت: این رسانه‌های معاند و جریان خود فروخته داخلی هرگز به این واقعیات اشاره نمی‌کنند که نظام درمانی ایران از خیلی از کشورهای دیگر، حتی برخی کشورهای اروپایی نیز پیشرفته‌تر و بسیار ارزان‌تر (حتی در بسیاری موارد رایگان) است. فقط آنچه در این میان مشهود و عیان است، رذالت و خباثت جریانی است که در هر شرایط و موقعیتی بر طبل ناامیدی می‌کوبند تا به هر قیمتی نگاه مردم را نسبت به دین، نظام و روحانیت بدبین کنند.
وی گفت: مردم با ایمان ایران خطر این کاسبان ویروس را از خود کرونا بدتر تشخیص داده و به خوبی آگاهند که باید پیش از هرچیزی خود را نسبت به خطر ویروس گونه این جریان واکسینه کنند. ملت قدرتمند ایران همان گونه که در جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان توانست تهدیدات گوناگون را با مقاومت به فرصت و موفقیت تبدیل نماید، یقیناً در این شرایط نیز جامعه و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در عین صبر و بردباری و تحمل آلام ایجاد شده، این بحران و تهدید ایجاد شده را با اتخاذ تدابیر مناسب به فرصت تبدیل کرده و در ارتقای توانمندی بسترها، ساختارها و سازوکارها، تلاش کند.