مواجهه با رفتارهای جاهلانه تفرقه انگیز/ تلاش برای زدودن آلام نزاع‌های خانمان‌سوز میان امت اسلامی

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در پی انتصاب حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حمید شهریاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیام تبریکی از سوی آیت الله رشاد خطاب به ایشان صادر شد.

آیت الله علی‌اکبر رشاد، در این پیام خطاب به حجت الاسلام شهریاری تاکید کرده است: این مجال مغتنم را به فرصتی فرخنده برای تقویت اخوت ملل مسلمان، و کاهش آثار خسسارتبار رفتارهای جاهلانه تفرقه انگیز، و زدودن آلام نزاعهای خانمان‌سوز و دشمن شادکن بدل کنید.

متن پیام به شرح زیر است:

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حمید شهریاری (مازال موفقاً).

دبیرکل مکرم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

سلام‌ علیکم

اینک که به اراده ی ولایی نیابت حضرت بقیت الله (عج)، سکان سفینه‌ی تقریب بین مذاهب اسلامی و تحکیم وحدت امت را به کف با کفایت آن برادر فاضل و فرهیخته سپرده است، برایتان موفقیت‌های پیاپی در انجام این مسؤولیت خطیر آرزو می‌کنم.

بی‌شک به سرانگشت تدبیر، این مجال مغتنم را به فرصتی فرخنده برای تقویت اخوت ملل مسلمان و کاهش آثار خسسارتبار رفتارهای تفرقه انگیز و زدودن آلام نزاعهای خانمان‌سوز و دشمن شادکن بدل خواهید فرمود.

اکنون ضمن عرض تبریک و ابراز خرسندی از این اتفاق مبارک، آمادگی واحدهای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی و نیز ارکان حوزه‌ی علمیه عریق و عظیم عاصمه‌ی ام القرای انقلاب اسلامی تهران را برای همگامی با جناب عالی در راستای پیگرفت این مشی و ممشای حضرت امام خمینی (قدّه) و تحقق منویات زعیم حکیم انقلاب اسلامی (دام ظله) اعلام می‌دارم.

فرصت را مغتنم شمرده، از باب وظیفه‌گذاری طلبگی، به جهت مساعی ممتد و موفق صدیق شفیق جناب آیت الله حاج شیخ محسن اراکی (زید عزه) در سنگرگاه آن مجمع مقدس از ایشان قدردانی کرده، از بارگاه باری برایشان اجر جزیل و حسن عاقبت مسالت می کنم.

 علی‌اکبر رشاد

۲۵، ۹، ۱۳۹۸ برابر ۱۹ ربیع الثانی ‍۱۴۴۱