طلاب به صورت عملی مروج بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه باشند

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد با بیان اینکه طلاب جوان طلایه دار گام دوم انقلاب هستند، گفت: طلاب به صورت عملی مروج بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه باشند.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد موسس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رییس شواری سیاست گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند و طلاب جوان باید طلایه دار گام دوم انقلاب باشند.

وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه دست یابی به تمدن نوین اسلامی مطرح شده است، ادامه داد: به لحاظ معرفتی و تقریری آن کسانی که این نقشه راه و مسیر را باید طی کنند در وهله نخست و درجه اولی طلاب هستند.

آیت‌الله رشاد اضافه کرد: طلاب نه تنها در سال تحصیلی باید به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب توجه کنند بلکه باید بدانند مفاهیم و مضامین این بیانیه در حقیقت برای ده ها سال تکلیف مردم ایران و جوانان بخصوص طلاب را روشن کرده است.

رییس شواری سیاست گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران با تاکید براینکه محورهای ۷گانه بیانیه گام دوم انقلاب باید مورد توجه طلاب باشد، اظهار داشت: بخصوص در بخش مسائل معرفتی و تولید معرفت و جنبه های معنوی بیانیه گام دوم تنها این طلبه ها هستند که می توانند از مسؤولیت این کار بربیایند و به مراتب وظیفه سنگینی در این زمینه برعهده دارند.

موسس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تاکید بر اینکه طلاب در زمینه محورهای بیانیه گام دوم باید بسیار مطالعه داشته باشند و به مضامین آن تدبر کنند، گفت: طلاب به صورت عملی مروج بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه باشند.

وی در خصوص مهمترین رسالت طلبگی، اظهار داشت: کار روحانی و علمای دین به عنوان تداوم رسالت انبیاء الهی، تربیت نفوس است؛ بنابراین طلاب باید اهتمام ویژه ای به تزکیه و تربیت جان و روح مردم که مهمترین رسالت طلبگی به شمار می رود داشته باشند